کد خبر: 220217
۰
۰
نسخه چاپی

تصویری واضح از توانمندی‌های همدان به سرمایه گذاران ارائه شود

به گزارش اقتصادآینده نیوز سید سعید شاهرخی بعدازظهر سه شنبه در دومین جلسه ستاد سرمایه گذاری استان همدان که با حضور مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان و مدیران دستگاه‌های اجرایی در سالن جلسات استانداری برگزار شد، گفت: یکی از مهمترین جلسات استانداری جلساتی است که در حوزه بحث و بررسی مسائل و مشکلات سرمایه گذاری است چرا که منطبق با برنامه‌های دولت و برای توسعه کشور و معیشت مردم و رونق تولید برگزار می‌شود.

شاهرخی گفت: اگر به دنبال رونق اقتصادی و تولید در کشور و استان همدان هستیم باید به دنبال این باشیم که مشاغل جدید ایجاد کنیم و باید از سرمایه گذاران در عرصه تولید حمایت کرد.

استاندار همدان تأکید کرد: احیای واحدهای راکد و نیمه فعال در استان همدان در اولویت کارها قرار گرفته کمااینکه استان همدان بسترهای مناسب برای سرمایه گذاری را دارد و عزم مدیریتی در استان می‌طلبد که عملیاتی شدن این بسترها و پتانسیل‌های استان را بیش از پیش پیگیری کنیم.

تقویت سرمایه در گردش واحدهای تولیدی

وی بر تقویت سرمایه در گردش واحدهای تولیدی در استان تاکید کرد و با اشاره به ضرورت استفاده از توانایی‌های واحدهای تولیدی گفت: با توجه به وجود ظرفیت‌های توجیه پذیر فراوان در حوزه‌های صنعت، معدن، کشاورزی و گردشگری در استان همدان، شرایط برای سرمایه گذاری طرح‌های جدید در این استان مهیا است.

شاهرخی گفت: موقعیت جغرافیایی و بهره مندی از آب و هوای مساعد این استان را به مکانی مناسب برای سرمایه گذاری تبدیل کرده و وظیفه اصلی ما در این راستا احصاء فرصت‌های سرمایه گذاری و اقتصادی استان همدان است تا تصویری روشن و واضح از این توانمندی‌ها به سرمایه گذار ان ارائه شود.

استاندار همدان بیان کرد: یکی از مزایای سرمایه گذاری و اقتصادی استان همدان وجود منطقه ویژه اقتصادی جهان آباد و فاصله کم این منطقه تا تهران به عنوان مرکز کشور است و خوشبختانه استان همدان دارای زیرساخت‌های لازم برای جذب سرمایه گذار به استان می‌باشد.

وی اضافه کرد: باید پروژه‌های مهم اولویت دار استان همدان در سال ۱۳۹۹ تعیین تکلیف و با توجه به مبلغ سرمایه گذاری در سه بخش تقسیم شوند.

شاهرخی بابیان اینکه شیوه جذب و جلب سرمایه گذاری در استان همدان بسیار حائز اهمیت است بر تشکیل هفتگی جلسات کارشناسی و هماهنگی بیشتر بین مدیران دستگاه‌های اجرایی و بر تقویت مرکز خدمات سرمایه گذاری استان همدان تأکید کرد و افزود: باید از واحدهای در حال ساخت و سرمایه گذاران جدید حمایت کنیم.

۴۷ فرصت سرمایه گذاری در استان همدان شناسایی شده است

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان نیز از فعال سازی پنجره واحد سرمایه گذاری استان و استقرار نمایندگان واجد صلاحیت دستگاه‌های اجرایی در این مجموعه خبر داد.

ناصر محمودی تشکیل کارگروه تأمین مالی سرمایه گذاری استان، برگزاری نشست تخصصی با شورای عالی ایرانیان مقیم خارج کشور و راه اندازی میز مشاوره شورای مذکور در مرکز و شرکت در نشست تخصصی با اتاق مشترک ایران و آلمان جهت ارائه فرصت‌ها و اولویت‌های سرمایه گذاری استان همدان را از دیگر اقدامت برشمرد.

وی با بیان اینکه ستاد سرمایه گذاری استان همدان احیا و ۱۱ جلسه برای بررسی و حل مشکلات سرمایه گذاران برگزار شده است، گفت: پیگیری طرح سرمایه گذاری شهرداری مهاجران در بحث احداث و راه اندازی شهرک صنعتی ترشیجات و شوریجات و رایزنی با چندین شرکت تأمین سرمایه برای مشارکت در پروژه‌های سرمایه گذاری نیز اجرایی شده است.

وی از تهیه نقشه راه سرمایه گذاری استان همدان مطابق فرمت اعلامی توسط سازمان سرمایه گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران خبر داد و گفت: احصا مشوق‌های سرمایه گذاری از دستگاه‌های اجرایی استان برای ارائه به سرمایه گذاران و احصا ۳۰ مورد فرصت‌های سرمایه گذاری استان همدان و تهیه گزارشات مطالعات امکان سنجی و پیش امکان سنجی به دو زبان فارسی و انگلیسی برای ارائه به سرمایه گذاران نیز در برنامه بوده است.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید