کد خبر: 211348
۰
۰
نسخه چاپی

دانشجویان و انتخابات، محور اصلی اخبار این هفته بانک ملی ایران

دانشجویان و انتخابات، محور اصلی اخبار این هفته بانک ملی ایران
در هفته ای که گذشت، مدیرعامل بانک ملی ایران با دانشجویان بانک دیدار کرد. همچنین مسئولان برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان از شرکت چاپ و نشر بانک ملی ایران بازدید کردند.

 


حسین زاده: دانشجویان و دانش آموختگان منشاء تحولات عظیم در بانک ملی ایران بوده اند

مدیرعامل بانک ملی ایران با تاکید بر این که این بانک یک سازمان مبتنی بر علم و دانش است، گفت: دانشجویان و دانش آموختگان نظام دانشگاهی همواره منشا تحولات عظیم در بانک ملی ایران بوده اند.

 به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، دکتر محمدرضا حسین زاده که به مناسبت فرارسیدن 16 آذر روز دانشجو در جمع منتخبی از دانشجویان این بانک حضور یافته بود، با بیان این که بسیاری از طرح های نوین اجرا شده در این بانک را دانشجویان عملیاتی کرده اند؛ خاطرنشان کرد: بانک همواره از دانش افزایی کارکنان حمایت می کند و در این راه از هیچ همکاری مادی و معنوی دریغ نخواهد کرد.

وی با اشاره به این که دانش در کنار حرفه آموزی و پیاده کردن آموخته ها در عرصه عمل می تواند هر سازمانی از جمله بانک ملی ایران را به سرعت ارتقا دهد؛ ادامه داد: تشکیل اتاق های فکر که مبتنی بر همکاری دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاهی است، اقدامی است که می تواند بانک را بیش از پیش متحول کند.

دکتر حسین زاده به محصولاتی مانند بام، بله و اپلیکیشن 60 به عنوان خدماتی منحصر به فرد در نظام بانکی اشاره کرد و گفت: این محصولات را دانش آموختگان نظام دانشگاهی متناسب با استانداردهای نوین جهانی طراحی کرده و در اختیار مشتریان بانک قرار داده اند.

به گفته وی، استفاده حداکثری از ظرفیت دانشجویان و دانش آموختگان شاغل در بانک ملی ایران می تواند بسیاری از خواسته های این سازمان را برطرف کند، به طوری که نیازی به استفاده از خدمات برون سازمانی نباشد.

مدیرعامل بانک ملی ایران جمع شدن متخصصان علوم مختلف زیر سقف بانک ملی ایران را یک موهبت کم سابقه خواند و گفت: رویکرد مجموعه بانک به این پتانسیل بسیار مثبت است و امیدواریم در عرصه های عملیاتی و مدیریت بتوانیم بیش از پیش شاهد استفاده از این ظرفیت باشیم.

در این نشست که بیش از 60 نفر از کارکنان دانشجوی بانک ملی ایران حضور داشتند، مسائلی با محورهای استفاده از ظرفیت هوش مصنوعی در خدمات بانک، آسان سازی خدمات، ارائه روش هایی برای افزایش بهره وری کارکنان، توسعه محصولات نوین، ایجاد انجمن پژوهشی، استفاده حداکثری از ظرفیت فضای مجازی، راه اندازی یک نشریه علمی پژوهشی و ... از سوی دانشجویان مطرح شد.

جمعی از معاونین مدیرعامل و روسای ادارات کل حاضر در جلسه نیز به برخی سوالات مطرح شده پاسخ دادند.

دانشجویان پس از پایان جلسه به صورت دسته جمعی در موزه بانک ملی ایران حضور یافته و از آن بازدید کردند.

 


بالاترین جذب سپرده های بلند مدت و قرض الحسنه در نظام بانکی کشور

با همراهی و اعتماد مشتریان گرانقدر، بانک ملی ایران بیشترین سهم از سپرده های بلند مدت، پس انداز و مجموع سپرده های ریالی و ارزی را در میان نظام بانکی کشور در هفت ماه ابتدای امسال به خود اختصاص داد.

 افزایش سهم جذب سپرده ها در بانک ها، ارتباط مستقیمی با افزایش سهم بخش های اقتصادی از تسهیلات آن بانک دارد و از این رو اعتماد مشتریان گرانقدر در رشد سپرده های بلند مدت و قرض الحسنه گام مهمی در راستای تحقق سیاست های این بانک در حمایت از رونق بخش های تولید و اشتغال کشور است.

این بانک در مدت مذکور با سهم 32.48 درصدی، رتبه اول سپرده های بلند مدت را در میان بانک های عضو شورای هماهنگی بانک ها در اختیار دارد. مانده این نوع سپرده ها نسبت به پایان سال 97 به میزان 17 درصد افزایش داشته است.

بانک ملی ایران در این مدت، در سپرده قرض الحسنه پس انداز نیز با سهم 26.48 درصدی، رتبه اول بانک های مذکور را در اختیار دارد.

این آمار حاکی از آن است که سپرده های قرض الحسنه پس انداز بانک در مدت مذکور نسبت به اسفندماه سال 97 از 7 درصد رشد برخوردار بوده است که این امر نشان از خیرخواهی مشتریان گرانقدر دارد.

رتبه نخست مجموع سپرده های ریالی و ارزی نیز در هفت ماه ابتدای امسال با سهم 22 درصدی در اختیار بانک ملی ایران قرار دارد و طی مدت مذکور این بخش 13 درصد رشد را نشان می دهد.

همچنین این بانک در مهرماه ماه امسال 35.18 درصد از مجموع کل سپرده های بانک های مذکور را در اختیار داشته است.

 


تاکید عضو هیات مدیره بانک ملی ایران بر برنامه ریزی و توجه ویژه به سرمایه انسانی بانک

برات کریمی در همایش بررسی عملکرد اداره امورشعب استان آذربایجان شرقی که با حضور سعداله عیسی زاده مدیر امور حوزه مدیریت وروابط عمومی، حمیدرضا فتحی بیرانوند مدیر امور شعب منطقه یک کشور، حسن سعیدی اصل مدیر کل امور بازرسی و حسابرسی، عادل غلامی رئیس اداره امور شعب استان و دیگر مسئولان برگزار شد، بر برنامه ریزی و توجه ویژه به سرمایه انسانی تاکید کرد.

 

در این همایش عضو هیات مدیره، استفاده از اعتبارنامه های داخلی (ال سی داخلی)، خرید دین و ضمانت نامه ها، فروش املاک مازاد و دارایی ها، ادغام شعب به خصوص در مراکز استان ها به منظور افزایش درآمد بانک و مدیریت هزینه ها و همچنین جبران کسری کارکنان را امری ضروری و لازم الاجرا دانست.

برات کریمی در ادامه سخنان خود عملکرد مناسب این اداره امور شعب را در سطح استان و منطقه یک کشور مورد تقدیر قرار داد و گفت: باید با برنامه ریزی و توجه بیشتر به منابع انسانی در جهت نیل به اهداف بانک گام برداریم.

وی کشف نیروهای توانمند، با تجربه و دارای دانش را برای انتخاب در پست های مختلف مورد تاکید قرار داد.

 در ادامه این همایش سعداله عیسی زاده مدیر امور حوزه مدیریت و روابط عمومی، ضمن اشاره به اهمیت استفاده از رمز یکبار مصرف و سامانه 60 به تشریح محاسن و استفاده لاجرم از این ابزار پرداخت.

مدیر امور حوزه مدیریت و روابط عمومی، رمز موفقیت یک روابط عمومی قوی را در مهارت و توانایی افراد در برقراری ارتباط موثر با دیگران دانست.

در ادامه فتحی بیرانوند مدیر امور منطقه یک کشور کسب رتبه اول در منطقه یک کشور را مرهون زحمات و کارکرد مناسب و هدفمند همکاران و مسئولان استان برشمرد.

حسن سعیدی اصل مدیر امور بازرسی و حسابرسی نیز با اشاره به بهداشت اعتباری، رعایت دستورالعمل های بانکی، اعلام به موقع سوء جریانات به مسئولان را مهم خواند و از همه همکاران خواست تا تسهیل و تسریع در انجام امور مشتریان، احراز هویت و استعلام تعهدات را جزو یکی از اولویت های کاری خود مدنظر قرار دهند.

عادل غلامی رئیس اداره امور شعب استان آذربایجان شرقی رعایت اخلاق، انصاف و ایجاد همدلی و همکاری، افزایش رضایت مندی، تسهیل و تسریع در فرآیند ارائه خدمات، تکریم مشتریان و توجه به سودآوری شعب را از اولویت های کاری این استان برشمرد.

در پایان از رئیس اداره امور شعب، همکاران نمونه و شعب برتر به جهت عملکرد مطلوب با اهدای لوح تقدیر شد.

همچنین مدیران ارشد بانک در ادامه سفر خود به این استان، از شعب زعفرانیه و تبریز بازدید کردند.

 


آغاز به کار سومین شعبه میربیزنس بانک در روسیه

میربیزنس بانک با افتتاح سومین شعبه خود در روسیه، آماده ارائه خدمات به مشتریان گرانقدر و فعالان اقتصادی دو کشور است.

 

این سومین واحد عملیاتی میربیزنس بانک در راستای توسعه فعالیت های این بانک در فدراسیون روسیه است که پس از شهرهای مسکو و آستراخان در شهر کازان مرکز جمهوری تاتارستان افتتاح شده است.

اکنون افتتاح حساب برای اشخاص حقیقی و حقوقی مقیم و غیر مقیم، نقل و انتقالات بین بانکی در محدوده فدراسیون روسیه و اکثر کشورهای منطقه، تسویه مبادلات مالی و تجاری با ایران به ارزهای محلی دو کشور، عملیات اعتبارات اسنادی و ضمانتنامه های بانکی، اعطای تسهیلات اعتباری، خرید و فروش ارز به ویژه ارزهای محلی دو کشور با نرخ روز بازار، جذب سپرده اشخاص به ارز محلی با نرخ های متعارف و سایر خدمات متداول بانکی حسب ضوابط و مقررات بانک مرکزی روسیه از جمله فعالیت ها و خدمات این واحد است.

گفتنی است، پیش از این معاون رئیس کل بانک مرکزی روسیه در سفر اخیر خود به ایران و دیدار با مدیرعامل بانک ملی ایران، بر حمایت از توسعه همکاری ها با بانک ملی ایران به ویژه گسترش فعالیت میربیزنس بانک به صورت همه جانبه تاکید کرده بود.

دیمیتری اسکو بلکین با بیان اینکه روابط سیاسی و اقتصادی دو کشور ایران و روسیه پیوسته در حال گسترش است، اظهار کرده بود: بانک ملی ایران در نظام بانکی روسیه به خوبی شناخته شده است و ما از همکاری با این بانک بسیار خاطرات خوبی داریم.

وی همچنین بزرگی و قدمت بانک ملی ایران را یکی از مهمترین پارامترهای مورد نظر بانک مرکزی روسیه برای ادامه همکاری های دو جانبه خوانده و گفته بود: نگاه ما به افزایش سرمایه و توسعه شبکه شعب میربیزنس بانک مثبت است و امیدواریم این موضوع هر چه سریع تر محقق شود.

جمهوری تاتارستان از جمهوری های مسلمان نشین روسیه است که قرابت های فرهنگی و تاریخی آن با ایران به همراه جذابیت های تجاری و سرمایه گذاری باعث رشد تجارت و تبادلات مالی دو کشور به ویژه در سال های اخیر شده است.

میربیزنس بانک که همه سهام آن در اختیار بانک ملی ایران است، سال 2002 در مسکو تاسیس و شعبه دیگر آن در سال 2011 در آستراخان فعال شده است.

 

«اپلیکیشن 60»، تضمین امنیت روزانه 10 میلیون تراکنش اینترنتی مشتریان بانک ملی ایران

روزانه 10 میلیون تراکنش با رمز دوم توسط مشتریان بانک ملی ایران انجام می شود.

 بسیار گزارش شده که به دلیل استفاده کاربران از صفحات بانکی تقلبی در بستر اینترنت، اطلاعات کارت آنها سرقت شده و حساب آنها مورد سوء استفاده قرار گرفته است.

رمز دوم یکبار مصرف راه چنین سوء استفاده هایی را می بندد، چرا که این رمز برای مدت بسیار کوتاهی معتبر است و تنها با یک بار استفاده از آن، باطل می شود.

بانک ملی ایران نیز اپلیکیشن 60 را به منظور تولید رمز یکبار مصرف برای مشتریان خود طراحی کرده است.

این اپلیکیشن می تواند امنیت روزانه حدود 10 میلیون تراکنش مبتنی بر اینترنت مشتریان بانک ملی ایران را که از رمز دوم استفاده می کنند، تضمین کند.

اول دی ماه به عنوان آخرین مهلت توسط بانک مرکزی برای پایان استفاده از رمزهای دوم ثابت در نظر گرفته شده است.

 بانک ملی ایران با هدف کاهش مشکلات برای مشتریان بعد از تاریخ الزامی شدن رمزهای دوم پویا ، با ایجاد روش های متنوع فعال سازی ، ساعت کاری شعب خود برای راهنمایی و نصب اپلیکیشن نیز افزایش داده و همچنین در پایگاه های شبانه روزی و شهاب بانک نیز کارشناسانی برای راهنمایی مستقر شده اند.

ضمنا مشتریانی که قبل از تاریخ اول دیماه اقدام به فعال سازی رمز یکبار مصرف نمایند در قرعه کشی 60 جایزه ی 2 میلیون تومانی این بانک نیز شرکت داده خواهند شد.

 


بانک ملی ایران، حامی کسب و کار و تجارت شما

با تسهیلات مضاربه بانک ملی ایران می توانید کسب و کار و تجارت خود را رونق دهید.

 در چارچوب تسهیلات مضاربه، سرمایه مورد نیاز اشخاص حقیقی و حقوقی برای انجام فعالیت های تجاری و بازرگانی به منظور خرید و فروش کالا در داخل کشور (بازرگانی داخلی) و خرید و صدور کالا به خارج از کشور (صادرات) از سوی بانک تامین می شود. بر این اساس در قالب این قرارداد، بانک نیز از سود حاصل از فعالیت های مذکور مطابق سهم پیش بینی شده، منتفع می شود.

بانک ملی ایران در راستای همسویی با اهداف کلان دولت جهت حمایت از بازار اشتغال، تعداد 66 هزار و 510 فقره تسهیلات مضاربه در هشت ماه ابتدای امسال به بنگاه ها و فعالان اقتصادی پرداخت کرده که ارزش ریالی آن به 48 هزار و 171 میلیارد ریال می رسد.

بانک ملی ایران در سال گذشته نیز تعداد 100 هزار و 211 فقره تسهیلات در قالب مضاربه به ارزش 77 هزار و 486 میلیارد ریال پرداخت کرده است تا بدین ترتیب سهمی در رونق تجارت داخلی و بازار کسب و کار کشور داشته باشد.

 لازم به ذکر است، مدت قرارداد مضاربه متناسب با دوره گردش عملیات (فعالیت تجاری) بنگاه، حداکثر شش ماه و منوط به رعایت ضوابط و مقررات قابل تجدید است.

 


بازدید مسئولان برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان از شرکت چاپ و نشر بانک ملی ایران

دکتر محمد حسن صادقی مقدم عضو حقوقدان و معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان قانون اساسی، علیرضا نیلچی مدیر کل امور انتخابات، اعضای هیات مرکزی نظارت بر انتخابات و همچنین سعداله عیسی زاده مدیر امور حوزه مدیریت و روابط عمومی بانک ملی با حضور در شرکت چاپ و نشر بانک ملی ایران از چگونگی فرآیند چاپ تعرفه های انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میان دوره ای مجلس خبرگان رهبری بازدید کردند.

 در این بازدید حمید شهرابی فراهانی مدیر عامل شرکت چاپ و نشر بانک ، گزارشی از عملکرد این شرکت در سنوات گذشته ارائه و در رابطه با چگونگی روند چاپ تعرفه و برگه های انتخابات مختلف در ادوار گذشته توضیحاتی را بیان کرد.

صادقی مقدم نیز در نشستی که به همین منظوردر محل شرکت چاپ و نشر بانک  برگزار شد اظهار داشت: این شرکت تاکنون خدمات خوب، مهم و موثری در صنعت چاپ ارائه کرده است ، از چاپ اسکناس و اوراق بهادار گرفته تا تعرفه های انتخاباتی.

وی افزود:با عنایت خداوند و به لطف تلاش ها و احساس مسئولیت پرسنل این شرکت، تاکنون هیچگونه تخلف و نا کارآمدی در رابطه با این شرکت گزارش نشده است و با اطمینان می توان گفت در این دوره نیز با تلاش شما و امکانات پیشرفته ای که در اختیار دارید، این مسئولیت مهم و خطیر که همان چاپ تعرفه های انتخاباتی است را با موفقیت به انجام خواهید رساند.

شایان ذکر است شرکت چاپ و نشر بانک ملی ایران در سال 1317 با نام "بنگاه چاپخانه" تاسیس شد و از آن سال تاکنون به یکی از معتبرترین چاپخانه های کشور و خاورمیانه تبدیل شده است.

این شرکت تاکنون موفق به کسب یازده بار مقام اول چاپ امنیتی و دریافت لوح وتندیس در دوره های متوالی از جشنواره ملی صنعت چاپ ایران و دریافت صدها لوح تقدیر و قدردانی از سازمان ها و ارگان های مختلف کشور شده است.

 


بازدید سفیر فرانسه از موزه بانک ملی ایران

فیلیپ تیه بو سفیر فرانسه و مریام پاواژو رایزن همکاری این کشور امروز ضمن حضور در موزه بانک ملی ایران، از ساختمان سردار اسعد بختیاری (محل سابق موزه بانک ملی ایران) این بانک بازدید کرد.

 سفیر فرانسه در بازدید از آثار، اشیاء و بخش های مختلف این موزه که با حضور سعداله عیسی زاده مدیر امور حوزه مدیریت و روابط عمومی بانک برگزار شد، ضمن ابراز خرسندی از حضور در مجموعه موزه بانک ملی ایران، اظهار کرد:  مجموعه ارزشمند در موزه بانک ملی ایران، تاریخچه صنعت بانکداری در ایران و روند رو به رشد آن را نشان می دهد و اقدام این بانک برای جمع آوری و نگهداری از این آثار ارزشمند، قابل تقدیر است.

علاقه مندان و بازدیدکنندگان داخلی و خارجی می توانند روزهای شنبه تا چهارشنبه هر هفته از ساعت 13 تا 17 برای بازدید به این موزه مراجعه کنند.

موزه بانک ملی ایران در خیابان فردوسی بالاتر از خیابان سرهنگ سخایی واقع شده است.

 

 


رعایت سیاست های ابلاغی نهادهای بالادستی الزامی است

 عضو هیات مدیره بانک ملی ایران بر لزوم رعایت سیاست های ابلاغی نهادهای بالادستی تاکید کرد.

 محمود شایان در بازدید از اداره کل مدیریت ریسک ضمن بازدید از روند پایش و بررسی ریسک های مطرح در صنعت بانکداری، گفت: موارد مهمی که رعایت آن الزام مراجع بالادستی است، همواره مد نظر ماست.

وی همچنین همکاری سایر واحدها با این اداره کل را الزامی دانست.

شایان در بازدید از اداره کل شبکه و زیرساخت نیز با اشاره به اینکه در دنیای امروز بسیاری از خدمات بانکی در بستر الکترونیک ارائه می شود، انجام تراکنش های مالی در محیطی امن را بسیار حائز اهمیت دانست.

وی با اشاره به نقش و جایگاه این اداره کل در سیاست گذاری حوزه امنیت اطلاعات و شبکه و زیرساخت ها، بر سرعت بخشیدن به اجرای طرح ها برای رسیدن به استانداردهای بین المللی این حوزه تأکید کرد.

 


پرداخت 40 هزار فقره وام رفع احتیاجات ضروری در بانک ملی ایران

بانک ملی ایران با پرداخت بیش از 40 هزار فقره وام رفع احتیاجات ضروری با کم ترین کارمزد از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه به نیازهای ضروری مشتریان گرانقدر خود پاسخ داده است.

 تسهیلات قرض‌الحسنه رفع احتیاجات ضروری راهی برای تامین نیاز فوری به تسهیلات مانند هزینه های درمانی، کمک هزینه تحصیلی، تعمیر و تأمین مسکن و... است که بر این اساس بانک ملی ایران در هشت ماه ابتدای امسال به‌منظور رفع احتیاجات ضروری مشتریان و با حفظ و تقویت سنت پسندیده قرض‌الحسنه تعداد 40 هزار و 526 فقره تسهیلات از محل منابع قرض‌الحسنه خود تخصیص داده است.

این تسهیلات با کم ترین نرخ کارمزد پرداخت می شود و ارزش ریالی تسهیلات پرداختی بانک در مدت مذکور بالغ بر یک هزار و 377 میلیارد و 441 میلیون ریال است.

بانک ملی ایران در سال گذشته نیز بیش از  67 هزار فقره وام قرض الحسنه رفع احتیاجات ضروری تخصیص داد که ارزش ریالی آن به یک هزار و 987 میلیارد و 283 ریال می رسد.

در هشت ماه ابتدای امسال همچنین مبلغ 13 میلیارد و 730 میلیون ریال وام قرض الحسنه تعمیر مسکن از سوی بانک ملی ایران پرداخت شده است.

 


نصب 60، خیلی ساده است!

نصب و راه اندازی «اپلیکیشن 60» که وظیفه تولید رمز یکبار مصرف ویژه مشتریان بانک ملی ایران را بر عهده دارد، بسیار ساده و سریع است.

 به این منظور مشتری باید با مراجعه به سایت بانک و دانلود این اپلیکیشن، آن را روی گوشی خود نصب کرده و سپس وارد مرحله راه اندازی شود.

با ثبت شماره تلفن همراه، تعریف یک الگو برای ورود به اپلیکیشن و سپس وارد کردن دو کد فعالسازی، رمز یکبار مصرف در اختیار شماست.

دریافت کدهای فعالسازی هم که پیش از این از طریق خودپرداز، کیوسک یا Cashless بانک ملی ایران ممکن بود، به تازگی در سامانه بام نیز قابلیت دریافت دارد.

کسانی که گوشی هوشمند ندارند نیز می توانند این سامانه را از طریق کد دستوری #60*737* راه اندازی کنند.

با استفاده از رمز یکبار مصرف، امکان سوء استفاده از اطلاعات حساب بانکی در خریدهای غیرحضوری به صفر می رسد، بنابراین امنیت حساب مشتریان به طور کامل تضمین خواهد شد.

بر اساس دستور بانک مرکزی، از ابتدای دی ماه استفاده از رمز دوم یکبار مصرف برای همه مشتریان نظام بانکی الزامی است.

بنا به هر دلیلی اگر مشتریان بانک ملی ایران موفق به طی این مراحل نشدند تا اول دی ماه شعب این بانک به صورت ویژه تا ساعت 17 و کارشناسان این بانک در پایگاه های شبانه روزی تا ساعت 20 آماده پاسخگویی به مشتریان می باشند.

 


همدلی و آینده نگری راز موفقیت بانک ملی ایران در تمامی پروژه های نظام بانکی بوده است

عضو هیات مدیره به همراه مدیر امور حوزه مدیریت و روابط عمومی بانک ملی ایران از «کارگروه کمپین 60» مستقر در اداره کل روابط عمومی بانک بازدید کردند.

 این کارگروه متشکل از مدیریت عملیات بانکی، بازرسی و حسابرسی، اداره کل توسعه سیستم ها، اداره کل شبکه و زیرساخت، اداره کل اطلاعات بانکی، اداره کل سازمان و روشها و اداره کل روابط عمومی و به منظور بررسی راهکارهای افزایش انگیزه میان مشتریان برای استفاده از رمز یکبار مصرف جهت افزایش امنیت حساب ها و فرهنگ سازی این اقدام، تشکیل شده است.

عضو هیات مدیره بانک در این بازدید با اشاره به لزوم استفاده از رمز یکبار مصرف در تراکنش های غیرحضوری، این روش را تضمینی برای جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی خواند.

مسعود خاتونی همچنین با تاکید بر این که از ابتدای دی ماه، استفاده از رمز دوم یکبار مصرف الزامی است، ادامه داد: ممکن است تغییر فاز از رمز ثابت به رمز یکبار مصرف با چالش هایی همراه باشد، اما در نهایت این اقدام به نفع مشتریان است و امنیت حساب آنها را تضمین خواهد کرد.

خاتونی ضمن تشکر از اقدامات انجام شده  توسط این کارگروه افزود: بانک ملی ایران در سال های اخیر سهم بسزایی در تغییر ذائقه مشتریان نظام بانکی داشته و در فرهنگ سازی این اقدامات هم، همدلی و آینده نگری تمامی کارکنان بانک، توانسته تصاویر زیبایی از کارهای بزرگ را به تصویر بکشد.

وی ادامه داد: همدلی و آینده نگری راز موفقیت بانک ملی ایران در تمامی پروژه های نظام بانکی بوده است.

 مدیر امور حوزه مدیریت و روابط عمومی بانک ملی ایران نیز ضمن تشکر از تلاش های شبانه روزی اعضای کارگروه کمپین 60 تاکید کرد: موفقیت تمامی اقدامات انجام شده دراین کارگروه منوط به دو شرط همدلی بخش های ستادی و همراهی با نیروهای متعهد صف است.

سعداله عیسی زاده اضافه کرد: بانک ملی ایران به عنوان بزرگترین و اصلی ترین بانک کشور قطعا بار اصلی این فرهنگ سازی را عهده دار است و برای افزایش امنیت مشتریان نظام بانکی از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

شایان ذکر است در این بازدید نادر اکبری وند، رئیس اداره کل روابط عمومی، گزارش جامعی از اقدامات انجام شده و سیاست ها و پلن های عملیاتی پروژه فرهنگ سازی رمز یکبار مصرف را برای مدیران بازدید کننده ارائه نمود.

عضو هیات مدیره و مدیر امور حوزه مدیریت و روابط عمومی بانک ملی ایران در حاشیه این بازدید با حضور در محل واحد ارتباط مردمی از روند پاسخگویی به سوالات مشتریان نیز اطلاع یافتند.

 


NPL پایین، حاصل بهداشت اعتباری بالای بانک ملی ایران

نسبت مطالبات غیرجاری به کل تسهیلات پرداختی (NPL) بانک ملی ایران در سطح مطلوبی قرار گرفته و از متوسط نظام بانکی بسیار پایین تر است، اما این رقم چگونه حاصل شده است؟

 در پایان سال 1395 نسبت مطالبات غیرجاری به تسهیلات پرداختی در این بانک معادل 7.8 درصد بود، در حالی که این نسبت در پایان سال 1396 به رقم 7.3 درصد و در سال گذشته با کاهشی چشمگیر به عدد 6.3 درصد رسید.

گرچه تلاش های بانک ملی ایران برای وصول مطالبات معوق به روش های قانونی بسیار موثر بوده و از این طریق حجم گسترده ای از این مطالبات به شکل جاری در آمده است، اما نباید نقش بهداشت اعتباری در ارائه تسهیلات را نیز در فرایند کاهشی NPL نادیده گرفت.

اعتبارسنجی مشتریان هنگام پرداخت تسهیلات، یکی از مهمترین اقداماتی است که همه واحدهای بانک ملی ایران به رعایت آن موظف شده اند و پس از آن تضامین کافی نیز از تسهیلات گیرندگان دریافت خواهد شد.

با این روند، علاوه بر این که هزینه شدن منابع تسهیلاتی در محل خود تضمین می شود، بازگشت منابع به منظور قرار گرفتن آن در اختیار سایر متقاضیان نیز قطعی خواهد شد و در نتیجه علاوه بر گردش نقدینگی، نسبت مطالبات غیرجاری به کل تسهیلات پرداختی نیز کاهش خواهد یافت.

پیش از این معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز نسبت مطالبات غیر جاری به کل تسهیلات پرداختی (NPL) بانک ملی ایران را در مقایسه با متوسط این عدد در نظام بانکی «خیلی خوب» عنوان کرده بود.

عباس معمار نژاد با بیان این که این شاخص در بانک ملی ایران در مقایسه با کل نظام بانکی جزو کمترین هاست، تاکید کرده بود که متوسط NPL برای کل نظام بانکی کشور بیش از 11 است.

 


بالاترین امتیاز «اطلاع از موضوع فعال سازی رمز پویا» برای واحد ارتباط مردمی بانک ملی ایران

گزارش پژوهشی ارزیابی مراکز تماس بانک ها و موسسات اعتباری با موضوع فعال سازی رمز پویا حاکی از این است که بانک ملی ایران توانسته بیشترین میزان رضایت را از آن خود کند.

روابط عمومی بانک مرکزی طی یک بررسی پژوهشی، نحوه اطلاع رسانی و آموزش رمز پویا به مشتریان را در مراکز تماس بانک ها و موسسات اعتباری ارزیابی کرده است.

نتیجه این ارزیابی نشان داده است که مرکز تماس بانک از راه اندازی رمز پویا اطلاع داشته و میزان اطلاعات ارائه شده توسط مرکز تماس «خیلی زیاد» بوده است.

 

بر این اساس، نظر کاربر مرکز تماس در خصوص رمز پویا «مثبت» ارزیابی و میزان رضایت ارزیاب از پاسخگویی در خصوص رمز پویا «10 از 10» ثبت شده است.

در نتایج این گزارش آمده که عدد 40 به عنوان بالاترین رقم شاخص ارزیابی به بانک ملی ایران اختصاص یافته و وضعیت مرکز تماس این بانک در میزان اطلاع از موضوع رمز پویا در بهترین حالت ممکن یعنی «خوب» بوده است.

شایان ذکر است بانک ملی ایران بعنوان بزرگترین و اثرگذارترین بانک در نظام اقتصادی کشور ، فرهنگ سازی در زمینه های مرتبط به حوزه ی اقتصادی و بانکی را همیشه یکی از اصلی ترین وظایف خود دانسته و در این زمینه همیشه به مثابه ی بازویی توانمند تیم اقتصادی و بانکی را یاری نموده است .

اقدامات بانک ملی ایران در زمینه آموزش سواد اقتصادی به کودکان، تولید محتواهای آموزشی در زمینه مفاهیم بانکداری الکترونیک در سنوات گذشته نمونه ی بارزی از نگاه خاص این بانک به حوزه ی فرهنگ سازی می باشد.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید