کد خبر: 373387
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

اختصاص ۸۰ درصد اتوبوسهای برون شهری کشور به بازگشت زائران رضوی

داریوش امانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به مناسبت شهادت امام رضا(ع) شمار زیادی از هموطنان طی هفت تا ۱۰ روز به مشهد مشرف شده اند که برای تخلیه این میزان مسافر اقدام به بسیج ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای از سراسر کشور کرده ایم.

وی به تجربه عملیات بزرگ بازگشت زائران پیاده اربعین از مرزهای غربی کشور اشاره کرد و ادامه داد: پیشنهاد داده ایم تیم های راهداری استانها و تمهیدات جا به جایی مسافر مانند آنچه در مهران صورت گرفت در مشهد نیز صورت گیرد به عنوان نمونه همان ساختار استقرار سکوهای ویژه مسافران تهران و اصفهان و دیگر استانها در مشهد برپا تا بازگشت مسافران تسهیل شود.

او اضافه کرد: با همکاری شرکتهای حمل و نقل بخش خصوصی مقرر شد ۳۰ درصد به قیمت بلیت اتوبوسهایی که متعهد شده اند در عملیات بازگرداندن مسافر مشارکت کنند افزوده شود.

رییس کمیته خدمات حمل و نقل و آمار ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی پیش از این گفته بود: در حال رایزنی با سایر نهادها و مجموعه در کشور هستیم تا هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس برای بازگشت زائران دهه آخر صفر از مشهد تامین کنیم.

جعفر شهامت افزود: پیش بینی می شود حجم سرویس دهی اتوبوسها در روز اوجگیری سفرها  یعنی روز شهادت امام رضا (ع) بین ۲ هزار تا ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس باشد.

وی اضافه کرد: تا روز جمعه، نهم مهر ماه نیز برای خروج زائران رضوی که با افزایش قابل ملاحظه ای همراه است نیاز به اتوبوس است.

به گفته مسوولان پیش‌بینی می‌شود در دهه پایانی ماه صفر امسال بیش از ۶ میلیون زائر به مشهد مقدس مشرف شوند.