کد خبر: 360803
۰
۰
نسخه چاپی

هوای مازندران تا اوایل شهریورماه آفتابی و بدون بارندگی است

به گزارش خبرنگار ایرنا، هواشناسی مازندران پیش‌بینی کرد که هوای این استان تا اوایل شهریورماه آفتابی و در مناطق ساحلی و جلگه‌ای گرم و شرجی باشد بگونه ای که دما در مناطق غربی بین ۳۱ تا ۳۴ و در مناطق مرکزی و شرقی نیز بین ۳۴ تا ۳۷ درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان خواهد بود.

طبق پیش‌بینی هواشناسی، هر چند از هفته آینده کمی از شدت گرمای هوا کاسته خواهد شد ، اما شهروندان در مناطق ییلاقی و کوهستانی نیز همانند شهرهای ساحلی و جلگه‌ای مازندران طی این مدت شاهد هوای گرم تابستانی خواهند بود بگونه‌ای که دمای هوا در ارتفاعات مازندران نیز بین ۲۵ تا ۳۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان است و در مقایسه با سایر مناطق، بیشترین میزان افزایش دما با ۳۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر مربوط به سوادکوه است.

هواشناسی شرایط جوی مازندران را براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی طی امروز تا پنجشنبه را صاف تا نیمه ابری همراه با تداوم هوای گرم و شرجی با 
بیشینه دما در مناطق ساحلی و جلگه ای بین ۳۲ تا ۳۷ و در ارتفاعات نیز بین ۲۷ تا ۳۳ درجه سلسیوس پیش‌بینی کرده است.

آسمان مازندران در روزهای جمعه و شنبه هفته آینده نیز صاف تا نیمه ابری همراه با کاهش نسبی شدت گرما بویژه در ارتفاعات پیش‌بینی شده است. دمای هوا نیز  در طی این مدت در مناطق ساحلی و جلگه ای: بین ۳۰ تا ۳۴ و در ارتفاعات نیز بین ۲۶ تا ۳۰ درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان خواهد بود.

داده‌های آماری از ایستگاه‌های هواشناسی مازندران نشان می‌دهد که آمل با ثبت دمای ۳۵.۴ و کلاردشت با ۲۷.۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم‌ترین ساعت به ۳۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته یک درجه افزایش خواهد یافت.

وضعیت دریای خزر نیز طی امروز و فردا با موج کوتاه پیش‌بینی شده و برای فعالیت‌های دریایی مناسب است.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

آپلود عکس

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید