کد خبر: 203931
۰
۰
نسخه چاپی

پرداخت ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به معلولان ومددجویان قزوین

به گزارش خبرنگار اقتصادآینده، علیرضا وارثی به مناسبت هفته معلولان در نشست خبری مهمترین فعالیتهای اداره بهزیستی در خدمت رسانی به مددجویان تحت پوشش را تشریح کرد.

وارثی در این نشست خبری که ظهر پنجشنبه در اداره بهزیستی قزوین برگزار شد اظهارداشت: در حال حاضر ۲۴ هزار و ۷۰۰ مددجو با جمعیتی بالغ بر ۸۰ هزار نفر تحت پوشش بهزیستی استان هستند که از خدمات مختلف استفاده می کنند.

پرداخت ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به معلولان ومددجویان قزوین

مدیرکل بهزیستی استان قزوین تصریح کرد: قانون جامع حمایت از معلولان در ۳۴ ماده در سال گذشته ابلاغ شد و برای آن ۱۲ هزار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان پیش بینی شد که ۱۱۰۰ میلیارد تخصیص یافت.

وی اضافه کرد: اعتبارات امسال این قانون با افزایش هزینه ها حدود ۳۳ هزار میلیارد تومان شده که به هر میزان پرداخت شود می توانیم بخشی از نیازها را تامین کنیم.

وارثی تصریح کرد: در حوزه خدمات روزانه کار درمانی، بینایی سنجی، شنوایی سنجی، توانبخشی، ویزیت در منزل، نگهداریاز معلولان و سالمندان، تامین وسایل توانبخشی، تامین مسکن، حمایت بیمه ای و اشتغال، مهارت آموزی و حرفه آموزی برای مددجویان پیش بینی شده که توسط همکاران ارائه می شود.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین کمبود اعتبارات و افزایش هزینه ها را در خدمت رسانی تاثیرگذار دانست و یادآورشد: اگر در سالهای گذشته می توانستیم ۲۵۰۰ ویلچر تهیه کنیم امسال با سختی فقط ۱۰۰ دستگاه تهیه شده است.  

وی اضافه کرد: با فعال شدن کمیسیون تشخیص تعداد ۷۶۵۰  نفر معلول طبق بند الف شناسایی و به افراد تحت پوشش اضافه شدند.

وارثی مناسب سازی معابر برای تردد معلولان را از مهمترین مشکلات این گروه دانست و یادآورشد: استان قزوین در مناسب سازی در ردیف استانهای برتر بوده که در سال گذشته ۷ دستگاه و امسال هم ۱۱ دستگاه مناسب سازی ادارات خود را بخوبی انجام دادند.

پرداخت ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به معلولان ومددجویان قزوین

مدیرکل بهزیستی استان قزوین اظهارداشت: در استان قزوین ۴۳۲ معلول ضایعه نخاعی شناسایی شده که ماهانه به طور متوسط ۵۰۰ هزار تومان کمک هزینه نگهداری به آنها داده می شود و سالانه به طور متوسط ۲۰ درصد به یارانه ها اضافه می شود.

پرداخت ۱۸ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به معلولان

وی در خصوص کمک به اشتغال مددجویان هم گفت: وام اشتغال تا سقف ۵۰ میلیون تومان برای معلولان پیش بینی شده که با سود ۴ درصد داده می شود که در این راستا در سال جاری ۱۸ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده که تاکنون بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان به ۹۰۰ نفر از معلولان پرداخت شده است.  

وارثی اظهارداشت: تعهد اشتغال امسال استان ۶۷۰ نفر است که تاکنون برای ۴۰۳ نفر شغل در رده های خدماتی، کشاورزی، دامداری و خود اشتغالی ایجاد شده است.

وی بیان کرد: همچنین برای ارتقای وضعیت خوداشتغالی تا سقف ۷ میلبون تومان تسهیلات داده می شود.

وارثی اظهارداشت: در حوزه حمایت بیمه ای در توسعه اشتغال هم ۲۳ درصد سهم کارفرما داده می شود که برای هر نفر سالانه ۳ میلیون تومان پیش بینی شده که تاکنون ۲۰۰ میلیون تومان تخصیص داده شده است.

پرداخت ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به معلولان ومددجویان قزوین

۳۹۰۲ نفر نیازمند مسکن هستند

مدیرکل بهزیستی استان قزوین تامین مسکن برای مددجویان و معلولان را از مهمترین نیازهای افراد تحت پوشش دانست و تصریح کرد: تعداد ۳۹۰۲ نفر از معلولان و مدجویان نیازمند مسکن هستند که تاکنون به ۲۳۲۱ نفر واحد مسکونی واگذار شده است.

وی بیان کرد: با کمک خیرین توانسته ایم نیازهای مسکن را تا حد مطلوبی تامین کنیم که در این راستا یک خیر در اسفرورین برای ساخت ۳۰ واحد و یک خیر برای احداث ۱۰۰ واحد برای زوج های جوان مددجو و یک خیر برای پرداخت هزینه ساخت ۶۷۰ واحد اعلام آمادگی کرده است.  

۸۰۰ خانواده دارای دو معلول در استان 

وارثی اضافه کرد: در استان قزوین ۸۰۰ خانواده دارای دو معلول هستند که ۲۵۵ نفر ساماندهی شده اند و ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان دربخش شهری و ۳ میلیارد در بخش روستایی برای تامین مسکن آنها پرداخت شده و۶۰۰ نفر نیز در نوبت هستند.  

پرداخت ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به معلولان ومددجویان قزوین

وی اضافه کرد: معلولان از پرداخت عوارض نوسازی، ساخت، انشعاب آب، برق و گاز معاف هستند و تلاش می کنیم با حمایت های لازم همه معلولان را صاحب خانه کنیم.

ارائه مشاوره حقوقی رایگان به معلولان

وی بیان کرد: معاضدت حقوقی و استفاده از مشاوره حقوقی و وکیل رایگان برای معلولان از دیگر خدماتی است که توسط بهزیستی انجام می شود و در این زمینه در سال گذشته ۴۰۰ نفر و امسال ۹۰ نفر از مشاوره رایگان حقوقی برخوردار شدند.

وارثی افزود: ۸۰ خانواده در استان قزوین که دارای فرزند معلول هستند از معافیت سربازی برای فرزندان خود استفاده کردند.

وی اظهارداشت: قانونی داریم که کارمندان دارای معلول از ۱۰ ساعت کاهش خدمت در هفته برای رسیدگی به معلول خود می توانند استفاده کنند که برای اجرایی شدن آن پیگیری می کنیم.  

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: با افزایش ظرفیت ۱۵۰ نفری برای سالمندان و معلولان آمادگی داریم تعداد بیشتری را تحت پوشش خدمات بهزیستی قرار دهیم و در حال حاضر هزینه ۷۰ درصد بیماران مزمن توسط خیرین تامین شده است.

پرداخت ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به معلولان ومددجویان قزوین

راه اندازی سامانه پیامکی معبر

وی گفت: با راه اندازی سامانه پیامکی «معبر» اپلیکیشن دسترسی به اماکن دولتی و دسترسی به ادارات راه اندازی خواهد شد و هر معلول که به سد مانعی برخورد کند می تواند با پیامک ۳۰۰۰۰۱۲۳۲۲ خبر دهد تا رفع مانع شود.

مناسب سازی ۵۰ دستگاه اتوبوس 

وارثی بیان کرد: در استان قزوین ۵۰ دستگاه اتوبوس برای معلولان مناسب سازی شده است و به ۳۶۰۰ معلول هم کارت شهروند برای استفاده رایگان از اتوبوس اهدا شده و تفاهم نامه حمل و نقل رایگان اتوبوس و استفاده از بلیت نیم بهای قطار و هواپیما امضا شده است.

پرداخت ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به معلولان ومددجویان قزوین

مدیرکل بهزیستی استان قزوین اظهارداشت: مهمتربن مشکل معلولان تامین اشتغال و مسکن و در نهایت تغییر نگرش مردم نسبت به معلولان است.
 

پرداخت ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به معلولان ومددجویان قزوین

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید