کد خبر: 209176
۰
۰
نسخه چاپی

بهترین روش مقابله با کرونا پیشگیری و رعایت مسائل بهداشتی است

ناصر خسروی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادآینده با اشاره به به ناشناخته بودن و نوظهور بودن کرونا ویروس، اظهار کرد: افراد درگیر کرونا باید تا حد امکان با پیشگیری از انتقال آن به سایر افراد، زنجیره انتقال بیماری را قطع کنند.

متخصص عفونی و پزشک فوکال پوینت علمی کرونا ویروس ادامه داد: از راه‌های انتقال ویروس کرونا در ابتدا انتقال از طریق ذرات هوا مطرح و سپس قطرات حاوی ترشحات تنفسی و تماس با سطوح آلوده به قطرات مطرح شد.

وی بیان کرد: افراد بیمار در منزل تا حد امکان حداقل ارتباط با سایر اعضای خانواده را داشته باشند و ضمن رعایت فاصله با دیگران، از ماسک استفاده تا از انتشار قطرات آلوده به وسایل و سطوح و انتقال به سایرین پیشگیری کنند.

وی بیان کرد: افرادی که بیماران مشکوک به کرونا در ارتباط هستند تا حد امکان از تماس با وسایل فرد بیمار خودداری و پس از تماس حتماً دست‌های خود را مکرر و صحیح با آب و صابون بشویند و در صورت در دسترس نبودن آب و صابون، از مواد ضدعفونی کننده استفاده کنند.

متخصص عفونی و پزشک فوکال پوینت علمی کرونا ویروس بیان کرد: ساده انگاری بیماری و حضور غیر ضروری در خیابان و معابر خطر تبدیل بیماری به اپیدمی و همه گیری آن را در پی خواهد داشت.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید