کد خبر: 360923
۰
۰
نسخه چاپی

۳۵۰ هزار کردستانی زیر پوشش طرح پزشک خانواده قرار دارند

به گزارش ایرنا، انور اسماعیلی روز دوشنبه در جریان بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز سنندج به مناسبت گرامیداشت هفته خبرنگار اظهار داشت: طرح پزشک خانواده (نظام ارجاع شهری) برای نخستین‌بار در کشور به صورت آزمایشی در چهار استان کردستان، کرمان، یزد و کهکیلویه و بویراحمد شروع شد و در قالب این طرح خانواده‌های شهری دارای دفترچه بیمه رایگان از این طرح بهره‌مند می شدند.

وی با بیان اینکه ۳۵۰ هزار بیمه شده بیمه همگانی در استان زیرپوشش این طرح قرار گرفته‌اند، گفت: در راستای اجرای طرح باید هر هزار و ۵۰۰ نفر تا  سه هزار نفر تحت نظر یک پزشک عمومی قرار گیرند که تاکنون ۱۷۴ پزشک استان در این طرح مشارکت داشته‌اند.

مدیرکل بیمه سلامت کردستان با اشاره به اینکه ۵۰۰ هزار نفر از جمعیت روستایی استان نیز پرشک خانواده دارند، گفت: همچنین برای ۲۰۰ هزار نفر از جامعه کارمندی و سایر اقشار استان نیز پزشک خانواده تعریف شده است و بنا داریم کل بیمه شدگان بیمه سلامت زیر بار پزشک خانواده باشند.

وی اضافه کرد: افراد منتسب به پزشک خانواده مقدار خیلی پایینی هزینه ویزیت و معاینه پرداخت کرده و مابقی توسط بیمه پرداخت می‌شود، ضمن اینکه اگر فردی پس از معاینه توسط پزشک عمومی نیازمند درمان تخصصی تر باشد به پزشک منتخصص ارجاع شده و خدمتی که دریافت می‌کند، بیمه‌ای خواهد بود.

اسماعیلی افزود: در ابتدای اجرای این طرح در شهرستان‌های بانه و مریوان با کمبود پزشک مواجه بودیم و از تعدادی از پزشکان متخصص بهره گرفتیم اما در حال حاضر این طرح به خوبی در حال اجرا است.

در استان کردستان بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر بیمه سلامت دارند که بیشترین تعداد آنان با بیش از ۶۰۰ هزار نفر در روستاها ساکن هستند.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

آپلود عکس

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید