نیازی به مراجعه ایثارگران آذربایجان‌غربی به دادگاه برای اخذ وکیل معاضدتی نیست

به گزارش ایرنا، مهدی فعال روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگاران با بیان اینکه طبق قانون متهم و شاکی می تواند وکیل معاضدتی درخواست کند و این وکیل در اختیار افرادی که فاقد بضاعت مالی برای گرفتن وکیل باشند، قرار می‌گیرد، اظهار کرد: با تحقق این مهم دیگر نیازی نیست که ایثارگران به دادگاه برای اخذ وکیل معاضدتی مراجعه کنند، آنها می‌توانند در صورت دارا بودن شرایط و پس از بررسی‌های لازم توسط کارشناسان از بنیاد شهید معرفی نامه را دریافت و سپس به کانون مراجعه کنند و وکیل معاضدتی بگیرند.

وی با تاکید بر اینکه تفاهم نامه با کانون وکلای آذربایجان‌غربی به منظور تسهیل در ارایه‌ خدمات حقوقی به جامعه ایثارگران منعقد شده است، افزود: ارایه‌ خدمات حقوقی و وکیل معاضدتی به جامعه ایثارگران در اولویت کانون وکلای دادگستری استان قرار گرفته و همچنین مقرر شد همه ایثارگرانی که بنیاد به این کانون معرفی می‌کند با توجه به مشکلات آنها وکیل معاضدتی رایگان در اختیارشان قرار بگیرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران آذربایجان‌غربی در رابطه با ارائه تخفیف ویژه به ایثارگران نیازمند عقد قرارداد وکالت، گفت: وکلا بابت عقد قرارداد وکالت ایثارگرانی که بنیاد به کانون معرفی می‌کند با حق الوکاله تعیین شده در تعرفه‌ آیین نامه حق الوکاله، حق‌ مشاوره و هزینه سفر وکلای دادگستری یا با تخفیف ۵۰ درصدی قرارداد طبق عرف وکالت اقدام خواهند کرد.

وی به موضوع داوری در این تفاهم نامه نیز اشاره کرد و ادامه داد: مهمترین حسن انتخاب داور این است که دیگر افراد به پیچ و خم دستگاه قضا وارد نمی‌شوند زیرا داور با طرفین صحبت کرده و سپس داوری می‌کند که نظرش عین رای دادگاه است و شاکی می‌تواند برای اجرای حکم اقدامات لازم را انجام دهد.

فعال با اشاره به اینکه در کانون وکلای دادگستری استان، یک نهاد داوری وجود دارد که افراد متخصص در حوزه‌های مختلف در آن حضور دارند، اضافه کرد: ایثارگرانی که تمایل دارند از طریق صلح و سازش مشکل شان برطرف شود با دریافت معرفی نامه از بنیاد می‌توانند از خدمات داوری این کانون برخوردار شوند.

وی یادآور شد: در نهاد داوری کانون وکلای دادگستری استان، بهترین داوران برای رفع مشکلات ایثارگران وجود دارند زیرا متخصص و آشنا به قوانین و مقررات هستند و می‌توانند مشکلات آنها را برطرف کنند؛ مشکلی که ممکن است بدون داور طی یک یا ۲ سال برطرف گردد با تعیین داور می‌تواند در کمتر از ۲ ماه رفع شود، زیرا داوران به صورت تخصصی برای رفع مشکلات، اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌غربی تاکید کرد: مسوولان مربوطه بنیاد در خصوص موضوعات تفاهم امضا شده با کانون وکلای دادگستری استان، با بهره گیری از راهکارهای مختلف مانند پیامک و فضای مجازی به خانواده های شاهد و ایثارگر اطلاع رسانی خواهند کرد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید