سومین مرکز نگاهداری معتادان متجاهر در اصفهان در آستانه بهره برداری است

مرکز ماده ۱۶ مراکزی است که معتادان متجاهر پس از دستگیری، حداقل بین سه تا ۶ ماه در آنجا نگهداری و بازپروری می‌شوند و در این مدت ضمن ترک اعتیاد، با حرفه‌آموزی برای بازگشت به جامعه آماده شوند.

سید رضا مرتضوی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرنگاران افزود: بهره‌برداری از این مرکز در راستای نشست اخیر وزیر کشور با استانداران و تأکید بر اینکه به‌فوریت و با برنامه‌ریزی جامع و عملیاتی، تا پایان شهریور نسبت به جمع‌آوری معتادان متجاهر از سطح شهرها اقدام شود، صورت می‌گیرد.

وی اظهار داشت: تعداد مراکز ماده ۱۶ در استان به سه مرکز افزایش خواهد یافت تا ظرفیت بیشتری برای جمع‌آوری این دسته از معتادان از سطح شهرها فراهم شود.

استاندار اصفهان یادآور شد: تمام تلاش استان در راستای اجرای طرح‌های پاک‌سازی و جمع‌آوری معتادان متجاهر ایجاد شرایط بازپروری و بازگشت آن‌ها به زندگی است.

وی بابیان اینکه حضور معتادان متجاهر در سطح شهرها ازلحاظ ظاهری و ازنقطه‌نظر روحی و روانی برای مردم خوشایند نیست، گفت: ایجاد کمپ‌های نگهداری و بازپروری و انتقال این افراد به این مکان‌ها تأثیر بسیاری در بهبود این افراد و اصلاح چهره شهرها دارد.   

وی با قدردانی از اقدامات صورت گرفته در ۲ مرکز فعلی ماده ۱۶ اصفهان گفت: پرداختن به موضوع معتادان متجاهر شهر نیاز به عزم، هماهنگی و همگرایی بین بخشی و تمامی دستگاه‌های متولی دارد.

استاندار اصفهان تصریح کرد: اقدامات پاک‌سازی شهرهای اصفهان از معتادان متجاهرمشهود است و رضایت شهروندان را در پی داشته است.

در زمان حاضر تنها ۲ مرکز ماده ۱۶ به‌منظور نگهداری معتادان متجاهر با ظرفیت ۴۵۰ نفر در استان وجود دارد. 

 معتادان متجاهر" افراد پرخطری هستند که با ظاهری نامناسب و به شکل علنی به مصرف مواد مخدر اقدام می‌کنند.

استان اصفهان بیش از پنج میلیون نفر جمعیت دارد و بر اساس آخرین آمار، جمعیت معتادان این استان دست‌کم ۱۲۰ هزار نفر است که ۱۰ درصد از آن‌ها را بانوان تشکیل می‌دهد.

نزدیک به ۴۰۰ مرکز درزمینهٔ پیشگیری، درمان و کاهش آسیب‌ معتادان به مواد مخدر در استان اصفهان فعالیت می‌کنند.

منبع: ایرنا

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید