افتتاح زمین هاکی روی یخ توسط بخش خصوصی در صورت حمایت مسولین ورزشی و شهرداری

افتتاح زمین هاکی روی یخ توسط بخش خصوصی در صورت حمایت مسولین ورزشی و شهرداری

 

 

 احمد مرادپور اقتصاد آینده آذربایجان شرقی ) : اولین مربی هاکی روی یخ  گفت : اگر مسؤولان شهری و شهرداری حمایت کنند،  می‌توانیم زمین هاکی روی یخ را نیز در تبریز افتتاح کنیم، در غیر این صورت حاضریم بعد از پایان مدت دوره مشارکت که 15 ساله است، مجموعه را به شهرداری تحویل دهیم.

 ارسلان علیجانی منفرد در نشست مطبوعاتی با رسانه های استان و  در جمع خبرنگاران ضمن اعلام خبر فوق ، افزود: با وجود ظرفيتهايي که براي رشته هاکي روي يخ در شهر تبريز وجود دارد اما در زمينه ساخت مجموعه هاکي روي يخ اقدامي صورت نگرفته است‌.

منفرد گفت: متاسفانه با وجود ساخت زمین یخ در جزیره کیش و تهران، هنوز در تبریز ساخت مجموعه هاکی روی یخ اقدامی صورت نگرفته اما در مجموعه ورزشی سایمان امکان ساخت زمین یخی وجود دارد و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد افتتاح زمین هاکی روی یخ در تبریز در فصل‌های سرد باشیم و امیدواریم ارگان‌ها و نهادهای مربوطه از جمله سازمان ورزش و شهرداری تبریز همکاری‌های جهت ساخت زمین هاکی روی یخ انجام دهند  و شاهد گسترش این رشته نوپا در تبریز باشیم.

 

وی اظهار داشت :  به عنوان نماینده ایران اولین مربی هستم که افتخار کسب اولين کارت مربيگري هاکي روي يخ کشور نصيبم شد. و برای کسب این مدرک یک دوره مربیگری 8 روزه در کشور کره جنوبی حضور داشتم و این دوره برای کشورهایی مانند ایران ،  مکزيک، هند ، سنگاپور ، مالزي، ترکيه ،مقدونيه ، صربستان برگزار شد که برای اولین بار وارد عرصه هاکی روی یخ شده بودند  برگزار شده بود  

 

منفرد گفت: این دوره آموزشی به صورت تئوری و عملی در کشور کره جنوبی برگزار شده و مدرسان دوره نيز از کشورهاي آمريکا، کانادا، چک اسلواکي و کره جنوبي بودند. و خیلی خوشحالم اولین مربی کشور هستم که در این دوره حضور یافته و افتخاری برای ورزش تبریز کسب کردم .

 

مربی هاکی  با بيان اينکه زمينه پيشرفت رشته هاکي يخ در تبريز فراهم است ابراز داشت :  با وجود ظرفيتهايي که بري اين رشته ورزشي در شهر تبريز وجود دارد و حتي از تبريز هم در رده بزگسالان وهم  رده جوانان بازيکن به تيم ملي راه يافته است ؛ اما متاسفانه  با آنکه  در کيش  و در  تهران (ايران مال ) پيست يخ وجود دارد اما هنوز در تبريز  در زمينه ساخت مجموعه هاکي روي يخ اقدامي صورت نگرفته است

 

مربی هاکی روی یخ کشور و مدیر مجموعه ورزشی سایمان تبریز ،  تاکید کرد: تیم سایمان در هاکی روی اسکیت از مدعیان کشور بوده و هميشه جزو 3 تيم برتر کشور است.

منفرد افزود : در صورت داشتن زمين يخ تیم سایمان در  اين رشته نيز مانند هاکي رو اسکيت در کشور حرفي براي گفتن خواهد داشت، اکنون بازيکنان ما براي تمرين به باشگاه ايران مال تهران مي روند.

 

 وی افزود : رشته هاکي روي يخ رشته اي نوپاست و حدوددوسال است که راه اندازي شده است وقتی دانش و نفرات این رشته در تبریز وجود دارد،  امیدورام با کمک های مسولین استانی شاهد افتتاح مجموعه ورزشی اسکی روی یخ در تبریز باشیم و با توجه به سردسیر بودن منطقه و پتانسیل های موجود در شهر تبریز مجموعه ورزشي اسکي روي يخ در تبريز افتتاح گردد بهترین مکان استخر کوه عون ابن علی است.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید