کد خبر: 369037
۰
۰
نسخه چاپی

امام‌جمعه گرمی‌مغان: پیاده‌روی اربعین به عنوان رسانه‌، دنیا را به تلاطم آورده است

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام یدالله صفری در خطبه‌های نماز جمعه در مصلای گرمی مغان اظهار کرد: اربعین حسینی در قلب آمریکا و اروپا نیز طوری رسوخ کرده که تمام یهودیان، مسیحیان و تمام مردم دنیا را به مطالعه درباره امام حسین (ع) وادار کرده است.

وی افزود: پیاده‌روی اربعین حرکت جمعی به سوی امام و حجت الهی است و همه شرکت‌کنندگان در این آئین فریاد لبیک یا حسین ، لبیک یا مهدی سر می‌دهند و پیاده‌روی اربعین امام حسین را برای دنیا معرفی و زمینه ظهور موعود را فراهم می‌کنند تا برسد آن روزی که حضرت قیام کند و خود را با همین امام حسین (ع) به دنیا معرفی کند و بگوید «یا أهْلَ الْعالَمِ اَنَّ جَدّیَ الْحُسَیْن(ع) قَتَلوهُ عَطْشاناً»

امام  جمعه گرمی ادامه داد: بدون تردید، زیارت امام حسین (ع) روح حماسی انسان برای مبارزه با ظلم و دفاع از مظلوم را تقویت می‌کند و اینکه برای زیارت آن حضرت این همه پاداش بیان شده، به خاطر تاثیر زیارت امام حسین (ع) در تربیت روحی انسانهاست.

صفری گفت: پاداش حیرت‌انگیزی بر زائر آن حضرت در روایات‌ها آمده است و زیارت اربعین به این صورت که خیل عظیم مشتاقان اباعبدالله الحسین(ع) اعم از زن و مرد، پیر و جوان با پای پیاده بین نجف و کربلا را پر کنند، پاداشی خاص دارد که حیرت آور است.

امام جمعه گرمی مغان با اشاره به این که هرکس خدا را بشناسد عاشق او می‌شود گفت: عشق به خدا یعنی بریدن و رها شدن از خودپرستی، نفس‌پرستی و بت‌پرستی کهن و مدرن و در منزل عبودیت و بندگی منزل گزیدن. عاشق خدا شدن و نزدیکی به خدا یک شب حاصل نمی‌شود ، بلکه نیازمند زمان و انجام اقداماتی است.

گرمی مغان با حدود ۶۵ هزار نفر جمعیت در شمال استان اردبیل و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

آپلود عکس

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید