امام جمعه ارومیه: اربعین نشانه فراگیری راه پرافتخار امام حسین (ع) است

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ارومیه با بیان اینکه جمعیت میلیونی زوار اربعین حسینی تعجب جهان را برانگیخته است، اظهار کرد: اربعین نشان داد که نهضت حسینی در جهان فراگیر شده است.

وی ادامه داد: اینکه جمعیت میلیونی در گرمای بیش از ۵۰ درجه و با امکانات ساده در مرقد مطهر امام حسین (ع) گرد هم می‌آیند تا ارادت خود را به ائمه اطهار نشان دهند، یک رخداد بی نظیر است.

امام جمعه ارومیه با اشاره به برخی روایات از آخرالزمان، بیان کرد: روایت است که در آخر الزمان نام امام حسین (ع) به اندازه‌ای مشهور می رود که امام زمان (عج) را نیز با نام امام حسین (ع) خواهند شناخت.

تاریخ استعماری و سرتاسر ظلم انگلیس برای جهانیان بازگو شود

وی با بیان اینکه، مرگ ملکه انگلستان می‌تواند بهانه‌ای برای بازگو کردن تاریخ سرتاسر استعماری  و ظلم این کشور در جهان باشد، گفت: انگلیس درحالی مدعی دموکراسی است که بیش از ۷۰ سال با استبداد و موروثی اداره شده ولی بقیه کشورها را متهم به استبداد می‌کند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی ادامه داد: حتی مجلس انگلیس نیز در مقابل تصمیمات شاه یا ملکه عاجز است و چاره‌ای جز اجرای دستورات ندارد؛ ملکه یا پادشاه این کشور اگر خواهان زندانی یک فرد باشد، بدون برگزاری هیچ دادگاهی دستورات اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه بالاترین مقام دینی را نیز در انگیس پادشاه یا ملکه باید تایید کند، افزود: این در حالی است که در نظام اسلامی مرجعیت نیازی به تایید رهبری ندارد و نشانگر آزادی در جمهوری اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی اظهار کرد: دارایی‌های امام (ره) و رهبری را با ملکه انگلیس مقایسه کنید؛ ببیند چه هزینه‌هایی برای مراسم خاکسپاری ملکه در انگلیس انجام شد.

وی با اشاره به جنایات انگلیس در ایران، گفت: مصیبت‌های فراوانی به کشور از سوی انگلیس تحمیل شده است؛ مرگ حدود نیمی از جمعیت ایران بر اثر گرسنگی پس از جنگ جهانی اول از اقدامات خصمانه انگلیس بود.

امام جمعه ارومیه ادامه داد: انگلیس نه تنها در ایران بلکه در سرتاسر جهان از جمله هندوستان نیز سبب مرگ میلیون‌ها نفر شد که متاسفانه امروز توسط رسانه‌ها وارونه جلوه یافته و انگلیس به عنوان مهد تمدن معرفی می‌شود.

وی در ادامه سخنان خود تشکیل کمیته امداد را از اقدامات راهبردی و دور اندیشانه امام (ره) دانست و افزود: اسلام جایگاه خاصی برای علم و تعلیم و تربیت قائل است و مردم باید در جشن عاطفه‌ها و برای کمک به تحصیل دانش آموزان نیازمند، حضور فعالی داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی همچنین با اشاره کوتاه به ابلاغ برنامه هفتم توسعه توسط مقام معظم رهبری، گفت: این برنامه باید مورد توجه جدی نمایندگان مجلس و دولت برای توسعه کشور قرار گیرد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید