کد خبر: 220170
۰
۰
نسخه چاپی

مبارزه با زنگ زرد گندم در سطح ۳۰۰۰ هکتار از مزارع گندم بروجرد

به گزارش اقتصادآینده نیوز، عبدالرضا بازدار رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان به همراه معاون بهبود تولیدات دامی سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بروجرد از نزدیک وضعیت ظاهری مزارع غلات به ویژه گندم و کلزای شهرستان بروجرد را رصد و مورد پایش و بررسی قرار داد.

وی در جریان این بازدید ضمن تقدیر و تشکر از خدمات و تلاش‌های مجموعه مدیریت جهاد کشاورزی بروجرد در مبارزه با عوامل خسارتزای گیاهی، بر مبارزه جدی تر با آفات و بیماری‌های مزارع گندم، به ویژه زنگ زرد تاکید کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان بر آبیاری به موقع مزارع توسط کشاورزان تاکید کرد و خواستار توجه و اقدام فوری در راستای مبارزه بیماری زنگ زرد گندم در شهرستان بروجرد شد.

بازدار نسبت به استفاده بهینه و به موقع از سموم کشاورزی و توجه به توصیه‌های فنی کارشناسان توسط کشاورزان و حضور فعال و پویای تمامی کارشناسان پهنه در مزارع و رصد و پایش عوامل خسارتزای گیاه‌ای تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه شهرستان بروجرد دارای ۴۷۰۰ هکتار گندم آبی و ۹۰۰۰ هکتار گندم دیم است که تاکنون عملیات مبارزه با آفت در بالغ بر ۳۰۰۰ هکتار از مزارع گندم در این شهرستان علیه بیماری‌های برگی به ویژه زنگ زرد گندم، ۱۳۰۰۰ هکتار علیه علف‌های هرز مزارع گندم و ۱۲۶۰۰ هکتار علیه سن مادر مبارزه انجام شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: پیش بینی می‌شود امسال از سطح ۱۳۷۰۰ هکتار مزارع گندم شهرستان بروجرد بالغ بر ۳۵ هزار تن گندم تولید و برداشت شود.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید