کد خبر: 361033
۰
۰
نسخه چاپی

دومین گواهی فعالیت زنجیره ارزش کشاورزی در مرودشت صادر شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از صدور پروانه فعالیت زنجیره ارزش مرغ در این شهرستان خبر داد.

دومین گواهی فعالیت زنجیره ارزش کشاورزی در مرودشت صادر شد

به گزارش اقتصاد اینده به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، منصور امیریان با بیان اینکه این زنجیره پس از زنجیره ارزش گیاهان دارویی، دومین زنجیره ارزش کشاورزی در شهرستان محسوب می شود، اظهار کرد: این مجموعه از سال 1395 فعالیت خود را آغاز کرده است و در حال حاظر با مساحت 15 هزار و 200 متر مربع با اخذ مجوز در حلقه های مختلف زنجیره ارزش فعالیت می کند.

او بیان کرد: در این زنجیره حلقه های مختلف اعم از؛ تامین نهاده‌ها، تولیدکنندگان، فرآوری و بسته بندی، انبارداری و سردخانه و بازار رسانی تا مراکز فروش به صورت مستمر و در ارتباط با یکدیگر فعالیت می کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه ایجاد اشتغال برای روستاییان و افراد بومی از اهداف اقتصادی ایجاد زنجیره های ارزش است، تصریح کرد: در این زنجیره برای بیش از 450 نفر اشتغال زایی شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت ابراز کرد: بسته بندی گوشت مرغ و انواع دام به صورت تازه و منجمد، تهیه انواع برگرها و سایر فرآورده های مشابه، تهیه استیک و فرآورده های مشابه از گوشت قرمز چرخ نشده، طعم دار کردن انواع گوشت دام، بسته بندی گوشت منجمد و تازه شتر مرغ، انواع ناگت، شنیسل، بال سوخاری جوجه کباب، مرغ سوخاری و فرآورده های مشابه از گوشت طیور و ذخیره سازی و نگهداری مواد غذایی در سردخانه دومداره از عمده ترین فعالیت های زنجیره مذکور است.

امیریان با اذعان به اینکه ایجاد زنجیره های ارزش از مباحث مهم و رویکردهای مهم وزارت جهاد کشاورزی است، افزود: در شرایط کنونی ۷۰ درصد فروش محصولات در دنیا در غالب زنجیره و تنها ۳۰ درصد به صورت سنتی به فروش می رسد که این آمار اهمیت تشکیل زنجیره ها را دوچندان می کند.

وی با بیان اینکه تولید محصول به شرط ایجاد زنجیره ارزش اقتصادی خواهد بود، هدف از تشکیل زنجیره های ارزش را بازاریابی، ایجاد ارزش برای مشتریان، کاهش نوسان قیمت ها، عرضه بهداشتی محصول، بهره وری بالا، رضایت مصرف کننده و تولید کننده، کاهش حاشیه بازار،  پایداری در عرضه محصولات و کوتاه شدن دست واسطه ها و غیره عنوان کرد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید