کد خبر: 360812
۰
۰
نسخه چاپی

کشف ۳ تن چوب جنگلی بلوط قاچاق در شهرستان جهرم

به گزارش اقتصادآینده نیوز، ابراهیم شهسواری گفت: پس از دریافت گزارشات مردمی مبنی بر فعالیت کوره‌های زغالی در منطقه سیمکان این شهرستان بلافاصله مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی با دستور مقامات قضائی و همکاری یگان امداد نیروی انتظامی و پاسگاه دوزه به محل اعزام و موفق به کشف و ضبط محموله ۳ تنی شدند.

او افزود: متخلف با خرید چوب‌های جنگلی غیرمجاز از قاچاقچیان چوب اقدام به دپو و سپس تولید ذغال می‌کرد که به دام افتاد.

شهسواری تصریح کرد: مبارزه و جلوگیری از قاچاق چوب غیر مجاز، برقراری ایست‌های بازرسی و گشت‌های شبانه، سرکشی از کوره‌ها، بازرسی از محل دپو چوب‌ها در مناطق حساس از جمله اقدامات انجام گرفته در جهت جلوگیری از قاچاق چوب‌های جنگلی است.

او تاکید کرد: عرصه‌های منابع طبیعی به طور مستمر تحت پایش و کنترل دقیق قرار دارد و دراین راستا با متخلفان برخورد خواهد شد همچنین شوراها و دهیاران موکلف هستند در راستای برخورد و مبارزه با قاچاق چوب و به دام انداختن متخلفان همکاری لازم را با نیروهای منابع طبیعی داشته و در این راستا اطلاع رسانی کنند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جهرم گفت: با توجه به اهمیت حفظ و حفاظت از عرصه‌های جنگی و مرتعی و انتقال این میراث به آیندگان از مردم و طبیعت دوستان درخواست می‌شود در صورت اطلاع و یا مشاهده موارد مشکوک در این عرصه‌ها از جمله حمل و یا دپو هر گونه فرآورده‌های جنگلی و مرتعی غیر مجاز مراتب را به شماره‌های ۱۳۹ یا ۱۵۰۴ یگان امداد جنگل و مرتع اطلاع دهند.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

آپلود عکس

کشف ۳ تن چوب جنگلی بلوط قاچاق در شهرستان جهرم

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید