فرماندار مهاباد: مطالبات گندمکاران به موقع پرداخت شود

به گزارش خبرنگار ایرنا، امیر قادری روز سه‌شنبه در جشن شکرگزاری برداشت گندم که با حضور جمعی از گندمکاران برتر و مدیران جهاد کشاورزی مهاباد برگزار شد، افزود: پرداخت به موقع مطالبات گندمکاران می‌تواند آنان را برای توسعه کشت به موقع این محصول ترغیب کرده و در این شرایط اقتصادی از بار مشکلات کشاورزان بکاهد.  

وی ادامه داد: ارایه تسهیلات و ارتقای امکانات و ادوات برای کارایی و تولیدات بیشتر به تولیدکنندگان این محصول استراتژیک در دستور کار قرار دارد.

فرماندار مهاباد با اشاره به خرید تضمینی بیش از ۴۶ هزار تُن گندم مازاد از کشاورزان گفت: با توجه به سطح زیر کشت و تولید گندم در سطح شهرستان انتظار داریم برای سال‌های آینده میزان گندم بیشتری از کشاورزان خریداری شود.

قادری حوزه کشاورزی را یکی از محورهای توسعه شهرستان عنوان کرد و یادآور شد: این بخش در کنار حوزه‌های معادن و گردشگری در سند آمایش برای توسعه و اشتغال پایدار عنوان شده است که باید بیش از این به آنها توجه شود.

رییس جهادکشاورزی مهاباد نیز گفت: در سال زراعی جاری در بیش از ۴۵ هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع شهرستان گندم آبی و در بیش از پنج هزار هکتار نیز گندم دیم کشت شده و میزان برداشت گندم در مزارع استان ۸۵ هزار تُن بوده است.

رحمان پیره‌بابی افزود: در این مدت ۴۶ هزار تُن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری شده که این مقدار سال قبل در حدود ۲۱ هزار تُن بود.

وی با اشاره به کیفیت مطلبوب گندم در مهاباد اظهار کرد: امسال محصول گندم این شهرستان از کیفیت زیادی برخوردار بود و میانگین سن زدگی حدود ۲ درصد ثبت شده است.

در ادامه این جشن که با چند برنامه فرهنگی و نیز همراه بود، از گندمکاران برتر مهاباد با اهدای لوح تقدیر شد.

فرماندار مهاباد: مطالبات گندمکاران به موقع پرداخت شود

شهرستان مهاباد با داشتن بیش از ۸۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی یکی از قطب‌های مهم کشاورزی آذربایجان غربی است که در ۱۱۶ کیلومتری ارومیه مرکز استان قرار دارد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید