با راه اندازی دیگ شماره 4 نیروگاه مرکزی اتفاق افتاد؛

صرفه جویی 234 میلیارد تومانی و کاهش 30 میلیون متر مکعبی مصرف گاز طبیعی ذوب آهن اصفهان

مدیر مهندسی تولید و توزیع برق ذوب آهن اصفهان در خصوص روند بازسازی دیگ بخار شماره ۴ نیروگاه مرکزی شرکت، گفت : این نیروگاه به عنوان یکی از اصلی ترین واحدهای پشتیبانی کارخانه وظیفه تولید هوای دمشی کوره های بلند۲،۱و۳ تامین کننده ۵۰ تن بر ساعت بخارVD، ۲۵ تن بر ساعت بخار واحد کک سازی،تامین حداقل ۲۰۰ ton/hآب دیگ های اتیلیزاتور از طریق تصفیه خانه شیمیایی،تامین آب گرم شبکه شوفاژ و بخار شبکه ۱۰ اتمسفرکارخانه و همچنین تولید حداکثر ۲۴ مگاوات برق را به عهده دارد.

 صرفه جویی 234 میلیارد تومانی و کاهش 30 میلیون متر مکعبی مصرف گاز طبیعی ذوب آهن اصفهان

به گزارش اقتصاد اینده :محمدرضا امین صبوری با اشاره به اینکه در این نیروگاه چهار دستگاه دیگ(بویلر) بخار در قسمت قدیم و دو بویلر در قسمت توازن در حال کار می باشند، افزود : با توجه به شرایط خاص و نیاز به بازسازی بویلرها به دلیل فرسودگی، دیگ بخار شماره ۴ در سال ۹۸ جهت بازسازی از مدار خارج شد و سایر دیگ های توازن جبران کمبود تولید بخار را داشتند و پس از انجام بازسازی، اسفندماه سال گذشته راه اندازی شد و در مدار قرار گرفت.

  • صرفه جویی ۲۳۴ میلیارد تومانی و افزایش تولید برق ۵ مگاواتی،ثمره بازسازی داخلی در ذوب آهن اصفهان

    مدیر مهندسی تولید و توزیع برق شرکت در پاسخ به این سوال که میزان صرفه اقتصادی این بازسازی که توسط شرکت مهندسی و پویش ساخت انجام شده چه میزان بوده است؟ چنین گفت : علاوه بر افزایش ضریب اطمینان در نیروگاه ،سالانه حداقل ۲۳۴ میلیارد تومان صرفه جویی از مسیر این بازسازی برای ذوب آهن اصفهان حاصل می شود و همچنین با توجه به طراحی و اهمیت استراتژیک و حیاتی این راه اندازی،تولید برق کارخانه حداقل  ۵ مگاوات در ساعت افزایش می یابد.

    راه اندازی دیگ شماره چهار، سالانه مصرف گاز طبیعی کارخانه را ۳۰ میلیون متر مکعب کاهش می دهد

     امین صبوری خاطر نشان کرد : این بازسازی در انواع انرژی های مورد نیاز خط تولید شرکت نیز صرفه جویی خوبی رقم زده است، به عنوان مثال امکان برداشت گازهای فرایندی بیشتر شده و در نتیجه میزان مصرف گاز طبیعی کاهش یافته است که این دستاورد، سالانه حدود ۹۰ میلیارد تومان صرفه جویی در این بخش برای کارخانه ایجاد می کند و همچنین تناژ تولید بخار نسبت به قبل افزایش قابل توجهی می یابد. 

    مدیرعامل شرکت مهندسی و پویش ساخت ذوب آهن تصریح کرد : در قالب این پروژه ساخت اسکلت فلزی ساختمانی و تجهیزاتی و نیز ساخت تابلوهای برق در کارگاههای در اختیار شرکت انجام پذیرفت و سپس نصب،راه اندازی و تحویل گردید. 

     محمدرضا امین صبوری مدیر مهندسی تولید و توزیع برق شرکت و امیر ایرانپور مدیرعامل شرکت مهندسی و پویش ساخت ذوب آهن در پایان از پشتیبانی معاون بهره برداری ذوب آهن، پرسنل نیروگاه مرکزی و شرکت مهندسی و پویش ساخت،مدیریت های اتوماسیون و ارتباطات، نت مکانیک، نسوز و نت راه و ساختمان ، قراردادها و سایر بخش ها که در این زمینه همکاری داشتند، تشکر نمودند.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید