کشت پاییزه در ۷۰۰ هزار هکتار از اراضی آذربایجان شرقی

کشت پاییزه در ۷۰۰ هزار هکتار از اراضی آذربایجان شرقی

 

احمد مرادپور اقتصاد آینده آذربایجان شرقی ) : معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: پیش بینی می شود امسال بیش از ۷۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان زیر کشت پاییزه برود.

علی رخ افروز در حاشیه همایش آغاز سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ که با حضور کارشناسان و کشاورزان استان در هشترود برگزار شد در گفتگو با خبرنگاران افزود: این مقدار کشت در ۲۱ شهرستان استان انجام و ۵۰۰ هزار هکتار در قالب طرح جهش تولید اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد : در طرح جهش تولید انواع محصولات از قبیل گندم، جو، نخود، عدس، کلزا و گلرنگ کشت خواهد شد.

رخ افروز همچنین گفت: امسال همانطور که پیش بینی شده بود ۵۶۰ هزار تن برداشت گندم در استان تحقق یافت که بیش از ۳۰۰ هزار تن آن در قالب خرید تضمینی و توافقی خریداری شد.

وی افزود: در راستای کشت پاییزه به ویژه در جهش تولید در دیمزارها با توجه به اینکه ستاد اجرایی فرمان امام و جهاد کشاورزی استان در قالب نهاده هایی از قبیل بذرمال برای محصولات مختلف غلات، حبوبات، کلزا و گلرنگ و انواع کود و همچنین بیمه محصولات کشاورزی مساعدت شده است .

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان هم گفت: امسال در استان نزدیک ۹۰ هزار تن کود ازت، ۴۷ هزار تن کود فسفاته و بیش از ۵ هزار تن کود پتاسیم توسط این شرکت تامین و تدارک دیده شده است تا در اختیار کشاورزان و بهره برداران از طریق کارگزاری ها قرار داده شود.

جمشید باقریان اطمینان داد که کشاورزان استان نگران کود مورد نیاز خود نباشند.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید