کد خبر: 360919
۰
۰
نسخه چاپی

بودجه شهرداری در مقایسه با سال گذشته ۲ برابر رشد دارد

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر علیرضا فیروزفر شامگاه دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران استان با اشاره به اینک حجم عملیلات لازم در این شهر تمامی مدیریت شهری را در بر می گیرد، افزود: بر این اساس بودجه شهردای در اول سال جاری  به میزان هزار و ۳۱۶ میلیارد تومان بود بسته شده بودکه اکنون با متمم دیگری توسط شورای شهر، به یک‌هزار و ۵۶۹ میلیارد تومان افزایش یافته است.

این مسوول با بیان اینکه  به اینکه افزایش بودجه شهری با حساب و کتاب بوده و با توجه به نیازهای شهری بوده است، ادامه داد: شهرداری  باید در آمد کافی داشته باشد تا بتواند هزینه ها را پوشش دهد، که هزینه های شهری تمامی ابعاد شهر را در بر می گیرد، بنابر این  سقفی نمی توان برای ان تعیین کرد.

وی با اشاره به اینکه  درآمدها را باید افزایش داد تا بتوان هزینه ها را برای امورات مورد نیاز در نظر گرفت، اظهار داشت: برا این اساس برای تحقق در آمدها و هزینه ها برنامه ریزی لازم است و صرف درآمد نمی تواند عملکرد موفقی از مدیریت شهری را ارائه دهد.

فیروزفر با بیان اینکه برای در آمد باید مدیریت صحیح انجام و در چارچوب قوانین باشد تا آنچه مورد نیاز شهری است ارائه شود، افزود: بر این مبنا شهرداری زنجان به نهاد شبانه روزی تبدیل شده چرا که  فعالیت ها قبل طلوع آفتاب آغاز و تا ساعت ها بعد غروب نیز ادامه دارد.

وی با بیان اینکه همکاری مردم و رسانه ها در ارائه خدمات شهری نمود بیشتری دارد، گفت: این مسائل کارکنان شهرداری را برا اجرای مصمم کارها و اقدامات دلگرم تر می کند و این مهم انگیزه بالایی را در خدمات شهری ایجاد می کند.

فعالیت  مستمر قرارگاههای شهری زنجان 

شهردار زنجان با بیان  اینکه قرارگاههای شهری بصورت روزانه فعالیت می کنند، ادامه داد: تمامی برنامه ریزی های فصل کاری در قرارگاه عمرانی رصد و برنامه ریزی می شود.

وی با اشاره به اینکه قرارگاه خدمات شهری رصد امور روزانه و برای  فصول پیش  روکه خدمات  ویژه ای نیاز است، برنامه ریزی می کنند، اظهار داشت: به عنوان مثال  طرح جامع عملیات زمستانه در حال چکش کاری است تا خدمات بهتری به شهروندان زنجانی ارائه شود.

فیروفر با  اشاره به اینکه به عنوان مثال برای اولین بار امسال کارخانه محلول یخ زدایی در زنجان راه اندازی خواهد شد افزود: اقداماتی در این خصوص آغاز شد، ه امیدواریم به نتیحه برسد  که با تحقق  این اقدام حجم نمک پاشی کاسته شده تا آسفالت های کنونی محافظت شوند.

وی با بیان  اینکه محلول هایی یخ زدایی در برداشتن یخ های بجا مانده در معابر نیز کمک حال خواهد بود، اضافه کرد: این محلول لایه ای  را بین برف باریده و ستون زمین   قرار داده، به برف روبی زمان بارش و عدم انباشت برف و پس از پایان بارش، برف های انباشته شده راحت تر جمع آوری خواهد شد.

فیروزفر در ادامه با بیان اینکه با مدیریتی که در حوزه منابع انسانی و مکانیزاسیون انجام شد، امسال موفق به صرفه‌جویی ۱۵۰ نیروی تمام‌وقت در شهرداری شد، افزودد: باید وضعیت را با برنامه‌ریزی دقیق مدیریت کرد و در همین رابطه  تلاش شد سال آینده با برنامه‌ریزی دقیق‌تر کارها را پیش ببریم.

وی به بازسازی بازار سنتی زنجان نیز اشاره و خاطر نشان کرد : بازار سنتی زنجان در کل مسیر  و راسته‌ها تحت عملیات عمرانی بوده و امید است یک ماه الی ۴۰ روز آیند کار به اتمام برسد.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

آپلود عکس

 

منبع: https://www.irna.ir/news/84855587/بودجه-شهرداری-در-مقایسه-با-سال-گذشته-۲-برابر-رشد-دارد

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید