کد خبر: 210506
۰
۰
نسخه چاپی

رونق صادرات کلید جهش تولید است/ضرورت باور قلبی به ظرفیت های داخلی

حجت‌الاسلام غلامحسین نوفرستی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به نامگذاری سال به نام جهش تولید، اظهارکرد: هر چند در سال گذشته اقداماتی در بحث رونق تولید صورت گرفت ولی در سال جاری با تلاش بیشتر باید به جهش تولید برسد.

قائم مقام نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: در موضوع جهش تولید در گام اول باید مجموعه‌های اجرایی و دولتمردان باور قلبی به ظرفیت‌های داخلی داشته باشند.

نوفرستی ادامه‌داد: این باور قلبی مسئولان جامعه به ظرفیت‌های داخلی تولید است که با خود برنامه‌ریزی، سیاست‌گذاری، حمایت از تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران و در نهایت تلاش برای رونق و جهش تولید را به همراه می‌آورد.

وی افزود: در راستای حمایت از تولیدکنندگان باید روند اداری برای أخذ مجوزهای مربوطه برای تولید و سرمایه‌گذاری تسهیل شود در حالی که بسیاری از سرمایه‌گذاران برای أخذ یک مجوز هفته‌ها و ماه‌ها معطل می‌مانند.

قائم مقام نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: یکی از موضوعاتی که آسیب شدید به بحث تولید و تولیدکنندگان وارد می‌کند، واردات بی رویه کالا از دیگر کشورها است در حالی که همان کالا با کیفیت مطلوب در کشور تولید می‌شود.

نوفرستی اظهارکرد: تولیدکنندگان همواره گلایه دارند که ما با سرمایه‌گذاری فراوان و سختی زیاد در شرایط تحریم از سوی دشمنان کالایی را تولید می‌کنیم در حالی که با بی‌توجهی این کالا از دیگر کشورها وارد و ما آسیب می‌بینیم.

وی با اشاره به اینکه بر اساس گفته تولیدکنندگان یکی از مشکلات اصلی آنان بازار فروش کالا است، بیان‌کرد: توجه به بحث صادرات با توجه به اینکه کشورهای همسایه ما جمعیت زیادی دارند، راه‌حل رفع این مشکل تولید کنندگان است.

قائم مقام نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی یادآور شد: در کنار همه این موارد خود مردم و دستگاه‌های دولتی نیز باید به این نکته اساسی توجه داشته باشند که خریدهای خود را از کالاهای ایرانی انجام دهند.

وی گفت: به هیچ وجه در شأن ملت ایران نیست که یک کالای ساده مثلاً حتی خودکار آنان از یک کشور خارجی وارد شود و توجه به همین موضوعات به ظاهر ساده در نهایت منجر به رونق و جهش تولید در سرزمین ما می‌شود.

منبع : خبرگزاری مهر

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید