کد خبر: 361003
۰
۰
نسخه چاپی
مدیرعامل شرکت ایده گستران ثمین پارس عنوان کرد:

برپایی جشنواره های کارآفرینی در مسیر نجات

مدیرعامل شرکت ایده گستران ثمین پارس گفت: اشتغال‌زایی به موازات حمایت از کسب‌وکارهای مبتنی بر مبانی فرهنگ و هنر در زمره رسالت‌های مهمی است که در این مجموعه برای فعالیت برگزیده‌ایم.

برپایی جشنواره های کارآفرینی در مسیر نجات

سعیدرضا امیرآبادی: گروه خبر - مهندس سروش نجات با اشاره به این موضوع که شرکت ایده گستران ثمین پارس از چندین زیرمجموعه مختلف تشکیل شده، اظهار داشت: راه‌اندازی و توسعه کسب‌وکار، اصلی‌ترین هدف در شرکت ایده گستران ثمین پارس بوده و این زیر مجموعه‌ها در راستای تسریع و اجرای تخصصی امور راه‌اندازی شده‌اند.

وی با تشریح برخی از رسالت‌هایی که برای هر یک از این زیرمجموعه‌ها تعریف شده، اظهار داشت: یک شرکت با نام مهندسین مشاور پتروسازه سرزمین سبزثمین با عنوان اختصاری پتروس راه‌اندازی شده که در راستای طراحی، نظارت، اجرا، نوشتن طرح‌های اجرایی، طراحی فرایند ساختارهای سازمانی و مواردی از این دست فعالیت دارد. به موازات آن یک واحد تولیدی - بازرگانی در حوزه صنایع غذایی با نام صنایع نوین ابزار پارسه اردیبهشت با عنوان اختصاری صناپا در زیرمجموعه شرکت ایده گستران ثمین پارس تأسیس شده که در زمینه قهوه، خشکبار و سایر مواد غذایی فعالیت دارد. وی افزود: در واحد آی تی کارشناسانی در حوزه طراحی سایت و اپلیکیشن فعالیت دارند و در واحد روابط عمومی، امور تولید محتوا و تبلیغات به صورت تخصصی دنبال می‌شود.

مهندس نجات در ادامه افزود: کافه کارآفرینی مسیرنجات یکی دیگر از زیر مجموعه‌های شرکت ایده گستران ثمین پارس است که در این مجموعه سودآوری اقتصادی برای مؤسسان در رده چندم اهمیت قرار گرفته و هدف اصلی کافه کارآفرینی مسیرنجات رونق مبانی فرهنگ و هنر و درآمدزایی برای اهالی صنایع دستی است. در همین زمینه کافه کارآفرینی مسیرنجات با برپایی جشنواره‌های متعددی برای فعالان حوزه صنایع دستی تلاش دارد تا یک‌هزار فرصت شغلی را تا پایان سال ایجاد کند.

وی با اشاره به این موضوع که در حوزه صنایع دستی هنرمندان و صنعتگران متبحری وجود دارند، خاطرنشان کرد: استان فارس از قطب‌های اصلی صنایع دستی در کشور است و برای موفقیت در اشتغال‌زایی از اساتید دانشگاه و استادکاران با تجربه دعوت به همکاری کرده‌ایم.

مدیرعامل شرکت ایده گستران ثمین پارس با اشاره به این موضوع که در مرحله اول بر گوهرسنگ‌ها تمرکز داشته‌ایم، گفت: بازار مناسب، دسترسی به معادن، نیروی متخصص و دیگر پیش نیازهای لازم برای فعالیت در عرصه گوهرسنگ‌ها را در اختیار داریم و بر اساس این قابلیت‌ها مجوزهای لازم از میراث فرهنگی برای راه‌اندازی یک کارگاه تولیدی اخذ می‌شود.

این کارآفرین برتر با آسیب‌شناسی دلایلی که منجر به رویگردانی جامعه از گوهرسنگ‌های قدیمی شد، اظهارداشت: باید با نگاهی جامع به بازار امروزی نگریست. هدف از تولید گوهرسنگ‌ها باید تولید محصولاتی کاربردی تعریف شود؛ به نحوی که با سبک و سیاق زندگی امروزی تطابق‌پذیری داشته باشد و در زمینه‌های دکوری و زیورآلات با سلایق روز جامعه هم‌خوانی داشته باشد.

دبیر جشنواره کارآفرینی مسیرنجات در ادامه گفت: یک نمایشگاه تخصصی سه روزه از تاریخ 16 تا 18 شهریورماه در زمینه رونمایی از محصولات گوهر سنگ با مشارکت معاونت صنایع دستی، فنی و حرفه‌ای، صاحب‌نظران و اساتید گوهرتراشی، سازندگان زیورآلات، فعالان حوزه مارکتینگ و دیگر کارگروه‌‌های مرتبط برپا خواهد شد.

او با بیان این که سلسله نشست‌های تخصصی در این روز به منظور نقد و بررسی‌ چالش‌های این حوزه برپا خواهد شد، اظهار داشت: مقوله‌های آموزش، بسته‌بندی و بازاریابی یکی از موارد مهم در موفقیت اقتصادی محصولات فرهنگی و هنری است.

برپایی جشنواره های کارآفرینی در مسیر نجات

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که این نمایشگاه پیش درآمدی برای حضور در آوردگاه‌های معتبرتر است، اظهار داشت: شرکت ایده گستران ثمین پارس با تمام زیرمجموعه‌هایی که از آن برخوردار است در نمایشگاه بین‌المللی شهرک گلستان که در زمینه سنگ‌های قیمتی برپا می‌شود، حضور پررنگی خواهد داشت و زمینه را فراهم می‌کنیم تا اساتید فرهنگی و صنایع دستی قابلیت‌های خود را به نمایش بگذارند.

مدیرعامل شرکت ایده گستران ثمین پارس با بیان این که در سال‌های گذشته استان فارس حضور پررنگی در این نمایشگاه نداشته و دیگر استان‌ها به ارائه دستاوردها و محصولات خود در استان فارس می‌پرداختند، اظهار داشت: در خطه دیرینه فارس استادکاران متبحری فعالیت دارند و این در حالی است که از منابع لازم برای پرداخت سنگ‌های قیمتی برخوردار هستیم و با همگرایی این دو حوزه می‌توان زمینه شکوفایی اقتصادهنر را فراهم کرد.

او خاطرنشان کرد: با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به منظور رشد سرانه اشتغال‌زایی و کارآفرینی در تعامل هستیم و از سایر دستگاه‌ها نیز انتظار می‌رود که در حوزه اشتغال‌زایی همکاری بیشتری مبذول دارند. وی با اشاره به این موضوع که شرکت ایده گستران ثمین پارس شعبه فعالی در شهرستان لارستان دارد، گفت: فراخوان جذب و آموزش برای جذب هنرجو و کارجویانی که تمایل به فعالیت در حوزه گوهرسنگ را دارند در این شهرستان مهیا شده و با ارائه تسهیلات مناسب نظیر وام‌های 4 درصد برای تهیه وسایل کار زمینه اشتغال‌زایی آن‌ها تقویت خواهد شد.

مهندس نجات در ادامه بیان کرد: محصولات تولیدی هنرجویان در حوزه تهیه گوهرسنگ‌ها به شرط آن که از کیفیت مناسب و استانداردی برخوردار باشند، با عقد قرار خرید تضمینی خریداری خواهد شد.

دبیر جشنواره کافه کارآفرینی مسیرنجات در ادامه اظهار داشت: جشنواره کارآفرینی مسیرنجات با موضوع حمایت از ایده‌های خلاق و کسب‌وکارها با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس راه‌اندازی شد و فراخوان آن از 6 تیرماه تا 22 مردادماه به مدت 46 روز ادامه داشت. متأسفانه همکاری دستگاه‌های مختلف آن چنان که انتظار می‌رفت در برپایی این جشنواره مطلوب نبود، ولی با استقبال گسترده هنرجویان روبه‌رو شدیم. تعداد 146 نفر برای ثبت نام در این دوره اقدام کردند و 83 ایده به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد و در 13 شهریورماه، روز تعاون، نام پذیرفته شدگان اعلام خواهد شد. پذیرفته‌شدگان این دوره از وام‌های 50 تا یکصد میلیونی با نرخ بازپرداخت چهار درصد برخوردار می‌شوند. او با بیان این که طرح‌ها در حوزه‌های کسب‌وکارهای خانگی، استارت‌آپ و کسب‌وکارهای کوچک بوده است، افزود: به موازات حمایت مستقیم از ایده‌پردازان، در تلاش هستیم تا سرمایه‌گذاران مناسبی برای صاحبان ایده بیابیم. همچنین این امکان فراهم شده است تا برای صاحبان ایده‌های خلاقانه از سوی کافه کارآفرینی مسیر نجات پروپوزال‌های مناسبی برای ارائه به سرمایه‌گذاران تهیه شود. وی با تأکید بر این موضوع که درآمدزایی در کافه کارآفرینی مسیرنجات در رده اول اهمیت قرار ندارد، اظهار داشت: در تلاش هستیم تا با درآمدزایی برای صاحبان ایده و هنرمندان به موفقیت‌های مالی همه جانبه دست یابیم.

مهندس نجات با بیان این که در کافه کارآفرینی مسیرنجات با طی مراحل قانونی فضا برای فعالیت هنرمندان مهیا است، عنوان کرد:  اصلاح فرهنگ سرمایه‌گذاری یکی از رویکردهای اصلی ما در شرکت ایده گستران ثمین پارس و سایر زیرمجموعه‌های آن است و در تلاش هستیم تا صاحبان سرمایه را با ارائه ایده‌های مؤثر مجاب کنیم تا به جای فعالیت در بازارهای تورم‌زا به تولیدهای دانش‌بنیان که ارزش‌آفرینی به مراتب بالایی دارد، علاقه‌مند شوند.

او در بخش پایانی سخنانش گفت: برخی از طرح‌های دانش‌بنیان به مدت‌های طولانی پژوهش و کنکاش نیاز دارند و در صورت موفقیت به ارزش‌آفرینی بالایی دست خواهند یافت. متأسفانه برخی از افراد با چشمان بسته به فرایند تولید و بازار گام می‌گذارند که نتیجه آن عدم استقبال از محصول در بازار است. به همین دلیل باید با علم و مطالعه کافی در عرصه تولید گام برداشت و از نظارت متخصصان بهره گرفت.

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید