کد خبر: 373386
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

اغتشاشات اخیر دعوا بر سر ولایت الله و طاغوت است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین نجف لک‌زایی به مناسبت ایام عزاداری پایانی ماه صفر در جمع کارکنان پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و دانشگاه باقرالعلوم (ع) ضمن بیان روایتی از پیامبر اکرم (ص) اظهار داشت: رسول مکرم اسلام (ص) فرمودند: «من از میان شما می‌روم و دو وزنه وزین در میان شما باقی می‌گذارم؛ قرآن کریم و اهل‌بیت (ع)، مادامی که به این دو متمسک باشید، گمراه نخواهید شد تا در حوض کوثر بر من وارد شوید».

وی معرفت و عمل را لازمه تمسک به این دو وزن وزین دانست و گفت: اگر ایمان بخواهد از مرحله لفظ عبور بکند، باید وارد مرحله عمل شود؛ وقتی وارد مرحله عمل می‌شود که از فیلتر باور عبور کرده باشد.

معاون پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی با بیان این که انسان موحد وقتی موحد است که از خدا اطاعت کند، تصریح کرد: اطاعت از خدا ملازم با این است که از غیر خدا اطاعت نکند.

وی افزود: انسان‌ها به دو دسته تقسیم می‌شوند: یک دسته افرادی که ولی‌شان خدا است؛ ولی یعنی کسی که ما را سرپرستی می‌کند و نیاز ما را می‌داند و برطرف می‌کند. اما یک عده خدا ولی آنها نیست. حالا ولی‌شان چیست؟ هر چیزی می‌تواند باشد. بستگی دارد که قبله این فرد چی باشد؛ ثروت باشد، قدرت باشد، شهوت باشد، انواع و اقسام شهوات، ریاست باشد، یک فرعونی باشد یک طاغوتی باشد. کسی که می‌گوید خدا ولی من است، به این معناست که من نمی‌گذارم بین خودم و خدا چیزی فاصله شود.

حجت الاسلام والمسلمین لک زایی به نقش انتخاب غیرخدا به عنوان ولی در خانواده اظهار داشت: کسی که غیر خدا را به عنوان ولی انتخاب می‌کند، اولین اثرش توی خانه و خانواده است؛ خانواده از هم می‌پاشد. سرهمدیگر کلاه می‌گذارند، به همدیگر می‌پرند، صله رحم قطع می‌شود. در بُعد خارج از منزل و اگر بخواهیم در بعد سیاسی بگوییم، اولین علامت، اتکای به غیر خدا و پذیرش سلطه بیگانگان است؛ طرف آماده می‌شود برای اینکه سطله شیطان و طاغوت‌ها را بپذیرد، چرا؟ چون دو دوتا چهارتا می‌کند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به حوادث اخیر در کشور گفت: نزاعی که هر چند وقت یک بار توی جامعه ما برمی‌خیزد، همین است. دعوا سر این نیست که پلیس خوب برخورد کرده یا بد برخورد کرده؟
معاون پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی اضافه کرد: حالا اگر بد برخورد کرده، بررسی می‌کنند، اگر بد برخورد کرده طرف مجازات می‌شود. پلیس اگر بد برخورد کرده که دلیل نمی‌شود شما بیایید آدم‌های دیگری را بکشید، اموال عمومی را به آتش بکشید و گلوی پلیس را ببرید و به مقدسات توهین بکنید.
وی خاطرنشان کرد: اصل دعوا این است که دعوا سر ولایت الله و طاغوت است؛ یعنی همان پیام همه انبیای الهی که بحثشان این بود که «انعبدوالله واجتنب الطاغوت» اصل بحث اینجاست.
حجت الاسلام والمسلمین لک زایی با اشاره به روایتی از امام محمد باقر (ع) تصریح کرد: آن حضرت می‌فرماید اگر کسی در ولایت طاغوت زندگی کرد همه کارهایش هم روبراه باشد باز معلوم نیست به بهشت برود (من نقل به مضمون می‌کنم)، و برعکس اگر کسی در ولایت امام عادل زندگی کند ولو کارهایش هم ایراد داشته باشد، این امید به بهشت رفتنش زیاد است. چرا؟ این حدیث را مقام معظم رهبری در کتاب «طرح کلی اندیشه اسلامی» در قرآن کریم قبل از انقلاب توضیح داده، مثال هم از ایشان است که شما می‌خواهید از یک نقطه‌ای به نقطه دیگری بروید، مثلاً می‌گوئید برویم مشهد در ایام شهادت امام رضا (ع)، یک اتوبوسی می‌گیرند ولی شما بررسی نمی‌کنید که راننده این اتوبوس چه وضعیتی دارد. غروب سوار می‌شوید که برای فردا نماز صبح مشهد هستید. صبح از خواب بیدار می‌شوید می‌بینید که شما را به جای مشهد برده اهواز. سرنشینان همه طلبه، فضلای حوزه، عالی، خیلی خوب، بااخلاق اما راننده اشتباهی است. ولایت این است، شما اختیار خود را به یک شخصی می‌سپارید. و بالعکس.
وی افزود: دعوا سر حجاب و بی‌حجابی نیست، دعوا بر سر ولایت الهی و طاغوت است. اصلاً انقلاب ما همین بود. مثلاً نزاع استکبار با ما بر سر همین است. یعنی شما الآن بگویید ما گشت ارشاد و پلیس امنیت اخلاقی را برداریم. فلسفه ایجاد پلیس امنیت اخلاقی برای این بود که یک عده‌ای مزاحم نوامیس مردم بودند و پلیس امنیت اخلاقی نگذارد این مزاحمت ایجاد شود.
رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: این چند روز دیدید که بعداً توی تلویزیون‌هایشان هم اعلام کردند و گفتند بحث ما حجاب و پلیس و… نیست. بحث سر دو نوع سبک زندگی و دو نوع ولایت است که ولایت توحید را می‌خواهیم به سمتش برویم.
وی به تلاش دشمنان برای ضربه به نظام و ملت ایران پرداخت و اظهار داشت: ملت ایران البته راه خود را انتخاب کرده و تردیدی در آن نیست. این که دشمنان مدام شانس خود را امتحان می‌کنند، یعنی فکر می‌کنند آن پول‌های هنگفت و گزافی که خرج کرده‌اند، لابد الآن موقع چیدن محصولات آن پول‌ها و هزینه‌هاست. ولی می‌بینند که نشد.
حجت الاسلام والمسلمین لک زایی با اشاره به نعمت ولایت اهل بیت (ع) و لزوم قدرشناسی از این نعمت گفت: اربعین، امام حسین (ع)، رسول مکرم اسلام (ص)، امام رضا (ع)، امام حسن مجتبی (ع)، این ائمه ما حق حیات بر گردن ما دارند که ما توفیق پیدا کردیم که به ولایت الهی و در ظل و ذیل ولایت انبیای الهی و ائمه معصومین (ع) متمسک باشیم.
وی اضافه کرد: خوشا به حال ما که در عصر و زمانی زندگی می‌کنیم که حکومت اسلامی برقرار است و نایب امام زمان (ع) بر سرکار است. مثلاً پنجاه سال قبل را نگاه کنید… همین ایران چگونه بود؟ یا همین الآن در کشورهای دیگر، من به کشورهایی رفتم که شیعیان برای این که فقط نماز خود را بخوانند، چند نفر دور هم جمع شوند و عزاداری مختصری هم بکنند، گرفتار چه زحمت‌هایی هستند. یک گوشه‌ای یک پستویی که جلب توجه نکند و کسی متوجه نشود… یعنی شیاطین خیلی حواسشان جمع است که یک وقت ولایت دیگری در مقابل آنها قد علم نکند.
معاون پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی به تلاش بی حاصل طاغوت‌های زمان‌ها اشاره کرد و گفت: طاغوت‌ها کاری از پیش نمی‌برند، همان‌طور که فرعون کاری از پیش نبرد. تاریخ را نگاه کنید. به مریم (س) می‌گوید تو کاری نداشته باش و تو برو در میان قوم خودت. وقتی به او هجمه می‌کند و در چه شرایط سختی است، این بچه در گهواره صدایش بلند می‌شود «انی عبدالله آتانی الکتاب». تمام برنامه‌هایشان را ریخته بودند که کار پیامبر را تمام کنند. «الا تنصروا فقد نصروه الله» حالا هیچکس تو را کمک نکند خدا تو را کمک می‌کند، خدا کمکش کرد. مگر اینها می‌خواستند انقلاب اسلامی پیروز شود؟ مگر می‌خواستند ملت ایران در دفاع مقدس پیروز شود؟ مگر اینها می‌خواهند که مثلاً سر به تن ملت ایران باشد؟
وی به ضعف دشمنان در برابر ملت ایران اشاره کرد و افزود: اگر دشمن کاری نمی‌کند چون نمی‌تواند؛ نه این که نمی‌خواهد و دیگر بیشتر از این کاری از دستش بر نمی‌آید. این هم لطف الهی است که شامل حال ملت ولایی و توحیدی ایران شده است.