کد خبر: 209830
۰
۰
نسخه چاپی

نویسنده‌ای که روایتگر حماسه‌ و عشق شد

به گزارش خبرنگار مهر، سال ۹۹ آغاز شده است و عید نوروز با اینکه برای خیلی‌ها در دید و بازدید و مسافرت خلاصه می‌شود، برای عده‌ای دیگر یادآور کارهای جهادی و اردوهای راهیان نور است؛ امسال بخاطر کرونا راهیان نور نیز لغو شد؛ به همین سبب خبرنگار مهر، به سراغ یکی از نویسندگان و روایتگران راهیان نور رفته است تا به معرفی کتاب‌های دفاع مقدس بپردازد و همشهری‌ها را دعوت به مطالعه در ایام کرونایی کند.

عیسی آگاهی، نویسنده بجنوردی دفاع مقدس گفت: کار نویسندگی در حوزه دفاع مقدس را از سال ۱۳۸۴ یعنی از دوران دانشجویی آغاز کرده‌ام و تا کنون موفق به نگارش و تألیف هفت کتاب در زمینه دفاع مقدس و ۲ کتاب در زمینه حقوق تعاون شده‌ام.

روایتگر راهیان نور، اسامی کتاب‌های تألیفی خود در زمینه دفاع مقدس را ترنم خاک‌های افراشته، کیمیای خاک به رنگ ارغوان، طنین موج‌های بی‌قرار، شور شیدای وصل، بر دستان آب، شهابی برمدار آزادی و قاصدک تپه‌های سور عنوان کرد.

وی ضمن اشاره به این نکته که این کتاب‌ها به چاپ دوم رسیده و کتاب قاصدک تپه‌های سور در حال چاپ است، افزود: ۱۱ سال است که افتخار روایت‌گری دفاع مقدس را در راهیان نور جنوب کشور دارم و نویسندگی در عرصه دفاع مقدس موجب شد تا به این عرصه ورود پیدا کنم و کار جدیدم نیز متأثر از این موضوع بود.

وی در رابطه با ایده نگارش آخرین کتابش اظهار کرد: یکی از رزمندگان بسیجی دوران دفاع مقدس استان به بنده معرفی شد تا خاطرات دوران دفاع مقدس او را کار کنم. البته در خلال خاطرات این رزمنده، همه توجه بنده به این بود تا نگاهی «پژوهش محور» داشته باشم.

آگاهی ادامه داد: کتاب‌های بنده و مخصوصاً کتاب جدیدم مبتنی بر تدوین تاریخ شفاهی است و با استفاده از عناوین زمان، مکان و حتی اصطلاحات نظامی و بهره‌مندی از نظرات تعدادی از فرماندهان دفاع مقدس استان سعی کرده‌ام دانش‌نامه‌ای کوچک با محوریت دفاع مقدس تدوین نمایم.

نویسنده دفاع مقدس راجع به کتابی که توسط نشر معبر قرار است به چاپ برسد اظهار کرد: کتاب «قاصدک تپه‌های سور» نتیجه بیش از ۵۰ ساعت مصاحبه است که در ۲۵۰ صفحه تدوین شده است.

وی افزود: این روزها گسترش فضای مجازی سبب شده در فضای مطالعه، کتاب را به عنوان یک ابزار منسوخ شده ببینند و با افزایش سرسام‌آور هزینه‌های چاپ و به تبع آن افزایش قیمت کتاب‌ها و از سوی دیگر دستمزد اندک نویسندگان؛ عرصه هم برای نویسنده تنگ شده است و هم استقبال کتاب‌خوان‌ها از خرید کتاب کم شده است.

این فعال اجتماعی از دغدغه‌ی خود، نسبت به کتاب خاطرنشان کرد: آنچه که این روزها در میان بسیاری از اقشار جامعه مشاهده می‌کنیم این است که می‌خواهند با حداقل نوشتار و شاید یک «عکس نوشت» کوتاه در فضای مجازی به دانسته‌های خود بیافزایند ولی این روند در آینده موجب می‌شود تا نسل‌های ما از دانسته‌های عمیق بی‌بهره شوند.

وی پیشنهاد خود در در زمینه کتاب را اینگونه بیان کرد: دغدغه بنده در گام اول این است که متولیان حوزه نشر به دنبال حمایت از آثار نوشتاری با کیفیت و اثر بخش باشند و در گام دوم به منظور ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی، ناشران و توزیع کنندگان کتاب به بهترین شکل ممکن نسبت به ایجاد رغبت افراد جامعه در جهت مطالعه کتاب‌ها اهتمام داشته باشند.

آگاهی از ۲ کتاب در دست تألیف خود خبر داد و گفت: در حال حاضر مشغول نگارش ۲ کتاب دیگر در حوزه دفاع مقدس می‌باشم که موضوع یکی از آن‌ها مربوط به خاطرات رزمندگان یگان زرهی ارتش جمهوری اسلامی ایران می‌باشد و یکی دیگر مربوط به زندگی‌نامه یکی از سرداران شهید استان است.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید