کد خبر: 360941
۰
۰
نسخه چاپی

پروژه راه‌سازی جاده گردشگری قینرجه مشگین‌شهر عملیاتی می‌شود

ایرج بیگلدلو روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به مسافرت تعداد زیادی از گردشگران از مناطق مختلف کشور برای بهره‌مندی از مواهب طبیعی و جاذبه‌های گردشگری و آبدرمانی‌های منطقه اظهار کرد: طی نشستی با مدیرعامل آب منطقه‌ای ، مدیرکل راهداری ، مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی و نیز بنیاد مسکن استان مسائل و مشکلات این پروژه بررسی و هم‌اندیشی لازم انجام شد.

وی ادامه داد: این پروژه ۱۶ کیلومتر است و تمهیدات لازم برای فرایند اجرایی آن پیش‌بینی شده تا در بازه زمانی کوتاه به بهره‌برداری برسد.

فرماندار مشگین شهر خاطرنشان کرد: با توجه به زودرس بودن فصل سرما در مشگین‌شهر زودهنگام بخشی از این پروژه امسال و بخشی نیز در سال آینده اجرا خواهد شد.

وی گفت: منابع مالی پروژه تا حدودی پیش‌بینی شده و استاندار اردبیل نیز دستورات لازم را صادر کرده و تا ۲۰ روز آینده پیمانکار هم شناسایی شده و شاهد آغاز پروژه خواهیم بود.

بیگدلو با بیان این که مشگین‌شهر برغم دارا بودن قابلیت‌ها و ظرفیت‌های منحصربفرد گردشگری فاقد زیرساخت‌های لازم است، ادامه داد: امسال برای تکمیل جاده گردشگری موئیل ، قینرجه و تعیین تکلیف حمام تاریخی عدل هدف‌گذاری شده است.

شهرستان مشگین‌شهر با ۱۵۵ هزار نفر جمعیت در ۹۰ کیلومتری شمال غربی اردبیل دارای آثار تاریخی متعدد از جمله قلعه قهقهه ، کاروانسرای قانلی‌بولاغ ، مقبره سیدسلیمان فخرآباد ، کهنه قلعه ، آبهای گرم معدنی، کوهستان سبلان، جنگل‌های بکر ارسباران و چند حمام قدیمی است.

چشمه آب معدنی قینرجه مشگین‌شهر در دامنه‌های ییلاقی کوه سبلان در ۱۲ کیلومتری جنوب مشگین شهر واقع شده است ، این چشمه با دمای آب ۸۶ درجه سانتی‌گراد ، گرم‌ترین چشمه آب معدنی در جهان است.

تفاوت دمای آب این چشمه با آب خنک رودخانه مجاور آن در فصل زمستان و خلق مناظر زیبایی از یخ ، برف و بخار ، انسان را به شگفتی وامی‌دارد.

در سال‌های اخیر با احداث مجتمع آب‌درمانی قینرجه ، استفاده از این چشمه از حالت سنتی خارج شده و به صورت مدرن انجام می‌شود.

آب چشمه قینرجه در ردیف آب‌های معدنی کلروسدیک یا کلروهیپوتونیک و گازدار قرار دارد و با توجه به خواص درمانی عناصر موجود در آن به ویژه گوگرد بالا، برای درمان لنفاتیسم، راشیتیسم، روماتیسم‌های مزمن سودمند است.

‌نوشیدن این آب صفراآور و زیادکننده ترشحات معده بوده و به خاطر دمای بالا به عنوان تسکین‌دهنده درد و ضد تورم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

آپلود عکس

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید