کد خبر: 360998
۰
۰
نسخه چاپی

نوشته‌های خالصانه؛ آرزوی شهادت در دوران جوانی

به گزارش ایرنا، در جلد ۱۵ صفحه ۳۲ صحیفه نور به نقل از امام خمینی (ره) آمده است « این وصیت‌نامه‌هایی که این عزیزان می‌نویسند را مطالعه کنید، ۵۰ سال عبادت کردید و خداوند قبول کند، یک روز هم یکی از این وصیت‌نامه‌ها را بگیرید، مطالعه و تفکر کنید»

« ما را این نوید آورده‌اند؛ با نوای کاروان از نو بخوان آهنگران، چون در باغ شهادت را کلید آورده‌اند...»

در وصیت‌نامه شهید غلام ذاکری که اهل روستای بلیلی شهرستان میناب است اینچنین آمده: سلام بر حسین و عاشقان حسین (ع) و سلام درود به رهبر کبیر انقلاب که ما را از اسارت طاغوت رهایی بخشیدند.

وی خطاب به پدر و مادر خود می‌نویسد: پدرم و مادرم سلام بر شما عزیزان که هرچه سلامم را بر شما تقدیم کنم باز هم کم است ولی امیدوارم که همین سلام کوچک من را از این بنده گناهکار خدا به عنوان فرزند خویش بپذیرید.

این شهید والامقام در ادامه می‌نوسید: پدرم و مادرم خواستم نکاتی را بر روی کاغذ بیاورم تا به عنوان یادگاری بر روی کاغذ سفید بماند و شاهد و گفته های من باشد، پدر و مادر عزیزم امیدوارم که همیشه سلامت و پیرو خط امام و رهبری باشید و اگر من روزی از کنار شما رفته و جای خالی من بر شما نمایان شد، دوست دارم برمن اشک نریزید و بر سر و سینه نزنید چرا که مرگ حق است.

وی همچنین می‌نوسید: پدرم، مادرم، همسرم، برادران و خواهران عزیزم، فرزندان عزیزم من دوست دارم و آرزویم این است و آن هم این است که بارالهی مرا بیشتر در عشق آن نسوزاند و از خدا همیشه می خواهم که اگر لیاقت آن را دارم شهادت را نصیبم گرداند و دوست دارم که در دوران جوانی به شهادت برسم. حال اگر در راه خدا که آرزویم این است به شهادت رسیدم برای من اشک نریزی و بر سر نزنید ولی دوست دارم در مراسم من بر حسین و زهرا سلام الله علیها اشک بریزید و برای مظلومیت ائمه اطهار اشک بریزید.

« چه نیک می‌گویند که مکتب ما برآمده از عاشورا است و جوانان میهنمان اینگونه به دنبال شهادت می‌دویدند»

شهید ذاکری وصیت‌نامه خود را اینگونه ادامه می‌دهد: برادران عزیزم دوست دارم که همیشه با بسیج باشید و نیروی خوبی باشید و هیچ موقع ‌ از رهبر و دستورات آن سرپیچی نکنید و به گوش باشید، نماز و دعا زیاد بخوانید و در مسجد و نمازهای جماعت زیاد شرکت کنید و منِ گناهکار را نیز از دلهای خود فراموش نکنید.

و اما همسر عزیزم حال که آرزوهای من را دانستی، دوست دارم من را به خاطر اینکه نتوانستم شوهر خوبی برای شما باشم و شما را گاهی مورد بی‌احترامی یا حرف تندی قرار دادم و یا اینکه کوتاهی در رابطه یا امرار معاش شما از من سر زده است دوست دارم که من را حلال کرده و برایم دعا کنید، همسر مهربانم؛ مهربانی خویش و دوست داشتن خود را برای من ثابت کردی ولی دوست دارم محبت و عشق اهل بیت علیه السلام را در فرزندانم قرار دهی و معلم خوبی برای آنها باشی و نکند خدایی ناکرده روز جزا نزد حضرت زهرا (س) و علی (ع) شرمنده باشیم، فرزندانمان را عاشق امام و ‌رهبر و بسیجی قرار بده و به آنها بگویید که بسیجی بمانند و تا انقلاب مهدی (عج) خداوند با شما است.

شهید ذاکری در وصت‌نامه خود خطاب به همسرشان تصریح می‌کند که؛ من را از دعای خیر خود فراموش نکن و در نمازهایت رهبر و مردم را دعا کن و هیچگاه خدا را فراموش نکن و در پایان از تمامی کسانی که بر من حقی دارند تقاضا دارم که حق خویش را از خانواده‌ام یا پدر و مادرم یا برادرانم مطلب نمایند و من را مورد عفو و بخشش خود قرار دهند.
وی همچنین برای دوستان و رفقایش اینگونه می‌نویسد: دوستانم، برادران عزیزم، برادران عزیز و خوب بسیجی اگر از من حرف تندی دیدید و شنیدید من را حلال کنید و همیشه پشتیبان رهبر باشید، به گوش و به هوش باشید و نکند رهبر تنها باشد و امر به معروف و نهی از منکر را نیز فراموش نکنید و سرباز خوبی برای امام زمان باشید.

خداوند یار و نگهدارتان باشد، التماس دعا

غلام ذاکری فرزند عباس 

وی سال ۱۳۸۰ و در درگیری با قاچاقچیان در آب‌های ساحلی به شهادت نائل آمد.

روحش شاد و راهش مستدام...

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

آپلود عکس

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید