کد خبر: 369042
۰
۰
نسخه چاپی

امامان جمعه شهرهای بوشهر: پیاده روی اربعین رستاخیر مبارزه با ظلم و کفر جهانی است

 بوشهر

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: کشورهای منطقه خلیج فارس با ادعاهای واهی و ریسمان تفرقه افکنی استعمار و استکبار به چاهی نروند که بازگشتی نداشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در جمع نمازگزاران بوشهری افزود: اصرار بر ادعای مالکیت جزایر  ایرانی خلیج فارس توسط برخی کشورهای منطقه حرکتی غیرمنطقی و غیر اصولی است که پشت این ادعاهای واهی و بی اساس به طور حتم آمریکا، انگلیس و رژیم اشغالگر قدس است.

صفایی بوشهری اظهار کرد:  کشورهای حاشیه خلیج فارس باید بدانند ایران اسلامی برادر و دوست حقیقی آنها و اقتدار و عزت آنها منوط به همراهی با  این همسایه خیرخواه است.

امام جمعه بوشهر با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با اعضای مجمع جهانی اهل بیت (ع) با تاکید بر وحدت بنیادین جامعه اسلامی و اقوام و مذاهب اسلامی و غیر اسلامی افزود: وحدت بین ادیان الهی از جمله مسیحیت و دیگرانی که در جامعه اسلامی زندگی می کنند از جمله اهل سنت در این شرایط ضروری است.

صفایی بوشهری گفت: شیطان بزرگ آمریکا و کشورهای استعمار گر همواره به دنبال ایجاد تفرقه بین ادیان هستند تا با استفاده از این شرایط جامعه اسلامی را در مقابل همدیگر قرار دهند و به جان هم بیندازند و آنها از این شرایط به نفع خود بهره برداری کنند.

امام جمعه بوشهر ضمن تقدیر از مسئولان استانی در راستای اجرای مصوبه های سفر هیات دولت به این استان گفت: از مسئولان ملی می‌خواهم در خصوص تامین اعتبار لازم برای اجرای مصوبه های سفر هیات دولت اقدام کنند چون اگر این مصوبه‌ها اجرایی شود بخش بزرگی از مشکلات استان حل می‌شود. 

صفایی بوشهری اضافه کرد: پیاده روی اربعین نماد ظلم ستیزی وفاداران و شیعیان امام حسین (ع) با جهان استکبار است و جهان آینده به نام سرور و سالار شهیدان  رقم می خورد.

وی تاکید کرد: پیاده روی اربعین نشان از خیزش بزرگ جهانی از افق امام حسین (ع)  برای طلوع خورشید اسلام و عدالت مهدی آل محمد (ص) است. 

اهرم

امام جمعه اهرم گفت: پرچم جمهوری اسلامی پرچم عدالت و معنویت است همان بیرق و پرچم انبیاء و ائمه معصومین که برای گسترش عدالت و معنویت برافراشته شد و با آن با دشمنی و شقاوت تمام برخورد کردند.

حجت الاسلام حبیب پهلو زاده در جمع نمازگزاران شهر اهرم افزود: امروز هم در تمام سطوح به مقابله با پرچم جمهوری اسلامی برخاسته اند.

وی اظهار کرد: این رستاخیز پیاده روی اربعین برای مقابله با ظلم و کفر جهانی است که با تمام قوا می خواهند بر آن سرپوش بگذارند اما حرارت محبت امام حسین (ع) در دلها قابل سرپوش گذاشتن نیست.

پهلو زاده ادامه داد: نتیجه رستاخیز بشری در اربعین مقدمه سازی ظهور خورشید ولایت عظما و سرنگونی کفر جهانی است.

وی گفت: این عصبانیت دشمنان و ایران هراسی آنها بخاطر تشویق دیگر ملت‌ها از طرف ایران اسلامی برای مقاومت و ایستادگی در مقابل زورگویی آنهاست.

پهلوزاده اضافه کرد: این کشورها نمی دانند با گسترش تحریم ها چه بلایی بر سر خودشان خواهند آورد، آنچه برای ایران اسلامی به عنوان «تابستان داغ» برنامه ریزی کرده بودند باعث می شود در «زمستان استخوان سوز» طعم تکبر و تفرقه را تجربه  کنند.

کنگان

امام جمعه کنگان گفت: در حوزه مسئولیت های اجتماعی میزبانان صنعت بایستی بصورت خاص دیده شوند

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمود محمودی در اجتماع نمازگزران جمعه این شهر با تقدیر از نگاه خاص دولت سیزدهم به مسئولیت های اجتماعی و اهتمام وزیر نفت و استاندار بوشهر و بزرگان این استان یکهزار و ۳۷۷ میلیارد تومان به استان در قالب مسئولیت های اجتماعی صنعت نفت به این استان اختصاص یافت.

امام جمعه کنگان افزود: شهرستان هایی مانند کنگان که میزبان صنعت هستند سهم آنها از این اعتبار باید بیشتر و متفاوت از دیگر شهرستان های استان بوشهر که بصورت مستقیم با پیامدهای منفی صنعت سر وکار ندارند باشد در غیر این صورت خلاف قاعده عدل و انصاف است.

وی بیان کرد: اینکه سهم شهرستان‌های میزبان و متاثر از صنعت با دیگر شهرستان‌ها مساوی باشد پذیرفتنی نیست و نباید برخورداری شهرستانی مانند کنگان سهم ناچیزی از این اعتبار و تفاهم‌نامه باشد.

محمودی همچنین با قدردانی از اهتمام دولت سیزدهم در بحث زیارت اربعین و ایجاد ساز و کارهای مناسب برای روان سازی در عزیمت زائران حسینی بیان کرد: استفاده از امکانات عمومی برای زائران کاری پسندیده است چرا که در غرب هم به رغم اینکه اعتقادی به این مسائل ندارند از مسلمانان در مراسم دینی آنها گاهی حمایت می کنند و دلیل این کار را کاهش بزهکاری در سایه تعالیم و گرایش به دین و معنویت می دانند.

وی با اشاره به تلاش دشمن و رسانه‌های غربی و عربی برای کمرنگ جلوه دادن حضور ده‌ها میلیونی زائران اربعین اظهار داشت: دشمن به دنبال کمرنگ کردن حماسه بزرگ اربعین و حضور بی نظیر ملت‌های اسلامی و حتی ادیان دیگر در این همایش باشکوه است که البته به فضل الهی باز هم راه به جایی نخواهد برد.

امام جمعه کنگان افزود: اربعین حسینی نمایشگاه عظیم انسانیت، معنویت، هدایت، و تجلی حماسه و عرفان است.

محمودی با تبیین فرمایشات رهبر معظم انقلاب در اجلاس مجمع جهانی اهل بیت (ع)  گفت: به تعبیر رهبرمعظم انقلاب مهمتر از پدید آمدن نظام اسلامی، تاب آوری نظام اسلامی است.

وی تشکیل حکومتی اسلامی را آمال انبیاء و اولیای الهی دانست و با بیان اینکه اکنون این نهال تبدیل به یک درخت کهن و قوی شده است گفت: شکل گیری جمهوری اسلامی ایران  بر پنج محور و فرهنگ محمدی ، علوی ، فاطمی ، حسنی و حسینی  است.

محمودی به رونمایی از شناور پیشرفته شهید سلیمانی اشاره و گفت: به گفته مقامات ارشد نظامی و نیروهای مسلح کشورمان، این نخستین شناور رزمی در جمهوری اسلامی ایران است که مجهز به سامانه‌های پدافند هوایی عمود پرتاب، برد کم و متوسط به‌صورت ترکیبی است.

وی افزود: پیام حضور ایران مقتدر اسلامی در آب های بین المللی امنیت و آرامش در منطقه است و امروز ایران اسلامی قدرت سیاسی و نظامی خود را به رخ جهانیان کشانده و یکی از قدرت های منطقه و دنیاست.
امام جمعه با گرامیداشت یاد و خاطره شهید محراب آیت الله مدنی (ره) ، میزبانی از این شهید محراب را از افتخارات مردم انقلابی کنگان دانست و در ادامه از شهرداری و شورای الامی شهر در دوره پنجم بدلیل نامگذاری یک میدان بنام این شهید والامقام تشکر کرد.

برازجان

امام جمعه موقت برازجان با اشاره به ۲۱ شهریور روز ملی سینما گفت: فیلم و سینما، وسیله‌ای بلیغ و تبیین‌کننده‌ای رسا برای ارائه برترین حقایق عالم، یعنی حقیقت دین به شمار می‌رود و برای این منظور دست‌اندرکاران امور سینمایی باید بر توانایی‌های خود بیفزایند.

حجت الاسلام ابوذر شاد در خطبه های نماز جمعه افزود: کلید پیشرفت کشور، به میزان زیادی دست سینماگران است؛ چرا که دست‌اندرکاران هنر فاخر سینما، با توجه به تأثیرگذاری و جهت‌دهی این هنر، می‌توانند با تولیدات خود، روح امید، شوق پیشرفت، انگیزه کار و تلاش، اعتماد به نفس و اعتقاد به ارزش‌های اسلامی و ملی را در جامعه ترویج کنند و سهم بزرگ خود را در پیشرفت و تعالی کشور ایفا نمایند، و یا اینکه با فیلم‌های خود، نسلی ناامید، پشیمان، متکی به بیگانه و تحقیرشده را پرورش دهند.

وی در خصوص توقع انقلاب از هنر گفت: جامع هنری با همان نگاه زیباشناختی هنر، به پدیده‌هایی همچون ایثار و فداکاری مردم در پیروزی انقلاب و حماسه هشت‌سال دفاع مقدس بنگرد و این زیبایی‌ها را با زبان هنرمندانه تبیین کند.

شاد اضافه کرد: بخش‌های مختلف هنری، هر یک امتیازات و کمبودهایی دارند، اما در میان انواع روش‌ها و بیان‌های هنری، بیان نمایش در مجموع از همه بخش‌های هنری رساتر، فراگیرتر، و جالب‌تر است از این رو، برای تبیین حقایق دینی باید از زبان هنر، به‌ویژه هنر نمایش استفاده شود.

گناوه

امام جمعه گناوه گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی برپایه پنح محور و  الگوی مهم، فرهنگ  ناب محمدی (ص) ، علوی ، فاطمی عاشورایی و مهدوی در برابر همه دشمنان تاب آوری و مقاومت کرده است.

حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی در خطبه های نمازجمعه این هفته گناوه با اشاره به دیدار رهبرمعظم انقلاب با  اعضای مجمع جهانی اهل بیت (ع)  ، افزود: رهبر فرزانه انقلاب در این دیدار نکات مهمی ایراد فرمودند که راهگشای موفقیت و رمز و راز ماندگاری نظام اسلامی است.

وی اظهارداشت:  تاب آوری نظام مهم تر از پدیدآمدن نظام اسلامی یکی از نکات بسیار مهم در سخنان  رهبر معظم انقلاب  بود که جمله قابل تاملی است که نشان می دهد  نظام توانسته با صبر و مقاومت و بصیرت در مقابل دشمنان بایستد.

وی گفت: مردم بخاطر اعتقادی که به مکتب و پیروان اهل بیت (ع) دارند ، توانستند دربرابر نظام سلطه سینه خودرا سپر کردند و بسیاری  از نقشه های و دسیسه های آنها را خنثی و شکست دهند.

رکنی حسینی افزود: باتوجه به اینکه دشمن به انحای مختلف درصدد ضربه زدن به نظام و مملکت است باید طبق فرامین رهبری که فرمودند تاب آوری  مهم تر از پدید آمدن نظام اسلامی است، این مسیر را تا ظهور حضرت مهدی (عج) تداوم دهیم.

امام جمعه گناوه به موضوع برجام اشاره کرد و بیان داشت: به رغم اینکه جمهوری اسلامی پاسخ خودرا هفته گذشته در اختیار هماهنگ کننده اتحادیه اروپا قرار داد، اما آمریکایی ها که سابقه بدعهدی دارند ،  آن را سازنده ندانستند.

وی گفت: برخلاف  سبقه بدعهدی آمریکا، بی عملی اروپا و رفتار سیاسی اوژانس ، بطور قطع  ایران اسلامی به دنبال یک توافقی تضمین کننده است و از آن  حق مسلمش  که به صلاح مردم و مملکت و نظام است ، کوتاه نخواهد آمد.

امام جمعه گناوه افزود: در حالی که در آستانه روز اربعین قرار داریم ، بزرگ ترین راهپیمایی جهانی این روز یک نسبت تنگاتنگ و وسیعی  با موضوع مهدویت و ماجرای نهضت جهانی و تاسیس تمدن اسلامی و توحیدی دارد.

وی اظهارداشت: اگر می خواهیم بحث منجی بشریت و مهدویت را مطرح کنیم  باید تمام عالم،  نهضت و شخصیت امام حسین (ع) را ا بشناسند.

رکنی حسینی بیان کرد: امپراطوری رسانه های بیگانه و معاندان از این کنگره عظیم حسینی وحشت و هراس دارند و حاضر نشدند که عظمت آن را مطرح کنند اما  به لطف خدا در سراسر جهان باید نهضت و شخصیت این امام همام تا ظهور حضر ت مهدی (ج) به جهان معرفی شود.

امام جمعه گناوه گفت: اربعین در حقیت اتصال دهنده ظرفیت بی شمار مسلمانان و زمینه ساز تحول نهایی امت اسلامی ،دشمن شناسی ، مبارزه با یزیدیدیان زمان و مانور عظیم علیه جریان شرک و کفر و جاهیت مدرن است.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

آپلود عکس

 

منبع: https://www.irna.ir/news/84882438/امامان-جمعه-شهرهای-بوشهر-پیاده-روی-اربعین-رستاخیر-مبارزه-با

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید