کد خبر: 360961
۰
۰
نسخه چاپی

توسعه گردشگری روستایی در کهگیلویه و بویراحمد هدف گذاری شده است

به گزارش ایرنا سعید طالبی‌پور روز دوشنبه با اشاره به ظرفیت بالای گردشگری در روستاهای این استان گردشگری را امکانی جدید برای درآمدزایی در روستاهای کهگیلویه و بویراحمد دانست.
وی اظهار داشت: طبیعت بکر و دست‌نخورده بسیاری از روستاها ظرفیت مناسبی برای جذب گردشگران به‌ویژه گردشگران خارجی است و از طرفی ارائه محصولات محلی، ارگانیک و سالم به گردشگران، سبب بهبود وضعیت اقتصاد روستاییان می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: «بیش از ۱۴ روستای هدف گردشگری و صنایع‌دستی در این استان شناسایی‌شده و آماده حمایت از سرمایه‌گذاران برای توسعه زیرساخت‌ها در این روستاها خواهیم بود.»

طالبی‌پور افزود: روستاهای مارین، کریک، طسوج، کاکان، الگن، کوخدان و ده شیخ از جمله روستاهای هدف گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد است.

وی تصریح کرد: احیای خانه‌های قدیمی و احداث اقامتگاه‌های بوم‌گردی از مهم‌ترین راهبردهای دولت برای رونق گردشگری در این روستاهاست.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: تاکنون سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری در برخی از روستاهای کهگیلویه و بویراحمد از جمله ده شیخ و کریک بسیار سودآور بوده است.

گردشگری روستایی شاخه ای از گردشگری است که از سال ۱۹۴۵ و با شروع روش‌های آسان حمل‌ونقل در جهان مورد توجه قرار گرفته‌ است و گردشگری طبیعی،گردشگری کشاورزی و اکوتوریسم از انواع گردشگری در روستاهاست.

این استان در جنوب غرب ایران به دلیل اقلیم چهار فصل، وجود کوهساران، طبیعت بکر،هوای پاک و آبشار و چشمه سارها ،ظرفیت های خوبی برای توسعه گردشگری روستایی دارد.

ثبت ۱۴ منطقه نمونه گردشگری و ۱۱ روستای هدف گردشگری شاهدی بر ظرفیت های بی بدیل گردشگری روستایی در این خطه است.

وجود یک هزار و ۷۵۰ روستا با صدها جاذبه چون بافت‌های تاریخی، جاذبه‌های طبیعی و آب و هوای متنوع، بستر مناسبی را برای فعالیت سرمایه گذاران بخش خصوصی فراهم کرده است.

 

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

آپلود عکس

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید