کد خبر: 361030
۰
۰
نسخه چاپی

مدیرعامل راه‌آهن: مطالبات راه‌آهن از شرکت‌ها پرداخت نشده است

به گزارش ایرنا از روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، نشست«سید میعاد صالحی»، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه‌آهن با معاون، مدیران و روسای گروه بخش معاونت بازرگانی و بهره برداری راه‌آهن، در ساختمان شهدای راه‌آهن برگزار شد.

صالحی در این نشست، با اشاره به تاخیر چند ماهه برخی از شرکت‌های حمل و نقل ریلی در پرداخت مطالبات راه‌آهن در وقت مقرر، اظهار داشت: از همین مطالبات است که حقوق و هزینه‌های مختلف فنی، زیربنایی، ناوگان و حقوق و دستمزد پرسنل و ... راه آهن تامین می‌شود و چنانچه مبلغی هم باقی بماند، جزو بیت‌المال خواهد بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: وصول مطالبات راه‌آهن از شرکت‌های حمل‌ و نقل ریلی باید یکپارچه سازی شوند و به گونه‌ای اقدام شود که تمامی شرکت‌ها در زمان مهلت تعیین شده، مطالبات خود را پرداخت کنند.

وی با تاکید بر نیاز ضروری راه‌آهن جهت تحول در ساختار سنتی ۱۰۰ ساله خود، تصریح کرد: اکنون ما می‌توانیم مدل گذشته را تکرار کنیم و امور راه آهن را با روزمرگی بگذرانیم و یا اینکه تلاش کنیم تا با استفاده از تمامی ظرفیت، شرایط راه آهن را به یک شرایط مطلوب تغییر دهیم.

مدیرعامل راه آهن تاکید کرد: از معاون تا مدیران و کارشناسان و تمامی کارکنان خدوم راه‌آهن انتظار داریم که در این دوره، هر فردی نسبت به گذشته‌اش، جهش و اثر بخشی داشته باشد.

وی همچنین بر ضرورت تقویت بخش‌های کلیدی راه‌آهن تاکید کرد و افزود: بایستی روال انفعال در راه آهن تغییر کند و جایش را به بازاریابی فعال دهد.

مدیرعامل راه آهن تاکید کرد: لازم است تا اطلس بار ریلی در راه آهن به صورت جامع تدوین شود و دیگر منتظر نماند تا صاحب بار به راه آهن مراجعه کند، بلکه شرکت راه آهن در شناسایی تمام موقعیت هایی که امکان اتصال ریل به چشمه‌های بار وجود دارد پیش قدم بوده و این موارد را به پیمانکاران زیرساخت و صاحبان بار پیشنهاد دهد.

صالحی اظهار کرد: شرکت راه‌آهن، محلی کاملا تخصصی است و برای جبران عقب ماندگی‌ها در راه آهن که سال‌ها، عمدا یا سهوا، تضعیف شده است، همگی باید در خدمت راه آهن بوده و برای پیشرفت و سربلندی آن تلاش کنیم.

در این نشست، مدیران و معاونان و روسای گروه بخش‌های معاونت بازرگانی و بهره برداری راه‌آهن مسائل پیرامون مجموعه‌ خود را با مدیرعامل راه‌آهن و سایر اعضای حاضر در جلسه در میان گذاشتند.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

آپلود عکس

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید