کد خبر: 361027
۰
۰
نسخه چاپی

تشریح برنامه های روز گرامیداشت مساجد در فارس

به گزارش اقتصادآینده نیوز حجت‌الاسلام حسین امیدی پیش از ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: ٣١ مرداد ماه روز جهانی مسجد را در پیش خواهیم داشت که این روز به علت جایگاه فرهنگی و سیاسی که دارد مورد توجه است.

وی افزود: علت نام گذاری این روز هم آن بوده که رژیم صهیونیستی نسبت به آتش زدن مسجد الاقصی اقدام کرد لازم به ذکر است که این روز به عنوان روز جهانی مسجد نام گذاری شد.

امیدی تاکید کرد: مسجد در تمامی ادوار تاریخ دارای اهمیت بوده است و همواره به عنوان اصلی ترین مرکز تجمعات مردمی اثرگذار بوده است.

وی با اشاره به اینکه بیش از پنج هزار مسجد در فارس فعال هستند بیان کرد: مساجد باید به عنوان پایگاه اجتماعی و محل تجمعات مردمی باید فعالیت کند و اگر این نهاد اجتماعی بتواند نقش خود را به این عنوان اجرایی کند درخواهیم یافت که مجموع فعالیت‌های اجتماعی اثرگذار بوده است.

به گفته این مقام مسئول برای ایجاد تحول در فعالیت‌های مساجد باید برنامه ریزی صورت بگیرد تا مسجد تنها یک بعد نداشته باشد بلکه ابعاد مختلف اجتماعی در فعالیت‌های مساجد دیده شده باشد.

امیدی یادآور شد: ۵٠ مهد کودک با همکاری شهرداری قرار است در مساجد ایجاد شود تا فعالیت‌های تربیتی در قالب فعالیت‌های مساجد دیده شود این در حالی است که مساجد می‌توانند به عنوان محلی برای حل و فصل شدن مشکلات اقدام کنند.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

آپلود عکس

تشریح برنامه های روز گرامیداشت مساجد در فارس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید