کد خبر: 361021
۰
۰
نسخه چاپی

حسینی بوشهری: هیات‌های مذهبی سلیقه‌ای عمل نکنند

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری روز سه شنبه در جمع خادمان و پیرغلامان شهرستان بوشهر افزود: رسالت انسان‌های مومن این است که در هر جامعه‌ای که زشتی پدید آمد و چراغ معروف خاموش شد، بپاخیزند و با روشن کردن چراغ دل مردم  زشتی‌ها را کنار بزنند.

وی اظهار کرد: عبرت عاشورا این است که بعد از ۵۰ سال از رحلت رسول خدا، فرزند ایشان را به شهادت می‌رسانند این یکی از عبرت‌های عاشورایی است که مراقب باشیم فضای سالم کنونی جامعه به هجمه های تبلیغاتی دشمن در فضای مجازی آلوده نشود.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: حوادثی که در هر جامعه رخ می‌دهد می‌تواند نقش آفرین و تاثیر گذار برای آن زمان و آینده آن جامعه باشد.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه حادثه‌ای به بزرگی عاشورا در تاریخ جهان بی‌نظیر است گفت: ابا عبدالله الحسین (ع) به مراسم نیاز ندارد بلکه این ما هستیم که این مناسبت‌ها را برگزار می‌کنیم تا به کمال و مقصود برسیم.

حسینی بوشهری در باره  اینکه نباید تنها در ماه محرم به تبیین روز عاشورا اکتفا کرد یادآور شد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی عده‌ای از روشنفکران می‌گفتند این عزاداری‌ها را رها کنید، چرا دسته سینی زنی راه می‌اندازید و خیابان‌ها را سیاه‌پوش می‌کنید؟ با یک نگاه روان شناسانه به انسان متوجه می شویم که عقلانیت، برهان و منطق تنها در شخصیت انسان تاثیرگذار نیست بلکه انسان علاوه بر عقلانیت به عاطفه و احساس نیازمند است.

وی بیان کرد: ما اگر تنها به منطق و استدلال بسنده کنیم و مسائلی نظیر عقلانیت، عاطفه و احساس را نادیده بگیریم راه کاروان حسین را نمی‌توانیم بیابیم که در آن قدم بگذاریم.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه مرثیه سرایی در روح و روان انسان تاثیر می‌گذارد، ادامه داد: در برابر دشمن باید عزتمندانه و از حالت اقتدار سخن گفت و استقرار و استواری انقلاب اسلامی ما نیز بر اساس منطق و حرکت عزتمندانه بوده است.

وی با اشاره به اینکه هیات‌های مذهبی بایدها و نبایدهایی دارند، بیان کرد: یکی از بایدها این است که عزاداری به معنای عترت باشد و اما یکی از نبایدها این است که مراسم و برنامه های هیات‌های مذهبی نباید محدود به محرم و صفر شود.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: هیات‌های مذهبی در کنار تکریم عترت باید پاسدار حریم قرآن باشند.

نماینده مردم استان بوشهر مجلس خبرگان رهبری گفت: هیات‌های مذهبی باید به معارف دین بپردازند، یعنی معارفی چون صبر، بردباری، بصیرت و استواری را برای مردم شرح دهند.

حسینی بوشهری تاکید کرد: جامعه دینی ما تابلویی به نام امام‌شناسی در دست گرفته است که این نشان از بصیرت است.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

آپلود عکس

 

منبع: https://www.irna.ir/news/84855818/حسینی-بوشهری-هیات-های-مذهبی-سلیقه-ای-عمل-نکنند

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید