کد خبر: 360784
۱
PNAZAR
نسخه چاپی

۲۳ درصد از آب تولید شده در ورامین هدر می رود

به گزارش اقتصادآینده نیوز محمدرضا رمضان زاده صبح دوشنبه در بازدید حجت الاسلام سید محسن محمودی امام جمعه موقت ورامین از اداره آب ورامین اظهار داشت: خوشبختانه با توجه به بارندگی‌های اخیر سد ماملو افزایش ظرفیت داشته است و خروجی ما نیز به سمت ورامین درصد خوبی را از این موهبت الهی بهره برده است.

وی در خصوص انشعابات غیر مجاز و آسیب‌های آن به آب و فاضلاب شهری و روستایی بیان داشت: وجود انشعابات غیر مجاز که تعداد آن متأسفانه زیاد است بسیار ضرر رسان برای همه مردم است و از این بابت پیگیری‌های خوبی توسط واحد حقوقی اداره ما و دستور دادستان محترم صورت گرفته است و این را متذکر شوم که از مجموع تولید آب در سدها و تصفیه خانه‌ها، ۲۳ درصد تولید آب شهرستان بنا به دلایل مختلف هدر می‌رود.

رئیس اداره آب و فاضلاب ورامین افزود: در حال حاضر تولید آب در ورامین ۸۰۰ لیتر در ثانیه است اما ۹۵۰ لیتر در ثانیه مصرف داریم.

رمضان زاده با بیان اینکه مشکلات قطعی آب کمتر و تماس‌های قطعی آب نسبت به سالیان گذشته کمتر شده است گفت: اقدامات مناسبی در خصوص رفع کمبود آب صورت گرفته مثلاً امسال سه حلقه چاه آب جدید در حوزه روستایی تولید شده و با توجه به همکاری‌های صورت گرفته از سوی ادارات خصوصاً شهرداری ورامین همه اکنون پنج کیلومتر لوله گذاری از کاظم آباد به سمت مرکز شهر جهت متعادل سازی توزیع آب در حال انجام است.

وی به توزیع آب و حق آبه های شهرستان‌های دشت ورامین از سد ماملو اشاره کرد و گفت: حق آبه سد ماملو و درصد بهره برداری شهرها از این مهم به این صورت است که شهرستان پاکدشت ۵۰ درصد، پیشوا ۱۵ درصد و شهرستان‌های ورامین و قرچک نیز حدود ۳۵ درصد را شامل می‌شوند.

رئیس اداره آب و فاضلاب ورامین تعداد انشعابات مجاز در ورامین را ۴۸ هزار عدد عنوان کرد و بیان داشت: از مردم عزیز صمیمانه قدردانی می‌کنیم الگوی مصرف آب با توجه به کمبود آبی که در ایران وجود دارد پایین‌تر از سال‌های گذشته شده است.

وی در پایان در خصوص پروژه فاضلاب شهری و مشکلات به وجود آمده در تکمیل نشدن این پروژه ملی را کمبود اعتبارات دانست و تصریح کرد: تکمیل پروژه فاضلاب شهری به علت کبود اعتبارات به صورت کند انجام می‌شود و پیمانکاران فسخ قرارداد کرده اند و هم اکنون حدود ۷۰ درصد شهر لوله گذاری آن انجام شده است ولی با پیگیری‌های صورت گرفته قول‌های مساعدی بابت تأمین اعتبار آن از سوی دولت محترم صورت گرفته است.

حجت الاسلام سید محسن محمودی امام جمعه موقت ورامین نیز در این بازدید با تشکر از تلاش‌های شبانه روزی مسئولین اداره آب و فاضلاب در حل مشکلات کمبود آب گفت: تلاش‌ها و مدیریت‌های صورت گرفته در کمبود آب جای تقدیر دارد و اطلاع رسانی به موقع و تبلیغات مناسب الگوی مصرف می‌تواند راه گشا باشد.

وی ضرورت احداث و تکمیل تصفیه خانه فاضلاب شهری با توجه به تأمین زمین و اقدامات صورت گرفته را یک ضرورت جدی دانست و از دولتمردان خصوصاً استاندار محترم خواست تا در این پروژه بزرگ ملی کمک رسان مسئولین باشند.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس