کد خبر: 360878
۰
۰
نسخه چاپی

حدود ۱۲۰۰ میلیارد تومان در ۷۱۰ روستای زنجان هزینه می شود

 به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا خواجه ای روز دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران استان افزود: از مجموع اعتبار یاد شده، طی سال جاری ۱۶۵ میلیارد تومان در قالب اجرای طرح های هادی و  اجرای آسفالت در این استان هزینه خواهد شد که این مهم در حال انجام است.

وی با بیان اینکه بنیاد مسکن استان در حوزه بازسازی مسکن روستایی از سال ۹۸ تا ۱۴۰۰ حائز رتبه برتر کشوری بوده است  اضافه کرد: هم اکنون  ۵۵ درصد واحدهای روستایی استان مقاوم‌سازی شده اند و امسال نیز حدود پنج هزار واحد دیگر مقاوم سازی خواهد شد.

به گفته این مسوول تاکنون عملیات اجرایی مقاوم سازی چهار هزار فقره واحد مسکونی روستایی استان شروع و ۵۱ هزار واحد روستایی در استان مقاوم سازی شده است.

خواجه ای با بیان اینکه هر واحد مسکونی که در سطح استان زنجان ساخته می‌شود، اشتغال‌زایی خوبی دارد افزود: بر این اساس  طی سال گذشته از این طریق برای چهار و ۴۰۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان در ارتباط با وام مسکن روستایی نیز گفت: میزان وام از ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان ابلاغ و به سازمان برنامه و بودجه اعلام و تسهیلات پرداخت شده با سود ۱۸ درصد است که ۵ درصد از متقاضی کسر و ۱۳ درصد دولت پرداخت می‌کند و اکنون برای اجرایی شدن آن منتظر ضمانت‌نامه تسهیلات به بانک مرکزی هستیم.

وی، با اشاره به تفاهم‌نامه مشترک بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بنیاد مستضعفان، نیز خاطر نشان کرد: ۲۸۲ فقره سهمیه  ابلاغی در این حوزه  را شامل می شود که از این تعداد ۱۱۵ فقره توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ۱۶۷ فقره توسط بنیاد مستضعفان معرفی و تاکنون عملیات و کار ۲۴۲ باب واحد مسکونی آغاز شده است.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

آپلود عکس

 

منبع: https://www.irna.ir/news/84855041/حدود-۱۲۰۰-میلیارد-تومان-در-۷۱۰-روستای-زنجان-هزینه-می-شود

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید