کد خبر: 360752
۰
۰
نسخه چاپی

۱۲۴ تعاونی استان مرکزی در هفدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر ثبت‌نام کردند

به گزارش خبرنگار ایرنا، « جمشید امیدی» روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در اراک ، افزود: فراخوان ثبت نام هفدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر سال جاری از ابتدای خرداد ماه آغاز و در مهلت تعیین شده، این تعداد تعاونی در سامانه جامع و هوشمند بخش تعاون ثبت نام کردند.

وی بیان کرد: از این تعداد، ۱۱ تعاونی موفق به کسب امتیازات استانی شده و یک تعاونی هم امتیازات لازم برای حضور در بخش ملی رقابت های تعاونی های برتر را به دست آورده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: پس از پایان ثبت نام، بررسی تخصصی از ثبت نام شدگان در این جشنواره توسط کارشناسان استان و وزارت متبوع انجام شد و بازدیدهای میدانی از این شرکت‌های تعاونی صورت گرفت و برترین‌های حوزه تعاون تجلیل می‌شوند.

امیدی عنوان کرد: هفدهمین جشنواره تعاون‌های برتر استان مرکزی در هفته تعاون از هفتم تا ۱۳ شهریور برگزار می‌شود.

وی، گرایش‌های این دوره از جشنواره را دامپروری، زراعت، کشاورزی، صنایع غذایی، نساجی و پوشاک، صنعتی، معدنی، تامین نیاز تولیدکنندگان، فرش دستباف و حمل و نقل دریایی برشمرد و گفت: تامین نیاز مصرف کنندگان، مرزنشینان، اعتبار، مسکن، عمرانی، تامین نیاز صنوف توزیعی، صنایع دستی، اتحادیه توزیعی، اتحادیه خدماتی، اتحادیه تولیدی، خدماتی، زنان، بهداشتی و درمانی و خدمات آموزشی از دیگر رشته های این جشنواره است. 

مدیر کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی افزود: توجه به ترویج فرهنگ کار جمعی و تعاون، منجر به تولید، ایجاد شغل و توسعه اقتصادی می شود و در این راستا هر ساله با هدف توسعه و ترویج فرهنگ تعاون و معرفی توانمندی های بخش تعاون به جامعه، تشویق و ترغیب فعالیت های تولیدی، توزیعی و خدماتی و معرفی الگوهای عملی موفق تعاونی جهت بهره‌گیری از سایر تعاونگران برگزار می‌شود.

۲ هزار و ۳۵۸ تعاونی فعال در استان مرکزی با ۹۰۲ هزار و ۴۱۰ نفر عضو با احتساب اعضای مربوط به سهام عدالت وجود دارد.

سرمایه ثبتی این شرکت های تعاونی یک هزار و ۵۸۳ میلیارد ریال است که تاکنون ۳۷ هزار و ۱۳۲ نفر فرصت شغلی ایجاد شده است.

تعاونی های غیرفعال ۲ هزار و ۳۹۸ تعاونی، تعاونی راکد ۴۲۴ و تعاونی های منحل شده ۶۶۱ تعاونی است.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

آپلود عکس

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید