کد خبر: 360747
۰
۰
نسخه چاپی

بانک کشاورزی ۴۰۲۷میلیارد ریال تسهیلات در کهگیلویه و بویراحمد پرداخت کرد

 به گزارش ایرنا ، مهندس بهنام فرح بخش روز دوشنبه به مناسبت روز خبرنگار و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بانک کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد در سال ۱۴۰۱ در راستای حمایت از بخش کشاورزی تعداد، چهار هزار و ۲۵۹ فقره تسهیلات به مبلغ چهار هزار و ۲۷میلیارد ریال  در این استان پرداخت کرده است.

وی تاکید کرد که بیش از۹۰درصد این تسهیلات به بخش کشاورزی و فعالیت های وابسته به آن در استان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه تحقق شعار (تولید ، دانش بنیان و اشتغال آفرین ) رویکرد اصلی بانک کشاورزی بوده است، افزود: این بانک با تکیه بر تلاش و توانمندی نیروهای متخصص و مجرب، ارائه مشاوره های تخصصی و پرداخت تسهیلات در زیر بخش های مختلف کشاورزی نقش موثری درافزایش تولید، توسعه پایدار بخش کشاورزی ، تامین امنیت غذایی کشور، اشتغالزایی و بهبود معیشت کشاورزان و روستاییان داشته است.

به گفته فرحبخش در راستای طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها شعب بانک کشاورزی استان حتی در روزهای تعطیل تسهیلات دامدار کارت را به جامعه دامداران پرداخت کرد و همچنین شعب بانک کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد از ابتدای طرح مردمی سازی و توزیع عادالنه یارانه ها تاکنون مبلغ ۴۰۰ میلیارد ریال به ۶۶۶ نفر از متقاضیان دامدار کارت پرداخت کرده است.

بانک کشاورزی ۴۰۲۷میلیارد ریال تسهیلات در کهگیلویه و بویراحمد پرداخت کرد

مدیر شعب بانک کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد با حمایت از طرح های توسعه کشت گلخانه ای به عنوان یکی از راه های حمایت از تولید در بخش کشاورزی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا ۱۵ مرداد ماه ،از محل اعتبارات بند الف تبصره ۱۱ قانون بودجه(صندوق توسعه ملی) ۶۸۰میلیارد ریال تسهیلات در بخش کشت گلخانه ای ،صنایع تبدیلی و تکمیلی، مرغداری، خدمات گیاه پزشکی و دامپزشکی ، تامین آب ،دامداری و دیگرموارد مربوطه به ۶۵ نفر از متقاضیان پرداخت شده است.

فرحبخش پرداخت تسهیلات طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری را گامی مهم در امیدآفرینی و ایجاد تحرک اقتصادی در مناطق روستایی دانست و خاطر نشان کرد: شعب بانک کشاورزی استان از ابتدای سال جاری تا ۱۴ مرداد ماه مبلغ ۱۳۶ میلیارد ریال تسهیلات در قالب طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری و دستگاه های حمایتی با هدف اشتغال زایی به ۷۲ نفر از متقاضیان پرداخت کردند.

وی افزود: از آغاز فصل خرید گندم ،میزان ۳۰هزار و ۵۰۰تن گندم به ارزش ۳هزار و ۵۲۶ میلیارد ریال از کشاورزان استان به صورت تضمینی خریداری شده است و شعب بانک کشاورزی تاکنون بیش از ۳هزار و۳۶۲ میلیارد ریال یعنی بیش از ۴۲ درصد بابت خرید تضمینی گندم به حساب گندم کاران واریز کرده است.همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون ،میزان یک هزار و ۱۳۶ تن کلزا به ارزش ۱۷۰ میلیارد ریال ازکشاورزان استان خریداری شده است و به حساب کشاورزان واریز شده است.

وی ادامه داد: ۷۲هزار هکتار از اراضی زراعی و باغی استان در سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ تحت پوشش بیمه کشاورزی قرار گرفت.در سال زراعی جاری با تلاش مضاعف نسبت به ترویج،آموزش و اشاعه فرهنگ بیمه ای در سطح استان تلاش های گسترده ای صورت گرفته است تا زمینه ارتقای پوشش بیمه ای و تحقق برنامه ها و اهداف به بیش از ۹۵ درصد برسد.

فرحبخش یاداوری کرد که صندوق بیمه بانک کشاورزی بهترین ابزار برای تضمین تولید محصولات کشاورزی است و درصورت بروز سوانح طبیعی از جمله سیل،خشکسالی،سرما ودیگر حوادث این اطمینان وجود دارد تا خسارت های وارده توسط صندوق بیمه تا حدود زیادی جبران خواهد شد.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

آپلود عکس

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید