کد خبر: 360881
۰
۰
نسخه چاپی

۲۲ هزار مودی مالیاتی جدید در استان قزوین شناسایی شد

عزیزالله عباسپور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به رشد ۴۵ درصدی اظهارنامه های دریافتی از اشخاص حقیقی در سال جاری، اظهار داشت: امسال طی مهلت مقرر قانونی برای ارایه اظهارنامه صاحبان مشاغل در مجموع بیش از ۷۲ هزار فقره اظهارنامه و فرم تبصره ماده ۱۰۰ از سوی اشخاص حقیقی دریافت شد.

به گفته این مسوول امور مالیاتی، امسال همچنین در مهلت تعیین شده برای ارایه اظهارنامه مالیاتی صاحبان مشاغل حدود ۴۹ هزار و ۵۷۳ فرم تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات های مستقیم و ۲۲ هزار و ۴۷۳ فقره اظهارنامه به سازمان امور مالیاتی کشور ارسال شد.

وی این میزان رشد را نشانه ارتقای تمکین مالیاتی دانست و یادآور شد: در دریافت اظهارنامه اشخاص حقیقی بیش از ۲۲ هزار اظهارنامه جدید دریافت شده و که به طور طبیعی اشراف اطلاعاتی سازمان به داده ها و اطلاعات مربوط به مبادلات اقتصادی که بیش از هر چیز حاصل ساماندهی دستگاه های کارتخوان بوده و بسیار در شکل گیری این وضعیت ایده آل موثر بوده است.

وی با بیان اینکه امسال در حوزه اشخاص حقوقی نیز شاهد افزایش اظهارنامه و میزان مالیات ابرازی بودیم، تصریح کرد: در مجموع امسال بیش از پنج هزار و ۳۰۰ اظهارنامه توسط اشخاص حقوقی به این سازمان ارسال شد و همچنین میزان مالیات ابرازی شرکت‌ها هم نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد افزایش پیدا کرد.

عباسپور اضافه کرد: با اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان، فعالیت اقتصادی اشخاص بیش از پیش شفاف خواهد شد و امکان فرار مالیاتی نیز به کمترین میزان خود کاهش خواهد یافت.

وی به سه پایه مالیاتی جدید شامل مالیات بر خانه‌های خالی، مالیات بر خانه‌های لوکس و باغ ویلاها و همچنین مالیات بر خودروهای لوکس اشاره و افزود: برگ اجرایی وصول مالیات های مذکور برای مالکان صادر و از طریق پیامک نیز اطلاع رسانی به مودیان مشمول صورت گرفته و یک ماه نیز فرصت تعیین شده تا نسبت به پرداخت مالیات خود اقدام کنند. 

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین تاکید کرد: مودیان معترض به مالیات اعلام شده می توانند با ثبت عدم پذیرش، مراتب اعتراض خود را اعلام تا به اعتراض آنان در اسرع وقت رسیدگی شود.

منبع: ایرنا

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

آپلود عکس

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید