علمای اهل سنت از تردد زائران اربعین از مرز تمرچین استقبال می‌کنند

ماموستا مصطفی محمودی روز سه‌شنبه در حاشیه بازدید از موکب اهل سنت در مرز تمرچین و در گفت و گو با خبرنگار اعزامی ایرنا اظهار کرد: ورود زایرین اربعین حسینی از مرز تمرچین که از چند روز قبل آغاز شده، برای مردم این شهر خیر و برکت به همراه آورده است.

وی افزود: تردد زائران باعث شده فضای این شهر مملو از معنویت و شور و علاقه به امام حسین (ع) شود و در جلساتی که با روحانیون و علمای اهل سنت برگزار شد همگی از این تصمیم دولت مبنی بر تردد زائران از این گذرگاه مرزی استقبال کردند.

امام جمعه پیرانشهر گفت: هم اکنون موکب اهل سنت و چندین موکب دیگر توسط اهالی این شهر برای استقبال از زائران دایر شده و در طول این مدت خدماتی که شایسته زوار امام حسین (ع) باشد در اختیار آنان قرار گرفته است.

ماموستا محمودی ادامه داد: در دیدگاه اهل سنت امام حسین (ع) جایگاه ویژه‌ای دارد و از اولیا خداوند، نوه پیامبر اسلام (ص) و سالار و سرور شهیدان است.

وی تاکید کرد: تردد زائران از این شهرستان باعث شده که توجه ویژه‌ای به زیرساخت‌های این منطقه صورت گیرد و در صورت تداوم این ترددها در سال‌های آینده شاهد تحولات اقتصادی بیشتری در منطقه خواهیم بود که اینها همه برکات حضور زوار اربعین حسینی هستند.

ماموستا محمودی یادآور شد: بازاریان این شهر هم از ورود زائران خوشحال هستند و بازارچه های مرزی و فروش انواع کالاها در این اماکن رونق خوبی پیدا کرده است.

به گزارش ایرنا و براساس اعلام ستاد اربعین استان آذربایجان‌غربی، گذرگاه تمرچین از روز دوشنبه، ۱۴ شهریور ماه جاری میزبان زوار اربعین حسینی برای عزیمت به عتبات عالیات است.

امسال برای نخستین بار است که مرز تمرچین در شهرستان پیرانشهر در ایام اربعین حسینی پذیرای تردد زائران ایرانی به عتبات عالیات در عراق است  و از این طریق شماره زیادی از زوار به جهت شرکت در آیین پیاده‌روی اربعین عازم سرزمین عشق شدند.

زوار پس از گذشتن از مرز تمرچین در ایران و حاج عمران در طرف عراقی، مسیر حاج عمران - اربیل، اربیل - کرکوک و کرکوک به بغداد را به عنوان مسیر رفت و الحسینیه بغداد به سمت حاج عمران نیز مسیر بازگشت زوار خواهد بود.

تمرچین حدود ۱۵۰ کیلومتر با ارومیه مرکز استان آذربایجان‌غربی و ۶۵۰ کیلومتر نیز با کربلای معلی فاصله دارد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید