کد خبر: 360839
۰
۰
نسخه چاپی

نقش رسانه‌ها در جهاد تبیین کلیدی و تأثیرگذار است

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین غلامحسن شهسواری روز دوشنبه به مناسبت روز خبرنگار در دیدار با رییس و کارکنان خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز قزوین با گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمود صارمی و دیگر شهدای رسانه افزود: خبرنگاران زبان گویا، چشمان بینا و وجدان‌های آگاه جامعه به شمار می‌روند.

وی رسالت خبرنگاران را بسیار پرمشقت و در عین حال مقدس دانست و اظهار داشت: قشر تلاشگر خبرنگار با کمترین ادعا به انجام وظیفه مشغول هستند و با انعکاس مطالب، اخبار و رویدادها و همچنین عملکرد مسوولان، مردم را امیدوار به نظام و انقلاب می‌کنند.

حجت الاسلام شهسواری تصریح کرد: همواره رسانه‌ها به عنوان بزرگترین منبع و مرجع خبر و اطلاع رسانی در رخدادها و بحران‌های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی مورد توجه مردم هستند به طوری که کنش‌ها و تصمیمات در برخی  وقایع تحت تأثیر رسانه‌ها انجام می‌شود. 

وی تاکید کرد: تقارن روز خبرنگار و عاشورای حسینی رسالت و وظیفه حساس خبرنگاران و خط و مشی رفتاری آن‌ها را به طور اساسی مشخص کرده است.

این مسوول با اشاره به خدمات خبرگزاری ایرنا در طول چهار دهه انقلاب اسلامی افزود: خبرنگاران این رسانه در مراسم و مناسبت‌های مختلف دینی و مذهبی همواره پیشگام و فعال بوده و در همه برنامه‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی حضور مؤثر و به موقع داشته‌اند که بیانگر نیت خالصانه و بدون ادعای آنان در عرصه اطلاع رسانی است.

وی در ادامه با بیان اینکه ترویج فرهنگ انقلابی و تعمیق باورها از اهداف شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به شمار می رود، خاطرنشان کرد: معتقدم خبرنگاران یکی از بازوان اصلی این شورا در انجام راهپیمایی و مراسم‌هایی هستند که در طول سال برگزار می‌شود، چرا که اگر مراسمی برگزار شود اما در اجتماع منعکس نشود گویی اتفاقی نیفتاده است.

 شهید صارمی، خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در سال ۷۷ در مزار شریف افغانستان به شهادت رسید و به همین مناسبت شورای فرهنگ عمومی ۱۷ مرداد ماه  "سالروز شهادت محمود صارمی" را به عنوان روز خبرنگار نامگذاری کرد.

منبع: ایرنا

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

آپلود عکس

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید