کد خبر: 360926
۰
۰
نسخه چاپی

خرید تضمینی گندم در گیلان چهار برابر شد

عباس جعفرپور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: خرید تضمینی گندم توسط اتحادیه شرکت‌های تعاونی روستایی شهرستان‌های رودبار و سیاهکل، به عنوان نمایندگان اتحادیه تعاونی روستایی گیلان از نوزدهم خرداد ماه آغاز شده که تاکنون ۹۲۵ تن گندم از کشاورزان گندمکار استان خریداری کرده‌اند.

وی با بیان اینکه خرید تضمینی گندم با هماهنگی شرکت مادر تخصصی بازرگانی و نظارت سازمان جهاد کشاورزی گیلان انجام می‌شود، خاطر نشان کرد: اتحادیه تعاونی‌های روستایی شهرستان‌های رودبار در منطقه رستم‌آباد و سیاهکل در منطقه دیلمان، امسال مباشرت خرید تضمینی گندم را بر عهده دارند.

جعفرپور با اشاره به خرید تضمینی بیش از ۷۷۳ تن گندم توسط اتحادیه تعاونی روستایی رودبار و ۱۵۲ تن گندم توسط اتحادیه تعاونی روستایی سیاهکل در این مدت افزود: این میزان گندم در مجموع با ارزش ریالی بیش از ۱۰ میلیارد ریال خریداری شد.

وی با بیان اینکه قیمت پایه مصوب امسال برای هرکیلوگرم گندم ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان در نظر گرفته شده، خاطر نشان کرد: در حالیکه این رقم سال گذشته برای خرید هر کیلوگرم گندم پنج هزار تومان خریداری می‌شد.

خرید تضمینی گندم از گندمکاران گیلان تا نیمه اول شهریور ادامه دارد.

گیلان دارای ۳۱۴هزار هکتار اراضی کشاورزی است و ۳۱۷هزار نفر از مردم استان در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند. برنج، چای، زیتون ،پیله ابریشم، بادام زمینی، زیتون ، فندق و مرکبات عمده ترین محصولات کشاورزی گیلان هستند . گیلان همچنین یکی از تولید کنندگان مهم طیور در کشور است.

حدود ۱۹ هزار هکتار از اراضی گیلان به کشت گندم اختصاص دار، شهرستان‌های تالش، رضوانشهر، آستارا، رودسر، املش، سیاهکل و رودبار از مهمترین مناطق کشت گندم و جو در گیلان است.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

آپلود عکس

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید