کد خبر: 360740
۰
۰
نسخه چاپی

یک هزار و ۵۰۰ موکب اربعین در خوزستان مسوول پذیرایی از زایران هستند

حجت الاسلام سیدمحمود موسوی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: موکب‌های اربعین از چهار ورودی به خوزستان در اندیمشک، دزپارت، بهبهان و هندیجان تا محل پایانه‌های مرزی استان یعنی شلمچه و چذابه مستقر می‌شوند.

وی از استقرار ۶۰۰ موکب از گلوگاه‌های ورودی خوزستان خبر داد و گفت: در مرز شلمچه از ۲۴۰ موکب ۱۸۰ پروانه دار، در مرز چذابه از ۲۲۰ موکب، ۱۷۰ پروانه دار هستند و ۶۰ موکب نیز در مسیر تردد زایران در عراق مستقر می‌شوند.

رییس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات خوزستان ادامه داد: در مجموع یک هزار و ۵۰۰ موکب در خوزستان و عراق مستقر می‌شوند که از این تعداد ۸۲۰ موکب مجوز دریافت کردند و ۲۶۰ پروانه بین شهری و بین راهی صادر شده است.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به اجرای طرح ادغام موکب ها برای ارایه خدمات بهتر به زایران اربعین گفت: موکب‌هایی که کمتر توانمند هستند می‌توانند با موکب‌های توانمندتر تلفیق شوند تا بتوانند خدمات بهتری را زایران ارایه کنند.

۲۶ شهریور روز اربعین حسینی است. موکب های اربعین از سال ۱۳۹۲ به صورت خودجوش و مردمی در مرزهای چذابه و شلمچه برای پذیرایی از زایران اربعین راه اندازی شدند و هر سال بر کمیت و کیفیت خدمت رسانی آنان افزوده می شود.

حرکت تدریجی زایران اربعین به سمت مرزهای چذابه و شلمچه از اول ماه صفر شروع می شود و تا چند روز مانده به روز اربعین هب اوج خود می رسد.پیش بینی شده امسال ۲ میلیون زائر اربعین از مرزهای چذابه و شلمچه به شهرهای مقدس عراق مشرف شوند.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

آپلود عکس

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید