کد خبر: 360859
۰
۰
نسخه چاپی

دستگیری سرکرده باند کلاهبرداری ارسال پیامک جعلی ابلاغیه ثنا در قم

به گزارش دوشنبه شب خبرنگار ما از پایگاه خبری پلیس، سردار سید محمود میرفیضی در این زمینه افزود: در پی طرح شکایت‌های متعدد مردم مبنی بر اینکه شخص یا اشخاصی با ارسال پیامک جعلی ابلاغیه ثنا و فریب آن‌ها به‌ روش نصب نرم افزارهای مخرب بر روی تلفن همراه، اطلاعات گوشی و اطلاعات کارت بانکی شان را هک کرده‌اند، شناسایی متهمان با هماهنگی مقام قضایی در دستور کار ماموران پلیس فتا استان قم قرار گرفت.

وی اضافه کرد: در ادامه با اقدامات گسترده کارشناسان پلیس فتا استان سرکرده باند در یکی از استان‌های غربی شناسایی و دستگیر شد و در مواجهه با شواهد موجود به بزه انتسابی و مشارکت با پنج نفر دیگر در استان‌های مختلف کشور اعتراف کرد.

وی از تلاش برای دستگیری دیگر همدستان متهم این پرونده خبر داد و گفت: در نهایت نامبرده به همراه پرونده تشکیل شده برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی استان شد.

میرفیضی از مردم خواست در صورت مواجهه با مصادیق اقدامات مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir و یا با شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اطلاع دهند.

دستگیری جاعلان سند نمره کار 

جانشین فرمانده انتظامی قم از دستگیری سه جاعل سند نمره کار خودرو و توقیف ۲ دستگاه خودرو بنز ۲۴۰ و یک دستگاه خودرو موهاوی در این رابطه خبر داد.

سردار بهادر اسماعیلی در این زمینه افزود: با اقدامات اطلاعاتی ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان قم مشخص شد افرادی با خرید خودروهای گران قیمت مدل پایین در مزایده‌ها و اخذ گذر موقت برای انتقال آن‌ها به کشورهای همسایه نسبت به سند نمره کردن این خودروها اقدام می‌کنند، بنابراین موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار مأموران این پلیس قرار گرفت.

وی در ادامه با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته، از دستگیری سه جاعل و کشف ۲ دستگاه خودرو بنز ۲۴۰c و یک دستگاه خودرو موهاوی خبر داد و گفت: با بررسی کارشناس مشخص شد موتور و سیلندر خودروها کاملا تعویض و شماره اصلی بر روی آن‌ها هک شده است.

جانشین فرمانده انتظامی استان قم با بیان این‌که کارشناسان ارزش خودروهای توقیفی را در مجموع ۳۲ میلیارد ریال اعلام کردند، تصریح کرد: از متهمان تحقیق و پرونده به سازمان تعزیرات به عنوان مرجع رسیدگی کننده ارسال شده است.

اسماعیلی، از شهروندان خواست در صورت اطلاع از نگهداری کالاهای قاچاق توسط افراد سودجو، موضوع را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به مرکز فوریت های پلیسی استان اطلاع داده تا در اسرع وقت نسبت به برخورد قانونی با متخلفان اقدام شود.

کشف محموله لوازم برقی قاچاق 

جانشین فرمانده انتظامی قم از توقیف چهار دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ و کشف ۱۵۱ دستگاه قهوه‌ساز و ۳۵ دستگاه گوشت‌کوب برقی قاچاق در این رابطه خبر داد. 

سردار بهادر اسماعیلی در این زمینه افزود: ماموران پلیس امنیت اقتصادی با همکاری ماموران یگان تکاوری استان، چهار دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ حامل بار قاچاق را در محور کمربندی امام علی(ع)، شناسایی و توقیف کردند.

وی اضافه کرد: در ادامه طی هماهنگی با مقام قضایی استان خودروها مورد بازرسی قرار گرفته و در مجموع ۱۵۱ دستگاه قهوه‌ساز و ۳۵ دستگاه گوشت کوب برقی فاقد مجوز و قاچاق کشف و متهمان دستگیر شدند.

وی تصریح کرد: کارشناسان ارزش محموله‌های مکشوفه قاچاق را در مجموع حدود سه میلیارد ریال اعلام کردند.

اسماعیلی گفت: در نهایت متهمان به همراه پرونده تشکیل شده برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی استان شدند.

منبع: ایرنا

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

آپلود عکس

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید