کد خبر: 217697
۰
۰
نسخه چاپی

کنگره شهدا در اردبیل برگزار می شود

به گزارش اقتصادآینده نیوز اکبر بهنامجو بعد از ظهر شنبه در جلسه شورای هماهنگی حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل، ضمن تبریک هفته معلم و ارج نهادن به مقام کارگر عنوان کرد: با توجه به اینکه زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا امروز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، در این راستا با برگزاری یادمان‌ها و حمایت از برنامه‌های شهید محور در ترویج فرهنگ و سبک زندگی شهدا تلاش کرده و برنامه‌ریزی های لازم را انجام خواهیم داد.

وی با بیان اینکه بیماری کرونا فعلاً ادامه‌دار است و ریشه کن نشده، افزود: از مسئولین ذیربط خواستاریم تا در برگزاری یادمان‌ها و بازدیدها و سایر مراسم رعایت فاصله گذاری اجتماعی و اصول بهداشتی را مورد توجه قرار داده و در برگزاری مسابقات کتاب خوانی، زندگینامه شهدا و مسابقات مجازی نیز بیشتر همت کنند.

استاندار اردبیل تاکید کرد: برگزاری کنگره شهدا در اردبیل از اهمیت بالایی برخوردار است که در این زمینه با همکاری سپاه و سایر ارگان‌های نظامی و انتظامی و دستگاه‌های اجرایی تمهیدات لازم را خواهیم دید.

حجت الاسلام قاسم جعفرزاده نیز در این جلسه با اشاره به ضرورت زنده نگه داشتن فرهنگ جهاد و شهادت و جاری کردن آثار و آموزه‌های دفاع مقدس در جامعه، تصریح کرد: زنده نگه داشتن فرهنگ شهدا و ایثار همراه با تداوم آن ضروری بوده چرا که اگر تداوم زمانی و مکانی نداشته باشد در زمان خاص محدود خواهد شد و جامعه آسیب خواهد دید.

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل با بیان اینکه برگزاری برنامه‌های مربوط به فرهنگ ایثار و شهادت در دانشگاه‌ها می‌تواند نتایج و تأثیرات خوبی داشته باشد، افزود: امروز بیان دستاوردهای جمعی دفاع مقدس در همه ابعاد و فرهنگ سازی، اشاعه‌ی ایثار و از خودگذشتگی رزمندگان در شکل گیری حرکت‌های جهادی از اهمیت بسزایی برخوردار است.

در پایان این جلسه مقرر شد کارگروه‌هایی در راستای برگزاری هر چه بهتر کنگره شهدا در اردبیل با همکاری استانداری، سپاه، بنیاد شهید و سایر ارگان‌ها تشکیل شود و جلسه‌ای نیز با حضور نماینده ولی فقیه در استان به عنوان ریاست کنگره شهدا، استاندار اردبیل (قائم مقام) و فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) به عنوان دبیر اجرایی این کنگره تشکیل و جزئیات برنامه مورد بررسی واقع شود.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید