کد خبر: 360745
۰
۰
نسخه چاپی

۷۰ درصد کتاب‌های درسی دانش آموزان کردستانی وصول شد

طیب سالاروندیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۵۵ درصد کتاب‌های وصول شده در سطح شهرستان ها و مناطق توزیع شده و بیش از ۸۰ درصد دانش آموزان نسبت به ثبت سفارش کتاب‌های درسی خود اقدام کرده اند در این زمینه کردستان رتبه چهارم کشوری را دارد.

وی با بیان اینکه ثبت سفارش کتاب‌های درسی دانش‌آموزان میان پایه از تاریخ ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ آغاز و تا ۳۱ خرداد ادامه داشته است، گفت: ثبت سفارش کتاب‌های درسی دانش آموزان پایه‌های ورودی شامل پایه اول ابتدایی، هفتم متوسطه اول و دهم متوسطه دوم نیز از پنجم تیرآغاز و تا ۱۱ شهریور ۱۴۰۱ ادامه دارد.

سرپرست معاونت آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان، یادآور شد: کتاب‌های درسی واصله به استان در بین مناطق توزیع شده است تا قبل از آغاز سال تحصیلی جدید بر اساس ثبت سفارش، در اختیار مدارس و دانش آموزان قرار گیرد.

وی در ادامه همچنین به  ثبت نام دانش آموزان به عنوان یکی از اقدامات مهم پروژه مهر اشاره کرد و افزود: روند ثبت نام دانش آموزان استان به صورت مطلوب در حال انجام است.

به گفته وی در پایه دهم (ورودی) شاخه های فنی وکاردانش و نظری، به دلیل تاخیر در صدور فرم هدایت تحصیلی و انتخاب رشته دانش آموزان با موانع و مشکلاتی روبرو هستیم.

سالاروندیان همچنین به وضعیت پروژه‌های آموزشی استان برای سال تحصیلی جدید اشاره کرد و گفت: ۱۲ پروژه آموزشی ۱۸ کلاسه، تعمیر و بازسازی ۱۵۰ کلاس روستایی، تخریب وبازسازی ۳۰۰ کلاس درس، تعمیر۷۰ درصد سرویس های بهداشتی مدارس، ایزوگام غالب مدارس  و در دست مناقصه بودن آسفالت و محوطه سازی، مجموعه پروژه ها و اقداماتی است که از محل مصوبات سفر رییس جمهوری در دست پیگیری قرار دارد.

استان کردستان ۳۰۰ هزار دانش‌آموز دارد که در سه هزار و ۸۰۰ واحد آموزشی تحصیل می کنند.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

آپلود عکس

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید