سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اعلام کرد:

آمار مبتلایان به کرونا در اصفهان به 883 نفر رسید/ حال عمومی 176 نفر وخیم تر است

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی آخرین آمار بهبود یافتگان، ترخیص شدگان و مبتلایان به ویروس کرونا در اصفهان تا 11 فروردین ماه را تشریح کرد.

آمار مبتلایان به کرونا در اصفهان به 883 نفر رسید/ حال عمومی 176 نفر وخیم تر است

به گزارش خبرنگار اقتصاد آینده از اصفهان و به نقل از ایمنا آرش نجیمی با اشاره به اینکه در طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۱۴۹ بیمار جدید مشکوک به کرونا را داشتیم، اظهار کرد: در همین ۲۴ ساعت تعداد ۱۱۵ نفر از افرادی که امکان خروج از بیمارستان را داشتند و حال عمومی آنها مساعد شده بود، ترخیص شدند و برای تکمیل دوره درمان قرنطینه خانگی شده یا به مراکز مراقبتی مراجعه می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه در مجموع اکنون ۸۸۳ نفر افراد مبتلا و بستری در بیمارستان‌ها وجود دارند، گفت: متأسفانه از این تعداد حال عمومی ۱۷۶ نفر وخیم‌تر از بقیه بیماران بوده و مساعد نیست و این تعداد در بخش مراقبت‌های ویژه تحت مراقبت و درمان هستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان درباره روند ابتلاء شهروندان به کرونا ویروس نسبت به هفته‌های گذشته، تصریح کرد: روند افزایشی با شیب ثابت است و تقریباً روزانه تعدادی از همشهریان به مبتلایان کرونا ویروس افزوده می‌شوند و تعدادی هم از بیمارستان‌ها در حال ترخیص هستند.

وی با بیان اینکه این اتفاق یک تفریق مثبت به نفع افزایش موارد ابتلاء به این ویروس است، افزود: ما آرزو داریم روزی برسد که شاهد تعداد موارد بهبود یافته در ابتدا به اندازه ترخیص کرده‌ها باشیم و به مرور روند کاهش موارد ابتلاء اتفاق بیفتد.

نجیمی در مورد وضعیت ابتلاء به این ویروس در استان، خاطرنشان کرد: اما در شرایط کنونی موارد ابتلاء در حال افزایش است و هم چنان شاهد بیشتر شدن آمار موارد ابتلاء به کرونا ویروس در استان هستیم.

وی در توصیه به شهروندان، تصریح کرد: ضروری است که همه مردم این محدودیت‌هایی را که به عنوان فاصله گذاری اجتماعی منظور شده است توجه کنند و علاوه بر اینکه که همه مردم ملزم به رعایت این موارد هستند بایستی با دقت بیشتر و تا حد امکان نسبت به رعایت این موارد حساسیت داشته باشند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، گفت: با پیروی از این دستورات، توجه به فاصله گذاری اجتماعی، در خانه ماندن و رعایت نکات بهداشتی و انجام آن می‌توانیم از افزایش روند ابتلاء به این ویروس پیشگیری کنیم.

نجیمی تصریح کرد: به طور یقین این بیماری یک دفعه از بین نمی‌رود و این اتفاق وابسته به مداومت مردم در تکرار رفتارهای بهداشتی است و با رعایت این موارد به مردم اطمینان می‌دهیم در اولین فرصت می‌توانیم از شر این ویروس رهایی پیدا کنیم.

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید