کد خبر: 210623
۰
۰
نسخه چاپی

تأمین کامل داروهای بیماران کرونایی در استان بوشهر

به گزارش خبرنگار مهر، یحیی رضایی ظهر یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: داروهای بیماران مبتلا به ویروس کرونا ۲ محموله به صورت کامل تأمین‌شده و در همه بیمارستان‌های استان توزیع‌شده و به صورت ذخیره نیز در اختیارداریم.

وی با بیان اینکه هیچ کمبودی در خصوص داروهای بیماران مبتلا به ویروس کرونا در استان بوشهر وجود ندارد تصریح کرد: با تلاش‌های انجام‌شده و پیگیری‌های صورت گرفته محموله جدید به زودی وارد استان خواهد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با توجه به تشکیل ستاد بحران در سازمان غذا و دارو برای مقابله با کرونا به صورت شبانه‌روز چه در روزهای تعطیل و غیر تعطیل با سازمان در ارتباط هستیم و اگر مشکل و کمبودی وجود داشته باشد به سازمان منعکس‌شده و موارد موردنیاز تأمین می‌شود.

رضایی افزود: از زمان ورود بیماری کویید ۱۹ به استان بوشهر و تشکیل ستاد مقابله به بیماری کرونا تلاش‌های زیادی در خصوص تأمین تجهیزات لازم برای مقابله به این بیماری صورت گرفت.

وی تصریح کرد: تاکنون با تأمین بیش از ۶۰ هزار لیتر الکل، ۲۰۰ هزار عدد ژل و محلول ضدعفونی در اندازه‌های گوناگون و ساخت شرکت‌های تولیدی مختلف (شرکت‌های تولیدی در داخل استان و خارج از استان)، بیش از ۴۰۰ هزار عدد ماسک ۳ لایه و N۹۵ و همچنین تأمین ۱۰ هزار بسته دستکش ۱۰۰ تایی لاتکس تأمین و در بین مراکز درمانی خصوصی و دولتی، داروخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی مختلف استان توزیع‌شده است.

رضایی عنوان کرد: در حال حاضر در داروخانه‌های استان در رابطه اقلامی مانند ژل و محلول ضدعفونی‌کننده کمبودی وجود ندارد و از تولیدی کارخانه‌های داخل و خارج استان مقدار مورد نیز تأمین‌شده است.

وی افزود: به منظور تأمین نیاز ماسک موردنیاز استان بوشهر کارگاه‌های مختلف در قالب سازمان فنی و حرفه‌ای و همچنین با ارائه آموزش‌های لازم به منظور استریل بودن ماسک با مجوز و نظارت این معاونت ایجادشده و با رعایت استانداردهای لازم اقدام به تولید و عرضه ماسک در استان کرده‌اند و کماکان به فعالیت خود ادامه می‌دهند که کمبودی در این زمینه ایجاد نشود.

رضایی اظهار داشت: با توجه به نیاز دستکش‌های ۱ بار مصرف جهت عموم مجوزهای لازم جهت تولید دستکش‌های ۱ بار مصرف توسط یکی از شرکت‌های تولیدی استان بوشهر در شهرک صنعتی بوشهر اعطا شد که در حال حاضر در حال تولید و عرضه دستکش جهت تأمین نیازهای مردم است.

وی بیان کرد: افرادی که در منزل و محلی که آب و صابون وجود دارد، می‌توانند دست خود را به مدت ۲۰ ثانیه به صورت کامل شستشو داده و ضدعفونی کنند که در این صورت هیچ نیازی به محلول و یا ژل شستشو نیست.

رضایی اضافه کرد: افراد برای ضدعفونی سطوح می‌توانند از محلول آب و وایتکس به میزان ۱ به ۹ استفاده کرده و حتماً پس از مصرف در محیط‌های بسته درب و پنجره‌ها را باز گذاشته تا محلول به صورت کامل خشک شود.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خاطرنشان کرد: از مردم عزیز خواهشمندیم از مصرف خوراکی الکل اتانول به‌شدت پرهیزکرده زیرا هیچ تأثیری برای جلوگیری از ابتلاء به ویروس کرونا و درمان آن ندارد.

منبع: https://www.mehrnews.com/news/4888526/تأمین-کامل-داروهای-بیماران-کرونایی-در-استان-بوشهر

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید