کد خبر: 209171
۰
۰
نسخه چاپی

لزوم درک عمیق نوروز از نگاه بزرگان دین/ عید واقعی در تحول حال است

شاپور نقدی در گفتگو با خبرنگار اقتصادآینده با اشاره به اینکه نوروز را نباید تنها تغییر و تحول طبیعت دانست، گفت: درک عمیق نوروز از دیدگاه بزرگان دین ضروری است.

وی با اشاره به فرمایش امام جعفرصادق (ع) مبنی بر اینکه هیچ روزی برای ما نوروز نیست، مگر آنکه در آن روز منتظر فرج آقا امام زمان (عج) هستیم، عنوان کرد: از دیدگاه امام جعفر صادق عید نوروز واقعی همان انتظار فرج حضرت امام مهدی موعود (عج) است.

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری امامزاده سید ابراهیم (ع) لاهرود به دیگر احادیث در خصوص نوروز نیز اشاره کرد و یادآور شد: مطابق فرمایش امام علی (ع)، هر روزی که در آن معصیت و نافرمانی خداوند نشود عید است. بنابراین از دیدگاه امام علی (ع) عید نوروز واقعی همان ترک گناه و اطاعت وبندگی خداوند متعال است.

وی با بیان فرمایش حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه «عید واقعی آن وقتی است که انسان رضای خدا را به دست بیاورد، درون خود را اصلاح کند و شما وقتی عید دارید که اخلاق عیدی داشته باشید؛ امیدوارم که به این امر، ملت ما همه جا عمل کنند و رضای خدای تبارک و تعالی را در این امر به دست بیاورند، تصریح کرد از دیدگاه حضرت امام (ره) کسب رضای الهی و اخلاق نو همان عید واقعی است.

نقدی در ادامه گفت، مقام معظم رهبری نیز نوروز را چنین توصیف نموده‌اند «اگر حال خود را عوض کردید، اگر توانستید گوهر انسانی خود را درخشان‌تر کنید، حقیقتاً برای شما نوروز است. اگر توانستید پیام انقلاب، پیام پیامبران، پیام خون‌های مطهر بهترین جوانان این ملت را به دل خودتان منتقل کنید، برای شما نوروز است»؛ بنابراین از دیدگاه رهبر معظم انقلاب نیز نوروز واقعی در تحول حال است.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید