کد خبر: 361036
۰
۰
نسخه چاپی

موکب فرهنگی خراسان‌شمالی در مسیر راهپیمایی اربعین برپا می‌شود

اسماعیل کفاشی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این موکب با عنوان موکب شهیدین" ابومهدی المهندس" و "سردار سلیمانی" با رویکرد برنامه های فرهنگی و رسانه ای در عمود یکهزار و ۱۵۲ و محلی که ابومهدی الهمندس پایه گذار موکب آن بود، برپا می شود.

وی افزود: اداره اوقاف و امور خیریه بجنورد و هیات یا فاطمه الزهرا(س) دانشگاه پیام‌نور خراسان شمالی در برپایی این موکب مشارکت دارند و فعالان اداره امور قرآنی حشدالشعبی کشور عراق هم در این رویداد حضور خواهند داشت.

مسوول سازمان فضای مجازی سراج در خراسان شمال ادامه داد: خدمات رسانی و اجرای برنامه ها در این موکب از نیمه شهریورماه به مدت ۱۰ روز انجام می شود و در آن خدمات فرهنگی و رسانه ای مختلف برای زائران اربعین حسینی تدارک دیده شده است که پخش زنده اینترنتی در تلویزیون از شبکه های حبیب، سپهر و ایام و اجرای واقعیت مجازی شهادت حضرت عباس(ع) و واقعیت مجازی سه بعدی حرم امام رضا(ع) برای زایران خارجی از جمله آن است.

وی خاطرنشان کرد: پرده خوانی قرآنی و عاشورا به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی، برگزاری محافل قرآن با حضور قاریان بین المللی، برگزاری محفل اشک با حضور مداحان بین المللی، برگزاری مسابقات قرآنی ویژه کودکان و نوجوانان از دیگر برنامه هایی است که در این موکب اجرا می شود.

کفاشی گفت: راه اندازی چایخانه متبرک با قدوم خادمیاران امام رضا(ع) و عکاسی با گنبد و گلدسته حرم امام حسین(ع) و چاپ رایگان عکس های زائران از دیگر برنامه ها است.

مسوول سازمان فضای مجازی سراج در خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در اجرای این برنامه ها ۴۵ نفر همکاری و خدمات رسانی می کنند.

به گزارش ایرنا تاکنون ۱۳ هزار نفر از مردم خراسان شمالی برای شرکت در همایش پیاده روی اربعین حسینی در سامانه سماح ثبت نام کرده اند.  

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

 

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید