کد خبر: 360781
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

تولید داخلی ماهیت سیاسی دارد/ زیرساخت ورود به بازارهای جهانی چیست؟

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: تهاتر کالای ایرانی با روسیه در صورتی مورد قبول است که موجب کاهش تورم و شکسته شدن قیمتهای افسار گیسخته و باعث رونق تولید و صادرات در کشور شود.

تولید داخلی ماهیت سیاسی دارد/ زیرساخت ورود به بازارهای جهانی چیست؟

به گزارش اقتصاد آینده نیوز / راضیه احمدوند /عبدالوهاب سهل آبادی ، با بیان اینکه فضای کسب و کار کشور دچار سردرگمی و التهاب شده است گفت: در این شرایط، زمانی که ما خود تولید کننده هستیم، واردات توجیهی نخواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه درجنگ اقتصادی، تولیدِ داخلی و صادرات عامل اصلی رونق اشتغال و اقتصاد به حساب می‌آید افزود: تهاتر کالای ایرانی با روسیه در صورتی مورد قبول است که موجب کاهش تورم وشکسته شدن قیمتهای افسار گیسخته و باعث رونق تولید و صادرات در کشور شود و تولید ما در آنسوی مرزها خواهان داشته باشد.

سهل آبادی با تاکید بر اینکه تولیدکننده، مردم و دولت مهم‌ترین نقش را در حمایت از کالای ایرانی دارند گفت: دستیابی به این رونق با همکاری سه ضلع میسر است که ضلع اول آن تولید کنندگان هستند، یعنی تولید کنندگان باید با تولید کیفی، بهبود تولید را ایجاد کنند در ضلع دوم مردم از تولید کیفی داخلی حمایت و استفاده کنند و ضلع سوم دولت است که باید برای تولید خوب با تولید کنندگان همراهی کند.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران اضافه کرد: دولت باید در راه حمایت از کالای داخلی قدم بردارد این مهم با اجرای صحیح قانون رفع موانع تولید شدنی است. تولید کننده به دنبال آرامش است تا در جهت رشد این موضوع حرکت کند و برای واردات مواد اولیه و  صادرات خود بتواند برنامه ریزی کند. تولید در کشور نباید سیاسی باشد.

به گفته وی قوانین فراوان و نظارت ضعیف موجب شده با وجود قانون بهبود کسب و کار و قانون رفع موانع تولید، اتفاق خاصی در تولید نیفتد اما انتظار این بود با وجود تحریم‌ها و مشکلاتی که بیگانگان ایجاد کردند همراهی با تولید باید بیشتر می شد.