کد خبر: 360958
۰
۰
نسخه چاپی

مسائل و مشکلات حوزه آموزش و پرورش کردستان احصا و پیگیری شود

به گزارش ایرنا، مهدی رمضانی شامگاه شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان با اشاره به اهمیت این شورا و ضرورت سیاست‌گذاری مسایل مهم حوزه تعلیم و تربیت، بر تحقق مصوبات جلسات و تعیین بازه زمانی به منظور پیگیری تا رسیدن به نتیجه تاکید کرد.

وی با تاکید بر احصای مسائل نظام آموزش و پرورش در حوزه های مختلف، گفت: در همین راستا باید مسائل اولویت‌بندی و ضمن تمرکز بر آن، بر اساس بازه زمانی تعریف شده، اقدامات پیگیری شود. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با بیان اینکه وجود مدارس سنگی و کانکسی شایسته مردم استان نیست، افزود: این موضوع باید در اولویت پیگیری باشد و علاوه براختصاص اعتبارات سفر رییس جمهوری، از طریق دیگر هم پیگیری شود.

وی برقراری عدالت آموزشی و برخورداری همه دانش‌آموزان استان از امکانات و فرصت‌های برابر را موضوعی مهم اعلام کرد و با تاکید بر ضرورت تعمیم آن به کل استان، اضافه کرد: درصورت راه‌اندازی رصدخانه دانش‌آموزی، این امکان برای سایر شهرستان‌ها نیز فراهم شود،

رمضانی یکی دیگر از اقدامات لازم در آموزش و پرورش را استعدادیابی تخصصی و جهت‌دهی به دانش‌آموزان مستعد دانست و گفت: مهارت آموزی دانش آموزان باید از زمان کودکی آغاز شود.

وی نظام بهره‌وری نیروی انسانی و توجه به کیفیت کار معلمان را مهم دانست و در زمینه راه‌اندازی رصدخانه دانش آموزان نیز گفت: ضرورت دارد در این خصوص گردش کار تهیه و اعتبار لازم پیش بینی شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان تاکید کرد: باید از ظرفیت معلمان جهادی نیز در اجرای برنامه آموزشی و پرورشی استفاده شود.

مشارکت بیش از ۷۶ هزار  دانش‌آموز در فعالیت‌های تابستانی

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان نیز در این جلسه با بیان اینکه تابستان امسال حدود ۷۶ هزار و ۵۰۰ نفر از دانش آموزان در ۳۲۰ پایگاه مشغول به فعالیت هستند، گفت: برنامه‌های تابستانی دانش‌آموزان در ۲۹ کانون فرهنگی تربیتی، ۱۵ مرکز دارالقرآن، ۱۶ سالن ورزشی و ۲۶۰ مدرسه کانون مشغول به فعالیت هستند.

حجت‌الله نریمانی با بیان اینکه فعالیت رسمی دانش آموزان از ۱۵ تیر  تا پایان مرداد به مدت ۴۵ روز تداوم دارد،گفت: فعالیت‌های غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان در پنج محور مهارت ارتباطی، معرفتی، هویتی و بصیرتی، مهارت‌های فرهنگی هنری نشاط‌آور و شادی بخش، مهارت‌های حرفه‌ای، مهارت اقتصادی و مهارت ورزشی و سلامت است.

وی به برنامه راهیان نور دانش‌آموزی نیز اشاره کرد و افزود: از اول تیر تا ۲۳ مرداد جاری هزار و ۴۰۸ دانش آموز و ۳۰۸ فرهنگی از ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق به شمال غرب کشور اعزام شده‌اند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان یادآور شد: همچنین ۱۵ هزار نفر روز اردوی یک روزه و چند روزه ویژه دانش‌آموزان استان در طول سال تحصیلی جاری انجام شده است.

استان کردستان ۳۰۰ هزار دانش‌آموز دارد که در سه هزار و ۸۰۰ واحد آموزشی تحصیل می‌کنند.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

آپلود عکس

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید