کد خبر: 210406
۰
۰
نسخه چاپی

خسارت ۷.۵ میلیارد تومانی به مراکز اقامتی و گردشگری استان مرکزی

علیرضا ایزدی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بنا بر اعلام سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) و شورای جهانی گردشگری و سفر (WTTC) با توجه به شیوع کرونا در بیش از ۱۹۶ کشور متأسفانه ۵۰ میلیون فرصت سفر در حوزه گردشگری از بین رفته است و کاهش ۱۲ درصدی را نیز در بازار گردشگری خاورمیانه مواجه هستیم که ایران نیز ضررهای بسیاری را متحمل شده است و استان مرکزی نیز از این قاعده مستثنی نیست.

وی ادامه داد: متأسفانه با توجه به شیوع کرونا در استان پیک ایام سفر و رونق گردشگری را از دست دادیم.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: با توجه به وجود یک هزار و ۸۷ تخت در هتل‌های استان، متأسفانه این اصناف به نسبت مدت مشابه بالغ بر پنج میلیارد و ۱۳۶ میلیون تومان متضرر شدند.

ایزدی بیان کرد: میهمان پذیرهای استان که از ظرفیت پذیرش ۲۰۰ نفر مسافر برخوردار هستند در این مدت نزدیک به ۲۷۰ میلیون تومان متضرر شدند و تعطیل هستند.

وی افزود: در حال حاضر بیش از ۹۸ درصد مجتمع‌های خدمات گردشگری استان تعطیل هستند که متأسفانه بالغ بر ۶۷۵ میلیون تومان ضرر مالی را متحمل شدند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی اظهار کرد: تعطیلی خانه مسافرهای استان با ظرفیت ۳۰۰ نفر در این ایام بالغ بر ۶۰۰ میلیون ضرر مالی را به دنبال داشته است.

ایزدی افزود: ۲۰ اقامت بوم گردی در روستاها با ظرفیت پذیرش ۳۰۰ نفر متأسفانه نزدیک به ۵۱۳ میلیون تومان و هتل آپارتمان‌ها با ظرفیت ۶۰ نفر نیز ۲۰۰ میلیون تومان متضرر شدند.

وی گفت: در حال حاضر ۵۸ دفتر خدمات مسافرتی استان تعطیل هستند و ۳۱۵ میلیون تومان متضرر شدند و در صورت تداوم این تعطیلی‌ها ضررهای فراوانی را متحمل خواهند شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی بیان داشت: اکنون بیش از ۷۰ درصد مشاغل حوزه گردشگری سر کار نمی‌روند و در هتل‌های استان با ظرفیت ۵۰۰ نفر اشتغال پرسنل تنها صد نفر مشغول به کار هستند.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید