کد خبر: 209630
۰
۰
نسخه چاپی

داروی کاملاً موثری برای بیماری کرونا وجود ندارد

به گزارش خبرنگار اقتصادآینده، علیرضا بیگلری شامگاه یکشنبه در نشست خبری که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، ضمن تبریک سال نو، ار رسانه‌ها به عنوان تاثیرگزارترین قشر در این دوران یاد کرد و گفت: بی‌شک رسانه را باید یکی از همکاران نزدیک و تنگاتنگ حوزه سلامت دانست که این روزها رسالت‌شان بسیار سخت‌تر از روزهای دیگر است، به این معنی که رسانه قادر است افکار مردم را در این شرایط نسبت به کرونا اقناع کند.

وی با یادآوری اینکه انستیتو پاستور در برهه‌های مختلف از جمله وبا، آبله، طاعون و امروز کرونا در خط مقدم بوده و توانسته است این بیماری‌ها را کنترل کند، افزود: در مورد مقابله با ویروس کرونا نیز انستیتو پاستور ایران از زمانی که اولین مورد مثبت این بیماری را شناسایی کرد، اقدام به طراحی کیت‌های تشخیص کرد و این آمادگی را از همان روزهای اول برای این موضوع داشتیم.

امروز قادر هستیم در طول روز ۲۰۰۰ مورد آزمایش را در این زمینه انجام دهیم

رئیس انستیتو پاستور ایران با اشاره به اینکه امروز قادر هستیم در طول روز ۲۰۰۰ مورد آزمایش را در این زمینه انجام دهیم، تصریح کرد: در حال حاضر ۵۶ آزمایشگاه در اقصی‌نقاط کشور راه‌اندازی شده و افرادی هم که در این آزمایشگاه‌ها فعالیت می‌کنند، آموزش‌های لازم را گذرانده‌اند و آمار حاکی از آن است که امروز قادر هستیم ۱۰ هزار آزمایش را در یک روز با توجه به زیرساخت‌هایی که وجود دارد، انجام دهیم.

بیگلری با اشاره به اینکه کیت‌هایی که تا به امروز به دست‌مان رسیده، به صورت اهدایی بوده و امروز با توجه به افزایش ظرفیت آزمایشگاهی در کشور، نیاز مبرم به کیت‌های تشخیص بیشتری داریم، ادامه داد: معتقدیم امروز فرصت خوبی برای شرکت‌های دانش‌بنیان به وجود آمده است تا در زمینه ساخت کیت‌های تشخیص وارد عمل شوند که در این راستا دو شرکت توانستند تاییدیه‌های لازم را دریافت کنند.

با توجه به اینکه این ویروس، ویروس ناشناخته‌ای است، به همین خاطر فرآیندی که برای تولید واکسن این بیماری در نظر گرفته شده است نیز فرآیند طولانی خواهد بود
وی با بیان اینکه انستیتو پاستور ایران بعد از فرانسه، دومین انستیتو قدیمی در دنیا به‌شمار می‌رود، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین وظایفی که این انستیتو بر عهده دارد، بحث تحقیق در خصوص پیشگیری از بیماری‌ها و تولید واکسن است، به همین خاطر اگر به عملکرد انستیتو پاستور ایران در این زمینه نیم‌نگاهی بیاندازیم، خواهیم دید که یکی از پیشتازان در خاورمیانه بوده است.

رئیس انستیتو پاستور ایران در ادامه از ویروس کرونا به عنوان یکی از ناشناخته‌ترین ویروس‌ها یاد کرد و با یادآوری اینکه همین مسئله باعث شده است تا کشورهایی چون آمریکا و چین برای تولید واکسن این بیماری دست به کار شوند، بیان کرد: با توجه به اینکه این ویروس، ویروس ناشناخته‌ای است، به همین خاطر فرآیندی که برای تولید واکسن این بیماری در نظر گرفته شده است نیز فرآیند طولانی خواهد بود.

بیگلری گفت: بیش از ۱۰۰ نوع ترکیب دارویی برای بهبود بیماری کرونا پیشنهاد شده اما تاثیر دقیق و مکانیسم مشخصی از تک‌داروها نشان داده نشده است و در حال حاضر معتبرترین دارو از طرف چین اعلام شده و این دارو از هفته‌های آتی وارد آزمایش بالینی می‌شود.

رئیس انستیتو پاستور ایران با بیان اینکه تا به امروز داروی کاملاً موثری برای بیماری کرونا وجود نداشته و به همین خاطر باید با قطع زنجیره انتقال، از شیوع این ویروس جلوگیری کنیم، افزود: کشت این ویروس در آزمایشگاه دشوار و مطالعه روی آن نیز دشوارتر بوده است.

کشت این ویروس در آزمایشگاه دشوار و مطالعه روی آن نیز دشوارتر بوده است

بیگلری کشت این ویروس در آزمایشگاه دشوار و مطالعه روی آن نیز دشوارتر بوده است، گفت: امروز با وجود همه مشکلات از جمله تحریم‌هایی که با آن مواجه هستیم، توانسته‌ایم عملکرد قابل قبولی در زمینه مقابله با ویروس کرونا داشته باشیم و این خود حاکی از اقدامات ایثارگرانه‌ای است که در حوزه درمان انجام می‌شود.

بی‌تردید تا زمانی که تولید واکسن ویروس کرونا محقق نشده، باید تلاش کنیم تا زنجیره شیوع این بیماری قطع شود با حضور نیافتن در تجمعات برای دید و بازدیدهای نوروزی محقق خواهد شد


رئیس انستیتو پاستور ایران با تاکید بر اینکه مردم باید تعطیلات دو هفته‌ای نوروز را به عنوان فرصتی برای مهار بیماری کرونا تلقی کرده و با در خانه ماندن، زنجیره شیوع این بیماری را قطع کنند، ادامه داد: بی‌تردید تا زمانی که تولید واکسن این ویروس محقق نشده، باید تلاش کنیم تا زنجیره شیوع این بیماری قطع شود که این مهم نیز با حضور نیافتن در تجمعات برای دید و بازدیدهای نوروزی محقق خواهد شد.

بیگلری با اشاره به اینکه درسی که کرونا به ما داد این است که باید روی همبستگی اجتماعی و توجیه عامه مردم کار کنیم و اگر گروهی رعایت نکنند، سلامت همه مردم به خطر می‌افتد، خاطرنشان کرد: عده‌ای از جوانان بر این باورند که ما اگر بگیریم اتفاقی نمی‌افتد، در حالی که جوانان نیز در اثر ابتلا به این بیماری روی تخت بیمارستان جان داده‌اند و این افراد حتی می‌توانند تنها ناقل باشند و اطرافیان خود را آلوده کنند.

رئیس انستیتو پاستور ایران با بیان اینکه اگر این تجمعات ادامه داشته باشد، شاهد همراهی این ویروس در سطح گسترده تا پایان اردیبهشت‌ماه امسال خواهیم بود، خاطرنشان کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری به همبستگی ملی برای مقابله با ویروس کرونا نیاز داریم.

منبع: https://www.mehrnews.com/news/4884407/داروی-کاملا-موثری-برای-بیماری-کرونا-وجود-ندارد

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید